og900S oikean uloimman vetonivelen suojakumin vaihto

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2396
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: og900S oikean uloimman vetonivelen suojakumin vaihto

Viesti Kirjoittaja anv »

Vähän tietty jo myöhäistä, mutta minä olen aina vaihtanut nuo ulommat kumit 99:iin ja OG900:een näin:
- Palikat ylätukivarren alle, auto ylös ja pukki alle, rengas pois
- Raidetangon pää irti kartiosta
- Jarrusatula irti ja roikkumaan jousesta
- Ylä- ja alapallojen pultit pois ja vedetään vähän koko napaa autosta ulospäin
- Selälleen auton alle ja vetoakseli nivelestä irti käyttäen avaavia lukkorengaspihtiä
- Napa syliin, ja lattialle nivel ylöspäin.
- Nivel purkuun, osat pesupaljuun ja pestään puhtaaksi
- Pestään vetonivelen runko paikoillaan navassa
- Vaihdetaan uusi suojakumi vetoakselille
- Kasataan nivel uusilla rasvoilla ja laitetaan muovipussiin
- Napa nostetaan "hollille" siten että ylä- ja alapallot on menossa tukivarsiin, pussi pois, akseli paikoilleen, suojakumi kiinni
- Sitten vain kasataan ylä- ja alapallot, jarrusatula, raidetangon pää ja rengas kiinni
- Muistetaan auton laskemisen jälkeen ottaa ne kohdassa 1. laitetut palikat pois :lol:

Täts it, aikaa meni itellä 2 tuntia molemminpuoliseen remppaan viimeksi.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Vastaa Viestiin