Vanha 99LE taas kotona
Hienon näköinen peli kerta kaikkiaan. Pakko kysyä. Onko nuo harmajat tuon auton alkuperäiset kuramatot? Mulla nimittäin oli tuommoiset, romikselta hommasin, kuskin matossa taisi olla sanomista muut hyviä. Vaihtuivat OG900 sinimustiin mattoihin ja harmajat meni jemmaan.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Eipä sitten hukata niitä mihinkään...ng900aero kirjoitti:Kyllä ne tuollaiset kuuluu olla.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Se toinen letku näyttäisi olevan varapaluuputki tankille siltä varalta että bensanpaineensäätimeen tai putkistoon tulee vika joka sulkee bensankierron.ng900aero kirjoitti:Onko tietoa miksi bensatankilta tulee pumpulle kaksi tuloputkea, jostain syystä tulppasin silloin 10 vuotta sitten toisen niistä?
http://saabpics.org:3000/gallery/album1 ... ing?full=1
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kiitokset tuosta kaaviosta, tuolla pumpulla on vain kaksi lähtöä, tulo ja meno, ovat pumpun eri päissä.
Projekti karkaa taas käsistä, kuten ehkä kuuluukin, napsin poikki ne metalliputketkin koska näyttivät turhan haperoilta, eli kaikki bensalinjat menevät uusiksi, muuten ei tule toimivaa.
Lähdin irrottelemaan tankkia jotta pääsen kunnolla puhdistamaan ja massaamaan pohjaa, sen kummatkin kiinnityspannat ovat kanssa haperot, saakohan enää uusia?
Ja milläs konstilla tuon tankin pitäisi tulla pois, pannat ovat irti eikä tankki totellut sorkkarautaakaan (tietysti varovaisuutta käyttäen), olisiko massa vaan jämähtänyt noin lujaan kiinni tankkiin?
Nuo takatukivarret (vai mitkä ovatkaan EPC kutsuu niitä jousiniveliksi ) ovat kanssa aika mädät, eli uusiksi menee, ja samalla kun nuo vaihdan niin tuohon vaihtuu myös kaikki puslat ja helat, eteen ja taakse.
Iskarit ja jouset ovat hyvät, uusin ne silloin eikä niillä ole montaa tuhatta ajettu sen jälkeen.
Maalauksen korjailut, lukon vaihto, kattoverhoilun vaihto, uusi kojelaudan päällinen, uusi kytkin, pohjan kunnollinen puhdistus ja massaus, jarrujen korjaus jne jne, eli kyllä tuossa askaresta piisaa, jos juhannukselle saisi ajoon niin hyvä.
Projekti karkaa taas käsistä, kuten ehkä kuuluukin, napsin poikki ne metalliputketkin koska näyttivät turhan haperoilta, eli kaikki bensalinjat menevät uusiksi, muuten ei tule toimivaa.
Lähdin irrottelemaan tankkia jotta pääsen kunnolla puhdistamaan ja massaamaan pohjaa, sen kummatkin kiinnityspannat ovat kanssa haperot, saakohan enää uusia?
Ja milläs konstilla tuon tankin pitäisi tulla pois, pannat ovat irti eikä tankki totellut sorkkarautaakaan (tietysti varovaisuutta käyttäen), olisiko massa vaan jämähtänyt noin lujaan kiinni tankkiin?
Nuo takatukivarret (vai mitkä ovatkaan EPC kutsuu niitä jousiniveliksi ) ovat kanssa aika mädät, eli uusiksi menee, ja samalla kun nuo vaihdan niin tuohon vaihtuu myös kaikki puslat ja helat, eteen ja taakse.
Iskarit ja jouset ovat hyvät, uusin ne silloin eikä niillä ole montaa tuhatta ajettu sen jälkeen.
Maalauksen korjailut, lukon vaihto, kattoverhoilun vaihto, uusi kojelaudan päällinen, uusi kytkin, pohjan kunnollinen puhdistus ja massaus, jarrujen korjaus jne jne, eli kyllä tuossa askaresta piisaa, jos juhannukselle saisi ajoon niin hyvä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
sähän meinaat viimeisen päälle priiman siitä tehdä vaikka se on jo nyt sitä, hieno juttu. mun muistikuvan mukaan tankki pitäs olla neuvoteltavissa irti kun pannat on otettu pois, joskus olin mukana moisen irroitushommissa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Loistavaa palvelua Reetulta, kelpo osia sopuhintaan matkahuoltoon toimitettunaReetu kirjoitti:HÖÖÖÖ ... nyt mä vasta hokasin tän jutun jopa oli kaunis yksilö , ja ettehän arvaakkaan kuka toimittaa varaosia tuohon![]()


Löytyisikö keneltäkään ruosteetonta tankkia tuollaiseen ruiskupeliin? Olihan tod. lujassa paikoillaan, 2 tuntia sitä tahkosin irti kunnes lähti kun löin metrin mittaista puukiilaa pajavasaralla yläpuolelle tankin ja korin väliin.
Alareunastaan tuo alkoi vuotamaan tuon ähellyksen aikana, on reunoistaan ruosteessa, joten jos ei uutta löydy niin vaatii ainakin hiekkapuhalluksen ja tinalla vahvistelua.
Onko tietoa kuka noita osaisi laittaa kuntoon?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
tossahan on hyvä uutinen se, että jos tankin pannat katkeaa, ei välttämättä tarvitse vielä huolestua 
mullakin tuli aikanaan peltitankkiin hiushalkeama kun aloin sitä harjaamaan ruosteesta puhtaaksi. sikafleksillä paikattiin.

mullakin tuli aikanaan peltitankkiin hiushalkeama kun aloin sitä harjaamaan ruosteesta puhtaaksi. sikafleksillä paikattiin.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Ei syytä huoleen, jos auto on nosturilla saat vaikka vedellä leukoja pitäen kiinni tankista eikä tipulucaf kirjoitti:tossahan on hyvä uutinen se, että jos tankin pannat katkeaa, ei välttämättä tarvitse vielä huolestua
mullakin tuli aikanaan peltitankkiin hiushalkeama kun aloin sitä harjaamaan ruosteesta puhtaaksi. sikafleksillä paikattiin.

Täytyy jostain löytää uusi tai viedä tuo korjattavaksi.
Nyt alkaisi olla hitsaukset valmiit yhtä reikää lukuunottamatta, yhteensä niitä löytyi 4 kun kaivelin ja rapsuttelin tuota intohimoisesti läpi koko alustan. Vanhat puoli-irtonaiset massat veke ja teräsharjalla ynnä puukolla saumat, pokkaukset jne puhtaiksi. On säilynyt pohjastaan yllättävän hyvin, täytyy sanoa

Mitenkä voisi todentaa iskareiden kunnon, tuossa on takana Gabrielin kaasuiskarit, eivät ole vuotaneet yhtään ja muutenkin siistin näköiset, arvioisin että ajettu maks 5000km, mutta ikää niillä on jo lähes 10 vuotta?
Mukava olisi toisaalta pistää uudet jouset ja iskarit, kunhan ei menisi nykyistä huonommaksi.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Meinaatko että jouset olisi väsyneet siellä parkkipaikalla seistessä? Etkös kirjoittaunut vaihtaneesi jouset ja iskarit silloin kun tuon auton viimeksi omistit.ng900aero kirjoitti:Mukava olisi toisaalta pistää uudet jouset ja iskarit, kunhan ei menisi nykyistä huonommaksi.
Vaihdetaanko takajouset päikseen, minulta saat sellaiset, jotka ei ainakaan ole kuoleentuneet edes kymmenessä vuodessa, vaikka kuinka olen odotellut - ei ainakaan yhtään matalat.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00