Ulkoisesti näyttää siistiltä, mutta eihän se mitään kerro. Suihkuttelin starttispraytä kaasarin/imusarjan ympäristöön kun moottori oli käynnissä ja kierrokset nousi kun suihkutti kaasarin alapuolella.
Katon jos saisi tänään vielä aikaiseksi kaasarin/imusarjan irrottamisen.
Juu, toikin käy hyvin kun on vähän enemmän kierroksia. Toi puoli on onneksi hyvin esillä ja suurin osa pulteista tuntuu olevan jopa olevan yhteistyöhaluisia, kun niitä eilen vähän kokeili.tmerila kirjoitti: ↑Ti Elo 18, 2020 08:54Kyllähän tuo kovasti samalta kuulostaa kuin mun satku vuosikaudet, kunnes lopulta muutama viikko sitten jaksoin uusia imusarjan tiivisteen. Imuilman vihellyskin minusta kuuluu videolla rytinän seasta.
Mun satku kävi ihan ok ton vuotavan tiivisteen kanssa, kunhan oli imu pikkasen auki, ja sillä tavoin se meni vuosikausia päästöistäkin läpi - liikkeellä ollessa vuodolla ei ollut juuri havaittavaa merkitystä. Vaan onpa nyt ihan erilainen ajettava, ei enää sammu ilman imua liikennevaloissakaan, kun päästää tyhjäkäynnille...
Suosittelen kyllä lämpimästi tiivisteen vaihtohommaa, ei ollut edes kovin vaikea suoritus, vaikka etukäteen sitä itse turhaan pelkäsin. Jäähdytysnestettä kannattaa ennen imusarjan irrotusta hieman vähentää, niin ei valu pitkin pihoja, ja muistaa sitten tietysti myös ilmata systeemi, kun homma on valmis.
--Tuomas
p.s. satku kyllä hiukan rytisee edelleen tyhjäkäynnillä, varsinkin ennen kuin on kunnolla lämminnyt, imuvuodon korjauksen jälkeenkin, vaan tuo ajoituksen tarkistus ja venttiilivälysten tsekkaus on vielä tekemättä, luultavasti niistä löytyy siihen ratkaisu...