Tuon 2d satkun tarkoitus kaasari-karvalakkimuodossaan kaiketi oli aika paljon toimia nopan korvaajana edullisimpana mallina, koska nopan tuotanto lopetettiin -87. Itselläni oli juuri tuollainen 2d kaasarisatku. Ei mitään muita varusteita kuin ohjaustehostin (naisen liikkeestä alunperin ostama) ja sittemmin jälkiasennettu ruisku. Niin, ja olihan siinä -87 vuosimallista huolimatta tehtaan jäljiltä jo uudenmalliset jarrut ja navat eli käsijarru taakse! Mutta oli tosiaan siistein ja vähäruosteisin ikinä näkemäni satku.. rr kai tämän yksilön on nähnytkin kun siihen etuspoilerin kävin noutamassa.
Hauskana yksityiskohtana en ole vaalean pastellinsinistä väriä - "usvansinistä" - nähnyt muuta kuin juuri noissa 2d kaasarisatkuissa ja ysikympeissä. 2d on kyllä satkujen korimalleista harvinaisin, varsinkin turbona ja ulkomailla.. Jämäkin kori se on kuitenkin satkuista, ei liene ihme että merkkiluokan rata-autot ovat juuri kyseistä korimallia.
Niin tosiaan, 900i specialithan (kattoluukku, avattavat takasivuikkunat, mustat ikkunalistat, muuta?) olivat myös 2-ovisia.. Minusta ihan mukava korimalli kyllä tuo, hiukan harvinaisempi ja ajotuntumaltaan ehdottomasti sporttisin ja jämäkin, ainakin lesjön jousilla ja bilstein sport iskareilla.

Sivuprofiili on jotenkin vähän oudon näköinen, ainakin verrattuna 5d:n virtaviivaisuuteen mutta kyllä siihenkin silmä tottuu..