OG-900, vm -87 bensan paineakku

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: OG-900, vm -87 bensan paineakku

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Yksi määräjakaja meni rikki, kun serkku otti sen mustan paketin irti siitä läppävarsisysteemistä. Sitä kokonaisuutta ei saa purkaa. En tiedä olitko ottanut tuon osiin? Miulla on kasa K-jetin osia vielä jossain jemmassa. Voisi löytyä vapariin määräjakaja ja tuo ohjauspainesäädin. Se säädin toimii siten, että paine on matala kylmällä koneella ja paine nousee koneen lämmetessä. Paine vastustaa määräjakajan läpän nousua, joten matalalla paineella siis enemmän bensaa ja korkeammalla paineella vähemmän.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1249
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Re: OG-900, vm -87 bensan paineakku

Viesti Kirjoittaja kostape »

Harjoituksen alkuvaiheessa tarkastin käynnistyssuuttimen sulkeutumisen, ja kuivana pysyi. Uudestaan en ole tutkinut mutta teen sen.

Uusi ongelma on se, että kipinät katosivat täysin. Tänään yritin päästä jyvälle miksi ei kipinöi ja esim. miksi jakajalle ei tule jännitettä. Löysin palan uudempaa korjauskirjaa ja sieltä selviää vuoden -89 mallin kytkentä. Välissähän on kipinän pulssia ohjaava pääteaste kuten tämä korjauskirja sitä nimittää.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: OG-900, vm -87 bensan paineakku

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Joku Saabi halvaantui, kun meni yksi johto poikki siitä virranjakajan pistokkeesta (Hall anturi) . Kerran taas loppui meno, kun pyörijän vastus meni rikki. Puolanjohto on kanssa mennyt. Puola on mennyt kerran silleen, että oli tosi huono kipinä. Sytytyksen pääteasteita tiedän hajonneen. Ei tosin ole omalle kohdalle sitä sattunut.

Laitetaan vielä muutama käyntihäiriön aihe: öljytikku huonosti ja huohotinletku irti. Nämäkin on todistettu...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: OG-900, vm -87 bensan paineakku

Viesti Kirjoittaja aero »

kostape kirjoitti:
Pe Marras 22, 2019 21:19
Uusi ongelma on se, että kipinät katosivat täysin.
Kipinän kadotessahan tulppa alkaa jäämään märäksi. Tämäkin siis voi olla juurisyy märälle tulpalle vaihtoehtona liialliselle bensamäärälle.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1249
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Re: OG-900, vm -87 bensan paineakku

Viesti Kirjoittaja kostape »

Taas olen puuhaillut. Auto seisoi muutamia päiviä tallissa. Aloitin vaihtamalla muista autoista lainaamillani osilla eli vaihdoin sen pääteasteen vasempaan lokasuojaan ja puolan. Yritin käymään ja lähtihän se kovasti rykien ja kävi pari minuuttia 1000-2000 r/min, sitten sammui eikä alkanut uudestaan. Mittailin sähkön kulkuja noiden kahden ohjekirjan mukaan, mutta en katkoksia löytänyt. Taas tuli mieleen että bensan syöttö on liian suurta, seisonnan jälkeen tulpat olivat kai kuivat, mutta taas pian kastuivat. Kurkistin taas virranjakajan sisään, tämä näyttää olevan se elektroninen HAL-tyyppinen systeemi. Seuraavaksi kai kokeilen iskevätkö tulpat kipinää sylinterien ulkopuolella, vähän vaikeaa kun kädet eivät yllä avaimesta käynnistämään.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: OG-900, vm -87 bensan paineakku

Viesti Kirjoittaja jus »

Sulake/reletaulun TSI-liittimestä saa startille tarjottua herätettä.

viewtopic.php?p=1103914#p1103914

Varmista, että vaihde on vapaalla ja käsijarru päällä ennen kuin pyörität. Virrat pitää olla päällä virtalukosta tai TSI-liittimestä käskettynä, jotta kipinöisi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin