Miksi 7*15" ET30 195/60 ei sovi og900S???

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

meverkko kirjoitti:
mikkoimp kirjoitti:takatulitangon pidennys auttaa aika paljon tuohon kiinni ottamiseen..
Mikä :?:

Viisaammat kertokoot äkkiä lisää :!:
se mikä lähtee taka-akselista molemmilta puolilta taaksepäin runkoon kiinni.
pari senttiäkin kun siihen lisää!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1141
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meverkko »

roilo kirjoitti:Kummallista, mulla on samankokoiset NRH2 Fondmetallin Tech3:sten päällä (7" ET33) ja hyvin sopii. Kun lastasin takaluukun täyteen pihakiviä niin meni jousetkin (ilmeisesti) pohjaan - silti jäi sormenmentävä rako.
No, on tuossa se 3mm ero ET:ssä. Ei minullakaan ollut enää ongelmia kun vaihdoin alle tonnarin Diamond Spoket (ET33). Tosin ne oli hirveät puhdistaa ja saivat vaihtua Super Incoihin (5,5" ET40). Incat meni nyt syksyllä talvigummeille (195/60, mielestäni parempi ajaa kuin 185/65 5,5" pellillä, tosin merkki ja malli vaikuttaa kanssa). Nyt sitten keväällä alle 6*15" Aerot ja niille 195/60 kumit. On sitä pitänyt vanteitten kanssa leikkiä...
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
usvaa putkeen
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
Paikkakunta: lohja

Viesti Kirjoittaja usvaa putkeen »

Minulla 7*15 vanteet, merkkiä BORBET. Kumit 195/60 ja hyvin pyörivät. Niin ja se ET on 35.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

meverkko kirjoitti:
mikkoimp kirjoitti:takatulitangon pidennys auttaa aika paljon tuohon kiinni ottamiseen..
Mikä :?:

Viisaammat kertokoot äkkiä lisää :!:
Mahtuu 18" ilman kiinniottoja

http://www.pajjakid.com/ubipa/Moving%20 ... orward.htm

Tolla konstilla saadaan tosiaan takarengas keskelle pyör'nkaarta....

Kuva
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Sitä takapään kiinniottoa voi tietysti passata, jos on kovin pienestä kiinni ihan lisäämällä prikkoja pohjaanlyöntikumin ja korin väliin. On syytä muistaa, että taka-akseli elää jonkin verran sivusuunnassa kun ajetaan kaarteeseen, joten ehkä panhard-tangon puslien tarkastus voisi olla paikallaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

niin tuota takatukea kun jatkaa, niin johan alkaa takarenkaat auraamaan... pitänee samalla siirtää taka-akselin kiinnitystä eteenpäin.

en mä muuten tietäis, mutta tuplysissä hitsasin ne tangot uusiksi, ja rupes takarenkaat kulumaan enemmän ku etupallot..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

tietääkseni tuo 30 on liian pieni et 7" vanteelle satkuun. ainakin tuo oma viistokeula sorvaa peskuria vielä et34 vanteillakin... tosin itselläni renkaatkin on liian korkeat, kun tuli vanteiden mukana.

ja siihen, että miksi laitetaan ylisuuret renkaat, niin en tosiaankaan ymmärrä.
205/50 16 vaan ei ole liian suuri. yleensä se että ei ymmärrä johtuu siitä ettei ole kokeillut. itselläni ei ainakaan ole paluuta edelliseen... on se niin hyvä ajaa noilla kumeilla.
ja toisaalta 9000 mallissa noi on jo vaihtoehtoisina saabilta lähtien, ettei ne nyt niin suuret ole.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
make206
"Viggen"
Viestit: 624
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 12:23
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja make206 »

turkkaki kirjoitti:tietääkseni tuo 30 on liian pieni et 7" vanteelle satkuun. ainakin tuo oma viistokeula sorvaa peskuria vielä et34 vanteillakin... tosin itselläni renkaatkin on liian korkeat, kun tuli vanteiden mukana...
Niin, siis tuo ET 30 on liian suuri varsinaisesti 7" leveällä vanteella. Fordin jaot ovat yleensä päälle 30 4*108 jaolla, sitikoissa ja pesoissa sitten alle 30; jos niinku meinaa aluja toisista merkeistä haalia.
#1430
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

saabracing kirjoitti:
meverkko kirjoitti:
mikkoimp kirjoitti:takatulitangon pidennys auttaa aika paljon tuohon kiinni ottamiseen..
Mikä :?:

Viisaammat kertokoot äkkiä lisää :!:
Mahtuu 18" ilman kiinniottoja

http://www.pajjakid.com/ubipa/Moving%20 ... orward.htm

Tolla konstilla saadaan tosiaan takarengas keskelle pyör'nkaarta....

http://www.pajjakid.com/ubipa/images/Picture%20027.jpg
Tuossa taitaa rasitus jousessa nousta, kun jousen keskilinja ei ole enää kohdalla ja ei se iskunvaimenninkaan pääse helpolla.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin