Tämä 2,1 vai 2,0 on ikuisuuskysymys ja maku- /luottamusasia.
Voisi melkein heittää yhden yhtä inhottavan:
Kulkeeko vaimon OG 2,016V yhtä reipppaasti kuin taannoin koeajamani vakiokuntoinen (!!) 900 "ässä" vm.90.....perstuntumalta väittäisin että kyllä ...oopps kohta sattuu Ilkkaa nenään ...
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Nää on näitä. Omistamistani seitsemästä og-satkusta yksi oli vm-92 ja koneena 2.1
Ostin vehkeen 233 tkm ajettuna ja vaihdoin pois 9 kk myöhemmin 243 tkm ajettuna. Erittäin kiva kone tehoiltaan, ei kaivannut turboa tms.pätkääkään, todella kevyttä kulkua esim. 8v-118 hv:n malliin verrattuna. Mutta, kone nakutti kylmänä ja söi öljyä oikein urakalla kun ajoi pitempään maantienopeuksilla. Kaupunkipyörityksessä ei öljynkulutusta ollut havaittavissa, mutta Pohjanmaan reissulla veti mittatikullisen.
Yksilö muiden joukossa, mutta aiheutti itselleni antipatiat kyseistä moottoriversioita kohtaan, parikin "hyvää" olisi ollut tarjolla parin viime vuoden aikana, mutta jätin väliin. Toinen yksilö, jota toissa syksynä kävin kaverille "asiantuntijana" koeajamassa (180 tkm mittarissa), oli muuten hyvä, mutta kone nakutti koko ajan enemmän tai vähemmän ja sylinterikannen tienoilla oli havaittavissa jälkiä vesivuodoista + ylenmäärin jotain tiivistetahnaa. Enpä voinut suositella ja omat näkemykset senkun synkistyivät.
Onnea vaan kaikille, joilla ei ole ollut ongelmia 2.1:n kanssa. Itse kierrän kyseiset vehkeet nykyään kaukaa mikä on harmi, koska edustavat kuitenkin suurinta osaa viimeisiä vuosimalleja.
No on se kumma,
mulla on vm.-93 2.1i ajettu 290000km ja käy kuin kello.
Ei kolise kylmänä eikä kuumana.
Toinen Saabi joka on 900s-91 ajettu 270000km pitää kylmänä melkoista meteliä, muttei haittaa, pääasia kun pyörii.
Joo mulla ollut 1 kk.n ajan 2.1 n.240000 ajettu.Hyvin käy eikä yliääräisiä ääniä kuulu.Öljyä vuotaa hieman ja saataa sitä syödäkkin.Kone ainakin vetää kyllä riskisti.Eka Saabbi mulla että ei ole sen enempiä kokemuksia.