900 Turbo 3D -84

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
jtuukka
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Heinä 06, 2014 14:24

Re: 900 Turbo 3D -84

Viesti Kirjoittaja jtuukka »

Kuten mainittu, etunostopisteet näyttäisivät olevan pahin ruosteenpesä.

Niihin ei varmaankaan ole korjauspaloja saatavana, en ole ainakaan löytänyt, mutta millainen niiden rakenne on? Onko kohtuudella leikattavissa toisesta autosta? Vai pellistä vaan leipoen?

Olisiko jollakulla kuvaa, että millaiset ne on ehjänä? Omassa kun ei ole oikein mitään jäljellä malliksikaan... :roll:
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5865
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: 900 Turbo 3D -84

Viesti Kirjoittaja tturku »

Jos en väärin muista, niin ne on ihan samanlaiset takanostokorvien kanssa, mikäli siis tarkoitat niitä auton sivussa olevia nostokohtia.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24610
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 900 Turbo 3D -84

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8093
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 900 Turbo 3D -84

Viesti Kirjoittaja mestari »

Jos hinta on yhtä hyvä kuin kuupan niin voi jäädä hyllyyn 8O
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
jtuukka
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Heinä 06, 2014 14:24

Re: 900 Turbo 3D -84

Viesti Kirjoittaja jtuukka »

nalleolut kirjoitti:
Ma Loka 21, 2024 13:27
Eikös korjauspaloja ole tarjolla

https://saabklubben-reservdelar.se/imag ... 929077.jpg
Tämä on hyvä linkki, kiitos!
jtuukka
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Heinä 06, 2014 14:24

Re: 900 Turbo 3D -84

Viesti Kirjoittaja jtuukka »

Eilen pieniä ropailuja.

Moottori pyörii kun räikällä pyörittää ja kattoluukku aukeaa, positiivista. :D

Jokaisesta pyöränkotelosta löytyy hitsattavaa, ei niin positiivista, mutta täysin odotettavaa. Myös takakontin pohja kaipaa muutaman paikan. Auton pohjaa on joskus pellitetty enemmänkin ja sinne tänne on tehty myös korjauksia ikään kuin pellin päälle, ehkä koritinalla tms.

Startti ei inahdakaan, näyttää vaihdetulta ja sen johdotuksia on eristelty sähkärinteipillä. Täytyy antaa seuraavan session yhteydessä suoraa virtaa.

Akun maajohto oli irti! 8O Autoon on joskus laitettu päävirtakytkin ja se oli irronnut korista, sieltä missä oli ikinä ollutkaan. Missä tuon johdon oikea kiinnityspiste on? Jossain jäähdyttimen tuntumassa, olin täältä lukevinani. Askartelin johtoa sen verran kiinni ettei se uskoakseni vaikuttanut startin toimimattomuuten, sain kuitenkin muutaman valon syttymään kojetauluun.

Kytkin oli edelleen veltto, yllättävää. Nestettä näkyi olevan säiliössä. Ajattelin ensi alkuun kokeilla ilmaamista.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8093
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 900 Turbo 3D -84

Viesti Kirjoittaja mestari »

Syylärin oik alakulma 13 mm mutteri korissa jossa maat kasattu samaan
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Baas900
"Viggen"
Viestit: 642
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 21:49

Re: 900 Turbo 3D -84

Viesti Kirjoittaja Baas900 »

Projektitopikkia pystyyn vaan. :D
petromies
"Viggen"
Viestit: 658
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: 900 Turbo 3D -84

Viesti Kirjoittaja petromies »

Jos kytkin jäi ikäänkuin pohjaan ja ditten polin veltto, nion siellä on työsylinteri jämähtäny kiinni työasentoon. Tyyppiominaisuus seisseillä vehkeillä.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
jtuukka
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Heinä 06, 2014 14:24

Re: 900 Turbo 3D -84

Viesti Kirjoittaja jtuukka »

petromies kirjoitti:
Ti Loka 22, 2024 13:43
Jos kytkin jäi ikäänkuin pohjaan ja ditten polin veltto, nion siellä on työsylinteri jämähtäny kiinni työasentoon. Tyyppiominaisuus seisseillä vehkeillä.
Ok.

Mitkä porukalla on kokemukset, olisikohan tuo vielä elvytettävissä? :roll:
korpijaakko
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900 Turbo 3D -84

Viesti Kirjoittaja korpijaakko »

Putsaus ja uudet tiivisteet sylinteriin eli kyllä...oma talkoo taistella ehjänä irti..
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO MR, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
lepidus
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: To Syys 28, 2023 22:20

Re: 900 Turbo 3D -84

Viesti Kirjoittaja lepidus »

Tuosta kytkimestä tuli sen verran mieleeni, että voihan siellä olla pääsylinterikin juminut pohjaan. Eli jousi poikki tai kamppeet ruosteessa. Sen tuntee kyllä harjaantuneessa varpaassakin jos pääsylinterin mäntä ei liiku kunnolla tai ollenkaan. Helpompi kuitenkin tarkistaa kytkinkopan alta, että painaako painelaakeri asetelmaa vaikka et poljekkaan kytkintä?

Janne
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8093
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 900 Turbo 3D -84

Viesti Kirjoittaja mestari »

laukaasta ostin satkun ja pistin seisomaan ja keväällä kun piti alkaa ajaa poljin jäi pohjaan ja työsylkky ei mennyt millään ilveellä enää sisään vaan isolla rälläkällä piti palastella romut välistä veke. olipahan setti.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
lepidus
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: To Syys 28, 2023 22:20

Re: 900 Turbo 3D -84

Viesti Kirjoittaja lepidus »

mestari kirjoitti:
Ti Loka 22, 2024 19:00
laukaasta ostin satkun ja pistin seisomaan ja keväällä kun piti alkaa ajaa poljin jäi pohjaan ja työsylkky ei mennyt millään ilveellä enää sisään vaan isolla rälläkällä piti palastella romut välistä veke. olipahan setti.
Meni kuitenkin sisään ihan kevyellä poljinvoimalla?

Janne
jtuukka
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Heinä 06, 2014 14:24

Re: 900 Turbo 3D -84

Viesti Kirjoittaja jtuukka »

lepidus kirjoitti:
Ti Loka 22, 2024 17:43
Tuosta kytkimestä tuli sen verran mieleeni, että voihan siellä olla pääsylinterikin juminut pohjaan. Eli jousi poikki tai kamppeet ruosteessa. Sen tuntee kyllä harjaantuneessa varpaassakin jos pääsylinterin mäntä ei liiku kunnolla tai ollenkaan. Helpompi kuitenkin tarkistaa kytkinkopan alta, että painaako painelaakeri asetelmaa vaikka et poljekkaan kytkintä?

Janne
Eli onko kytkinkopassa joku luukku mistä sylinterin näkee? Ja jos on, niin pääseekö siihen paremmin käsiksi ylä- vai alakautta?

Kytkinpoljin heiluu kuin "mummon hammas", siinä ei ole mitään vastetta kumpaankaan suuntaan, meni pohjaan kevyellä voimalla.
Vastaa Viestiin