Muutamia kysymyksiä tekniikan vaihdosta OG900

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
-PETTERI-
"Viggen"
Viestit: 583
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2014 14:26
Paikkakunta: Himanka, Kalajoki

Re: Muutamia kysymyksiä tekniikan vaihdosta OG900

Viesti Kirjoittaja -PETTERI- »

-PETTERI- kirjoitti: Tänään olen sitten menossa katsomaan yhtä potentiaalista luovuttajaa. Auto on lievän keulavaurion saanut 4-ovinen sedan 2,1 16V koneella. Auto on seissyt kyllä useamman vuoden, mutta myyjän mukaan on käyntikuntoinen. Vuosimallista ei ole vielä tässä vaiheessa tietoa... Autolla ajettu kuulemma n. 300 tkm. Saas nähdä, mikä sitten todellisuudessa on. :roll:
Kaupat alustavasti sovittu autosta, noudan sen pihalle lähipäivinä. Auto on seissyt n. 4 vuotta, välissä on käytelty aina silloin tällöin. Ajettu 291 tkm. Käyntiin lähti komeasti ja moottori kuulosti ihan hyvältä. :)
Viimeksi muokannut -PETTERI-, Ti Joulu 15, 2015 20:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1113
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Muutamia kysymyksiä tekniikan vaihdosta OG900

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Sinuna kokeilisin ottaa siitä luovuttaja-autosta sen rele- ja sulakeboksin johtosarjoineen, sisältää EZK:n johdot ja kaikki muukki johot mitä konehuoneessa on paitsi ruiskun, nehän tulee sieltä ohjausboksilta. Aikoinaan kun vaihdoin tuohon allekirjoituksen autoon kaasutinmoottorin tilalle 16v-tekniikan kaivelin siitä luovuttajan sähköistä juurikin tuon EZK:n johtosarjan ja vasta jälestäpäin huomasin että todennäköisesti olisin päässy paaaljon helpommala kun olisin vain nostanut sulakeboksin johtoineen autosta toiseen. Pitänee vain olla vuosimallit lähellä toisiaan että passaa net sulakeboksin 3 isoa liitintä ja johtojärjestys yhteen..
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
-PETTERI-
"Viggen"
Viestit: 583
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2014 14:26
Paikkakunta: Himanka, Kalajoki

Re: Muutamia kysymyksiä tekniikan vaihdosta OG900

Viesti Kirjoittaja -PETTERI- »

Henri S kirjoitti:Sinuna kokeilisin ottaa siitä luovuttaja-autosta sen rele- ja sulakeboksin johtosarjoineen, sisältää EZK:n johdot ja kaikki muukki johot mitä konehuoneessa on paitsi ruiskun, nehän tulee sieltä ohjausboksilta. Aikoinaan kun vaihdoin tuohon allekirjoituksen autoon kaasutinmoottorin tilalle 16v-tekniikan kaivelin siitä luovuttajan sähköistä juurikin tuon EZK:n johtosarjan ja vasta jälestäpäin huomasin että todennäköisesti olisin päässy paaaljon helpommala kun olisin vain nostanut sulakeboksin johtoineen autosta toiseen. Pitänee vain olla vuosimallit lähellä toisiaan että passaa net sulakeboksin 3 isoa liitintä ja johtojärjestys yhteen..
Juuri näin olinkin ajatellut homman tehdä. Eli siirrän luovuttajasta sähköt kokonaisuudessaan tuohon toiseen autoon. On varmasti kaikista helpoin tapa loppujen lopuksi. Korjausoppaan kytkentäkaavioita yritin eilen katsella, mutta enpä noista mitään ymmärrä. :oops:

Tänään illalla käyn noutamassa tekniikan luovuttajan kotiin. :)
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
-PETTERI-
"Viggen"
Viestit: 583
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2014 14:26
Paikkakunta: Himanka, Kalajoki

Re: Muutamia kysymyksiä tekniikan vaihdosta OG900

Viesti Kirjoittaja -PETTERI- »

Tekniikan luovuttaja haettu eilen illalla pihaan. Autohan on siis -92 4d sedan. Kori on kyllä sen näköinen, että on jonkin aikaa seissyt... 8O No samapa tuo, moottoriahan tässä ollaan irroittamassa.
Tarkoitus on tehdä jonkinlainen projektikertomus kuvien kera tuonne projektit osioon, kunhan homma aikanaan aloitetaan.
:saab:
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
Vastaa Viestiin