Vanha 99LE taas kotona

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Hienon näköinen peli kerta kaikkiaan. Pakko kysyä. Onko nuo harmajat tuon auton alkuperäiset kuramatot? Mulla nimittäin oli tuommoiset, romikselta hommasin, kuskin matossa taisi olla sanomista muut hyviä. Vaihtuivat OG900 sinimustiin mattoihin ja harmajat meni jemmaan.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kyllä ne tuollaiset kuuluu olla.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

ng900aero kirjoitti:Kyllä ne tuollaiset kuuluu olla.
Eipä sitten hukata niitä mihinkään...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Älä ihmeessä hukkaa, ovat katoava luonnonvara.
Olisiko kenelläkään tietoa noista bensaliitännöistä, tai siis noiden kahden tuloletkun tarkoituksesta?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

minä vuonna noi harmaat lattiamatot vaihtui niihin mustiin?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Joohoh. Samaista kaunotarta kattelin itekki Järvenpään Mäkelän Auton pihassa jo muutama vuosi sitten. Yritin selvittää omistajaakin, mutta tuloksetta. Salaiset tiedot.

T. Pasi
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

ng900aero kirjoitti:Onko tietoa miksi bensatankilta tulee pumpulle kaksi tuloputkea, jostain syystä tulppasin silloin 10 vuotta sitten toisen niistä?
Se toinen letku näyttäisi olevan varapaluuputki tankille siltä varalta että bensanpaineensäätimeen tai putkistoon tulee vika joka sulkee bensankierron.

http://saabpics.org:3000/gallery/album1 ... ing?full=1
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Juha
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha »

Just skannasin ja meinasin laittaa esille ton saman sivun, mutta suomenkielisen version :D
96 -73, Sonett -73, 900 ”kilpuri”, 900 -89
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kiitokset tuosta kaaviosta, tuolla pumpulla on vain kaksi lähtöä, tulo ja meno, ovat pumpun eri päissä.
Projekti karkaa taas käsistä, kuten ehkä kuuluukin, napsin poikki ne metalliputketkin koska näyttivät turhan haperoilta, eli kaikki bensalinjat menevät uusiksi, muuten ei tule toimivaa.
Lähdin irrottelemaan tankkia jotta pääsen kunnolla puhdistamaan ja massaamaan pohjaa, sen kummatkin kiinnityspannat ovat kanssa haperot, saakohan enää uusia?
Ja milläs konstilla tuon tankin pitäisi tulla pois, pannat ovat irti eikä tankki totellut sorkkarautaakaan (tietysti varovaisuutta käyttäen), olisiko massa vaan jämähtänyt noin lujaan kiinni tankkiin?

Nuo takatukivarret (vai mitkä ovatkaan EPC kutsuu niitä jousiniveliksi ) ovat kanssa aika mädät, eli uusiksi menee, ja samalla kun nuo vaihdan niin tuohon vaihtuu myös kaikki puslat ja helat, eteen ja taakse.
Iskarit ja jouset ovat hyvät, uusin ne silloin eikä niillä ole montaa tuhatta ajettu sen jälkeen.

Maalauksen korjailut, lukon vaihto, kattoverhoilun vaihto, uusi kojelaudan päällinen, uusi kytkin, pohjan kunnollinen puhdistus ja massaus, jarrujen korjaus jne jne, eli kyllä tuossa askaresta piisaa, jos juhannukselle saisi ajoon niin hyvä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

sähän meinaat viimeisen päälle priiman siitä tehdä vaikka se on jo nyt sitä, hieno juttu. mun muistikuvan mukaan tankki pitäs olla neuvoteltavissa irti kun pannat on otettu pois, joskus olin mukana moisen irroitushommissa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

HÖÖÖÖ ... nyt mä vasta hokasin tän jutun jopa oli kaunis yksilö , ja ettehän arvaakkaan kuka toimittaa varaosia tuohon :D :D
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Reetu kirjoitti:HÖÖÖÖ ... nyt mä vasta hokasin tän jutun jopa oli kaunis yksilö , ja ettehän arvaakkaan kuka toimittaa varaosia tuohon :D :D
Loistavaa palvelua Reetulta, kelpo osia sopuhintaan matkahuoltoon toimitettuna :) Kiitokset jo etukäteen noista tilaamistani, lisää osia tervitaan piakkoin, kunhan saan ensin tuota purettua ja katsottua mitä on syönyt :)

Löytyisikö keneltäkään ruosteetonta tankkia tuollaiseen ruiskupeliin? Olihan tod. lujassa paikoillaan, 2 tuntia sitä tahkosin irti kunnes lähti kun löin metrin mittaista puukiilaa pajavasaralla yläpuolelle tankin ja korin väliin.
Alareunastaan tuo alkoi vuotamaan tuon ähellyksen aikana, on reunoistaan ruosteessa, joten jos ei uutta löydy niin vaatii ainakin hiekkapuhalluksen ja tinalla vahvistelua.
Onko tietoa kuka noita osaisi laittaa kuntoon?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

tossahan on hyvä uutinen se, että jos tankin pannat katkeaa, ei välttämättä tarvitse vielä huolestua :)

mullakin tuli aikanaan peltitankkiin hiushalkeama kun aloin sitä harjaamaan ruosteesta puhtaaksi. sikafleksillä paikattiin.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

lucaf kirjoitti:tossahan on hyvä uutinen se, että jos tankin pannat katkeaa, ei välttämättä tarvitse vielä huolestua :)

mullakin tuli aikanaan peltitankkiin hiushalkeama kun aloin sitä harjaamaan ruosteesta puhtaaksi. sikafleksillä paikattiin.
Ei syytä huoleen, jos auto on nosturilla saat vaikka vedellä leukoja pitäen kiinni tankista eikä tipu :)
Täytyy jostain löytää uusi tai viedä tuo korjattavaksi.

Nyt alkaisi olla hitsaukset valmiit yhtä reikää lukuunottamatta, yhteensä niitä löytyi 4 kun kaivelin ja rapsuttelin tuota intohimoisesti läpi koko alustan. Vanhat puoli-irtonaiset massat veke ja teräsharjalla ynnä puukolla saumat, pokkaukset jne puhtaiksi. On säilynyt pohjastaan yllättävän hyvin, täytyy sanoa :D
Mitenkä voisi todentaa iskareiden kunnon, tuossa on takana Gabrielin kaasuiskarit, eivät ole vuotaneet yhtään ja muutenkin siistin näköiset, arvioisin että ajettu maks 5000km, mutta ikää niillä on jo lähes 10 vuotta?

Mukava olisi toisaalta pistää uudet jouset ja iskarit, kunhan ei menisi nykyistä huonommaksi.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

ng900aero kirjoitti:Mukava olisi toisaalta pistää uudet jouset ja iskarit, kunhan ei menisi nykyistä huonommaksi.
Meinaatko että jouset olisi väsyneet siellä parkkipaikalla seistessä? Etkös kirjoittaunut vaihtaneesi jouset ja iskarit silloin kun tuon auton viimeksi omistit.

Vaihdetaanko takajouset päikseen, minulta saat sellaiset, jotka ei ainakaan ole kuoleentuneet edes kymmenessä vuodessa, vaikka kuinka olen odotellut - ei ainakaan yhtään matalat.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin