AAPUVA!
Onko öljytikku kunnolla kiinni? Ainakin joissain vuosimalleissa imaisee kampikammion kautta ilmaa koneeseen liikaa ja ei käy.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7777
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Tämä oli hyvä pointti, kas kun en muistanut tuota.orava kirjoitti:Onko öljytikku kunnolla kiinni? Ainakin joissain vuosimalleissa imaisee kampikammion kautta ilmaa koneeseen liikaa ja ei käy.
Mutta tosiaan jos korkki on auki, niin silloin sammuu kuin saunalyhty..

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Noniin, kävin taas vähän kokeilemassa autoa. Nyt sain sen jo monta kertaa käyntiin ja se pysyikin käynnissä ihan hyvin, mutta kone ei käy kunnolla.. siis auto tärisii ja moottori pitää sellasta putput ääntä.(käy vaan yhdellä pytyllä?? Vai?)
Pitää pyytää täs jotain tuttua vähän työntämään autoa että saa konepellin auki. Mitä nyt vähän kurkistelin niin näytti ainakin että öljytikku oisi ollut hyvin paikoillaan.
Eli onkos mahdollista että tulpat ois vaan saannu jostain koskteutta?
Pitää pyytää täs jotain tuttua vähän työntämään autoa että saa konepellin auki. Mitä nyt vähän kurkistelin niin näytti ainakin että öljytikku oisi ollut hyvin paikoillaan.
Eli onkos mahdollista että tulpat ois vaan saannu jostain koskteutta?
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Joo vois kokeilla!Aksu900 kirjoitti:Sanoisin että vaihda ne tulpat. Kuulostaa meinaan tutulta.

Sit tulee ehkäpä tämän foorumin kaikkien aikojen tyhmin kysymys! Eli missäs ne tulpat on siel? Onko ne siin moottorin kyljessä johon menee neljä johtoa, kaksi vierekkäin?
Entäpä tarvitaanko siihen jotain erikois työkaluja?
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Juu, siellä tulpanjohtojen päässä ne tulpat on. Auton työkalusarjassa takaluukun pohjassa on tulppa-avain jota käännetään rengasraudalla.
Uusien tulppien kärkiväli olisi hyvä säätää 0,6 - 0,7 mm ennen kuin ruuvaat tulpat kiinni. Siihen tarvitset rakotulkin tai tulpansäätötyökalun.
Sytytysjohtojen järjestystä ei kannata muuttaa alkuperäisestä, eli yksi tulppa kerrallaan irti tai numeroi ne johdot ennen kuin vedät irti tulpista.
Osta uudet tulpat vaikka Nippon Denso W20EPU tai Bosch W7DC jos löytyy, NGK BP6ES ei välttämättä tykkää jos ruiskusi harrastaa liikabensan tarjoamista säännöllisesti.
Uusien tulppien kärkiväli olisi hyvä säätää 0,6 - 0,7 mm ennen kuin ruuvaat tulpat kiinni. Siihen tarvitset rakotulkin tai tulpansäätötyökalun.
Sytytysjohtojen järjestystä ei kannata muuttaa alkuperäisestä, eli yksi tulppa kerrallaan irti tai numeroi ne johdot ennen kuin vedät irti tulpista.
Osta uudet tulpat vaikka Nippon Denso W20EPU tai Bosch W7DC jos löytyy, NGK BP6ES ei välttämättä tykkää jos ruiskusi harrastaa liikabensan tarjoamista säännöllisesti.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kävin ostamassa Boschin tulpat ja nyt auto käy paremmin kuin koskaan.
Kiitoksia erittäin paljon kaikille jotka autoitte tässä ongelmassa!
Mutta oon nyt vaan kerran ajanut yhden lenkin auton kanssa joten on ilmeisesti vielä mahdollista että se lämpöaika kytkin olisi hajalla? Ajattelin vaan ku laitoin auton käyntiin niin aluks ainakin moottori kärytti ihan mukavasti...


Kiitoksia erittäin paljon kaikille jotka autoitte tässä ongelmassa!
Mutta oon nyt vaan kerran ajanut yhden lenkin auton kanssa joten on ilmeisesti vielä mahdollista että se lämpöaika kytkin olisi hajalla? Ajattelin vaan ku laitoin auton käyntiin niin aluks ainakin moottori kärytti ihan mukavasti...


Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88