Nokka-akseli sopivuus?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alustar »

Kellään kuvaa 99:n peltipakosarjasta?. Olisi tarkoitus rueta tekemään sellaista, mutta ois kiva saada vähän osviittaa. Ei ole turhan paljon myynnissäkään noita käytettyinä.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Tässä alkajaisiksi yksi kuva, jossa vähän näkyy:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/IMG_0121.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

peltisarjasta

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Kyllä RR-exhaustin peltisarjalla, simonsin pikku vaimentajalla ja og turbon takapöntöllä saa aikaan aivan hyvän putken. Ainakin ruisku koneeseen tuntuu sopivan kuin nenä päähän. Meno on mukavan luihakkaa ja äänet on :) :) :)
#1890
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: peltisarjasta

Viesti Kirjoittaja dimebak »

J-ani kirjoitti:Kyllä RR-exhaustin peltisarjalla, simonsin pikku vaimentajalla ja og turbon takapöntöllä saa aikaan aivan hyvän putken. Ainakin ruisku koneeseen tuntuu sopivan kuin nenä päähän. Meno on mukavan luihakkaa ja äänet on :) :) :)
Omaan olisi tarkoitus laittaa kokonaan OG900 Turbon kokonaan. Tiä sitten olisko tuo hiljaisempi, but who cares?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Ite laittaisin ennemmin 2" putkiston kuin OGsatkun turboputken. Isommassa putkessa virtausnopeus laskee ja äänikin on melkoista pörinää kun taas kunnollisessa 2" tehoputkessa on nätti ääni ja moottorin käytöksenkin kannalta parempi.
Aki Peltola #1132
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

No tuota on tuota putkea tullu puntaroitua paljonkin. Vakio 99:ssä on pari noin pari tuumainen ja se on varmasti ahdistava. Hyvä vaihtoehto olisi tuollainen kuin nyt on tai tekee sitten sopivan kokoisen. Aika näyttää mitä tulee...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

putkesta

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Tuota tuosta 2 tuumaisen riittämättömyydestä rr-exhaustin mies sanoi että maksimissaan 2 tuumanen. Ei kuulemma kannata isompaa pistää kun laskee jo se mainittu virtausnopeus. Itselläni tuo putki on siis 2 tuumainen ainoa kohta mikä ei ole 2 tuumasta on lyhyt (15cm) liitoskohta og turbon poikittaispönttöön. Sen sisään tulo kun jotain alle 2,25.
#1890
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Joo ei se 2" putki siinä vakioputkessa ahdista vaan ne änkkärit. Vapaastihengittävässä autossa 2" riittää n. 200hv tehoille. Pakokaasujen virtausnopeuden huononeminen aiheuttaa tosiaan tehohäviötä ja kumisevan pakoäänen.

Turbovehkeet on erikseen kun niissä pakopulssit laantuvat jo ahtimeen ja pakoputkessa on lähes tasainen virtaus.
Aki Peltola #1132
Vastaa Viestiin