Aikoinaan kun vaihdoin -84 900Gli:hin -91 matalapaineturbon konetta, monet mekaaniset asennusvaikeukset voitettuani, tuli eteen että kone kävi vain tyhjäkäyntiä, hiukan kaasua ja sammui aina.
Ajelin silti 7km työmatkaa päivittäin, kun ei vara-autoa ollut: tuhat kierrosta ja 2.nen, tuhat ja 3;nen... huiput vajaa 50 hyvillä hermoilla.
Syykin selvisi: Tutkin paikkakunnalla myynnissä ollutta S:ää ja löysin oudon kullanvärisen mötin: koneen myyjä oli unohtanut ruiskutus-suuttimien esivastuksen toimituksesta. Silloin kone ei käy kuin tyhjäkäyntiä, samantyyppisiä vikoja voivat aiheuttaa em. vastuksen liitin tai esim lamdan liitin!?
96-76 avo 2,0V6, ajossa kesät
900S Airflow -84, telakalla
9-5 2,3t -02, ka
900 i16 -91,
900 T-16 Aut Cabriolet -87, silmäterä
#425
Ransu kirjoitti:Entäs tuo kun auto ei meinaa kyädä muuta kun tyhjä käyntiä...?
Ja tyhjäkäyntiä käy hyvin mutta kun yrittää liikkeelle lähteä niin sammuu....?
Mitä kautta kaasuläppäkytkin tuohon vaikuttaisi? Jatkuvasti tyhjäkäyntiasennon mikrokytkimen kontaktit kiinni?
Silloin pitäisi toimia paremmin läppäkytkimen johto irti jos pysyy tyhjäkäynnillä johto irti.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
En tiedä aika oudolta vaikuttaa...
Mutta tuo rupeaa aina hetkeksi toimimaan kun avaa pellen ja heilutteloo
puolan ja imusarjassa olevan sähkökytkimen johtoliitosta niin taas toimii...
Hetken...