Mitä maksaisitte 900 Aerosta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Eski kirjoitti:
saabracing kirjoitti:Minkäs värinen se on ?
Mutta kumminkin aero kyseessä ja ilmeisesti helmiyksilö, niin 3500-7000€ riippuen varusteista ja väristä. Helmiäisvalkoinen vai mikä se nyt olikaan se vaalea väri nostaa jo harvinaisuudellaan hintaa reippaasti...

Pearl White -väriset esisarjan autot ovat kyllä sellaisia harvinaisuuksia, että jos sellaisen ehjän saa jostain alle kymppitonnilla, niin lähden heti hakemaan ;-)

Siis tällaisen:
http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/pics/ ... pearl2.jpg

Eski
juurikin tuollainen 8)


nätti ku mikä
http://www.garaget.org/?car=5232
http://www.saabnl.nl/gallery/view_album ... lmers-Saab

http://www.garaget.org/?car=469

Mitähän ne ruottissa pyytää noista ?
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

http://www.garaget.org/?car=469ℑ=24835
ihme valot tuossa. jotku jenkki lyhdyt???
Viimeksi muokannut mikkoimp, Ti Kesä 28, 2005 14:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Samppo
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: La Loka 18, 2003 13:50
Paikkakunta: Alaveteli

Viesti Kirjoittaja Samppo »

Tommonen pearl white olis kyllä unelma, väriltään upea kuin mikä ja 29 kpl valmistettu 84-85.

Joskus harvoin näkyy ruotsissa myynnissä, Jelmerin oli tuossa syksyllä 28000kr hintaan ja toinen garagetin nytten keväällä 10000 kr, tietenkin heti sen jälkeen kun ite tuli hommattua toinen aero.

Oma aero kiintiö on kumminkin enemmän kuin täynnä :x :D
#961
MarkoL
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:07

Viesti Kirjoittaja MarkoL »

// OFFTOPIC-kommentti:

Saabin tiedoissa tuon linkin takaa, mainitaan huippunopeudeksi 210km/h.
Samalla kuitenkin todetaan, että 180-200 paikkeilla auto vastasi kaasuun
vielä nöyrästi ja 200 tuli helposti. Kuitenkin se 10km/h tuohon päälle
olikin jo auton huiput. Tuntui että tuo 10 lisäkilometriä tunnissa vei loput
mehut moottorista. En tiedä mikä tuon mallin ilmanvastus on, mutta
ilmeisesti suht. alhainen. No, paljonko esim. 10km/h tuosta eteenpäin
vaatisi tehojen nostoa? Esim. jos huipuiksi haluaisi 220km/h.


t. MarkoL
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

ilmanvastus nousee nopeuden neliössä, eli jos tuplataan huippunopeus, tarvitaan nelinkertainen määrä tehoa. Siitä voi jokainen laskea paljon tehoa tarvitaan nostamaan huippuja 210->220

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Saabin 40-vuotishistoriikissa todetaan näin: Sivuhelmat Saab kehitti yhteistyössä englantilaisen I.A.D:n kanssa. Helmat vähentävät auton ilmanvastuskerrointa 5% ja niiden ansiosta huippunopeus on 220 km/h.

Eski
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

MarkoL kirjoitti:// OFFTOPIC-kommentti:

Saabin tiedoissa tuon linkin takaa, mainitaan huippunopeudeksi 210km/h.
Samalla kuitenkin todetaan, että 180-200 paikkeilla auto vastasi kaasuun
vielä nöyrästi ja 200 tuli helposti. Kuitenkin se 10km/h tuohon päälle
olikin jo auton huiput. Tuntui että tuo 10 lisäkilometriä tunnissa vei loput
mehut moottorista. En tiedä mikä tuon mallin ilmanvastus on, mutta
ilmeisesti suht. alhainen. No, paljonko esim. 10km/h tuosta eteenpäin
vaatisi tehojen nostoa? Esim. jos huipuiksi haluaisi 220km/h.


t. MarkoL

Saab on perinteisesti ollut varovainen suorituskykyilmoituksissaan.

TL:n vertilutestissäkin 16-venttiilinen turbo sedankin liikkui 208 km/h

Luulisi 210 km/h olevan helppo nakki Aerolla.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

saabracing kirjoitti:Mitähän ne ruottissa pyytää noista ?
http://www.traderamotor.com/showObject.aspx?id=92758
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

rr kirjoitti:
saabracing kirjoitti:Mitähän ne ruottissa pyytää noista ?
http://www.traderamotor.com/showObject.aspx?id=92758
no ei oo kalliita :D
Samppo
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: La Loka 18, 2003 13:50
Paikkakunta: Alaveteli

Viesti Kirjoittaja Samppo »

Käsittääkseni tuo Traderan auto on jo myyty, taitaa olla vanha ilmoitus..ei ollut kovin kallis
#961
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Lisätään nyt tätä Aero-hehkutusta vielä tähän sen verran, että latasin kotisivulleni pari vanhaa Aero-esitettä pdf-muodossa:

http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/files ... screen.pdf
http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/files ... screen.pdf

Kiitokset Samppolle materiaalista ;-)

Eski
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

On se hieno kärry. Tässä autossa kulminoituu kaikki, mitä SAAB oli. Ajatelkaapa sitä että puhutaan vuodesta 1984 eli reilu kakskyt vuotta sitten, jolloin Suomen tiet oli täynnä jotain datsuneita, ladoja ja toyotoita (ja on edelleen tosin ei sentään ladoja enää). Tämmönen pitää saada.

9-5 Nordic
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Isolohko kirjoitti:
MarkoL kirjoitti:// OFFTOPIC-kommentti:

Saabin tiedoissa tuon linkin takaa, mainitaan huippunopeudeksi 210km/h.
Samalla kuitenkin todetaan, että 180-200 paikkeilla auto vastasi kaasuun
vielä nöyrästi ja 200 tuli helposti. Kuitenkin se 10km/h tuohon päälle
olikin jo auton huiput. Tuntui että tuo 10 lisäkilometriä tunnissa vei loput
mehut moottorista. En tiedä mikä tuon mallin ilmanvastus on, mutta
ilmeisesti suht. alhainen. No, paljonko esim. 10km/h tuosta eteenpäin
vaatisi tehojen nostoa? Esim. jos huipuiksi haluaisi 220km/h.


t. MarkoL

Saab on perinteisesti ollut varovainen suorituskykyilmoituksissaan.

TL:n vertilutestissäkin 16-venttiilinen turbo sedankin liikkui 208 km/h

Luulisi 210 km/h olevan helppo nakki Aerolla.
Juurikin näin.. M.m. Erik "Carlsson på taket":han väitti aikoinaan iloisesti että "se kulkee mittarin loppuun asti".. :lol: En nyt sitä tiedä, mutta se 210 taitaa ainakin olla alakantissa.

Ja tuo ruotsin helmenvalkoinen on kyllä myyty jo, kaksi kaverusta STCS:stä ostivat sen kimpassa, ja ovat tehneet siihen jo "pakolliset", eli vaihtaneet sen laatikon siihen. Meinaavat tehdä ensi kesäksi kunnon entisöinnin. Ja kyllä mä sen sanon että tuota olis PITÄNYT käydä hakemassa..! Mutta nyt on jo myöhäistä.. :( Noh, pääasia että tuli taitaviin käsiin. :)

Ja hei! Mä odotan myös INNOLLA kuvia m.m. mahd. tulevasta autostasi.. :!: (Voin vaan KUVITELLA omaani 125tkm vähemmän ajettuna, ja viimeiset 10 vuodet tallissa..!!) 8O :D

(Ja hinnasta voin vaan muitten lailla todeta että yli 5, mutta alle 10.. :roll: )
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

Toistaiseksi tämä kauppa jäi tekemättä, koska myyjä ei sitten haluakkaan myydä ja hinnasta ei päästy edes keskustelemaan. Kävin katsomassa autoa ja kunto on todellakin loistava. Tosin lupasi myydä mulle jos tulee toisiin ajatuksiin. (ks herra on perhetuttu jo vuosien takaa)
Pistän kuvia lähiaikoina.

9-5 Nordic
Vastaa Viestiin