Konepellin ritilät
Re: Konepellin ritilät
1993 mallissa vain yksi ritilä
Nykyinen: Saab 900 Classic 1993
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Konepellin ritilät
Kaksi ilma ritilää oli vain b-moottorilla olevissa alkupään malleissa 1981 sitä ei enään ollut.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Konepellin ritilät
Minulla oli vm 83 900 GLS aikoinaan ja siinä oli kaksi ritilää.
Kahdelle ritilälle lienee ainut perustelu, että pienen tehtaan tuotannossa ei tarvinnut tehdä erikseen konepeltiä vasemman puolen liikenteen maihin.
Kahdelle ritilälle lienee ainut perustelu, että pienen tehtaan tuotannossa ei tarvinnut tehdä erikseen konepeltiä vasemman puolen liikenteen maihin.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Konepellin ritilät
Ei kai se ilmanotto eroa LHD/RHD? Ei ainakaan myöhemmissä RHD-900:ssa taida olla ritilää vasemmalla puolen:
https://www.autotrader.co.uk/car-detail ... 24&fromsra
Onhan noissa oikealta ohjattavissa kuitenkin tiettävästi siinä määrin säästetty, että esim. konepellin avausvipu on apparilla eikä kuskilla.
https://www.autotrader.co.uk/car-detail ... 24&fromsra
Onhan noissa oikealta ohjattavissa kuitenkin tiettävästi siinä määrin säästetty, että esim. konepellin avausvipu on apparilla eikä kuskilla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Konepellin ritilät

9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Konepellin ritilät
Minähän jo tuolla tämän ketjun eka sivulla kerroin mikä tarkoitus tällä tuplaritilällä aikanaan oli. Rattiakselin ainakin täytyy olla suoraan rintapellistä läpi, eli eri hammastanko ainakin on RHDssä. Muuten konehuoneen pitäisi olla hyvin pitkälti samassa järjestyksessä...
Eski
Eski
Re: Konepellin ritilät
tähän liittyen pisti silmään: Saabilla oli alkuperäinen peitelevykin tuota varten, ebaystä löytyy uutena: https://www.ebay.de/itm/266842854633?ep ... R975v9ufZA
...jotain tietysti kertoo ritilän hyödyllisyydestä jos siihen löytyi tehdastekoinen peitelevy :-O
...jotain tietysti kertoo ritilän hyödyllisyydestä jos siihen löytyi tehdastekoinen peitelevy :-O
Jäsen #745 - 900 TurboS vm. 1993 sekä 900 TurboS cabriolet vm. 1994: viimeisiä valmistettuja, molemmat museoitu ja kauniin sään ajossa. http://www.kuisma.net/saabcabrio/
Re: Konepellin ritilät
Mielenkiintoinen juttu, koiviston 900 voi ihailla kahta ritilää.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saab 900 Turbo 8 sedan -87 Saab 99 -84 Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Re: Konepellin ritilät
Jotain kertoo sekin, että tuo on ollut hyllyssä yli 40 vuotta eikä kukaan ole sitä tarvinnut.jkuisma kirjoitti: ↑Ma Heinä 29, 2024 11:03tähän liittyen pisti silmään: Saabilla oli alkuperäinen peitelevykin tuota varten, ebaystä löytyy uutena: https://www.ebay.de/itm/266842854633?ep ... R975v9ufZA
...jotain tietysti kertoo ritilän hyödyllisyydestä jos siihen löytyi tehdastekoinen peitelevy :-O