99:n B-kone, käytetäänkö venttilisuoja-ainetta?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Mitenkäs tuo meikäläisen -84 99... Mitä kannattaisi käyttää, ennen tuolla zenithillä jos käytti 95:sta, oli jälkikäyntiä joten ajelin 98:lla. Nyt on kuitenkin pierburgin cdus kiinni joten uskaltaisikohan ajella 95:lla? Täällä susirajalla on muuten useammassakin paikassa 95:n ja 98:n välinen hintaero alle 2 senttiä...
EDIT:
Niin, yritinkin jo aikaisemmin kysellä, mutta 900:n pa-anturi ei varmaankaan käy 99:n tankkiin...?
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

lordofgreed kirjoitti:Mitenkäs tuo meikäläisen -84 99... Mitä kannattaisi käyttää, ennen tuolla zenithillä jos käytti 95:sta, oli jälkikäyntiä joten ajelin 98:lla. Nyt on kuitenkin pierburgin cdus kiinni joten uskaltaisikohan ajella 95:lla? Täällä susirajalla on muuten useammassakin paikassa 95:n ja 98:n välinen hintaero alle 2 senttiä...
Mun satkun Pierburgi tykkäsi käydä jälkikäyntiä 95:lla, 98:lla tuskin koskaan. 98:lla kulkee muutenkin paremmin ja kuluttaa vähemmän kuin 95:lla, siis jos lähdetään siitä, että haluan autostani molemmilla saman suorituskyvyn (tai -kyvyttömyyden :D ).
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Jaape kirjoitti:SEO:n ja ST1:n 98:ssa on vielä lisäaineistus valmiina. Eli sinne tankkaamaan, jos ei halua lisäaineiden kanssa läträtä. Me tankataan näillä asemilla kaikki autot ihan kannatuksen vuoksi, jotta tuota lisäaineellista saisi jatkossakin. Niin monet asemat on jo tuosta (kannattamattomuussyistä?) luopunut. JETti taisi luopua lisäaineistetun myynnistä viimeksi, Teboil muistaakseni jo toissa vuoden vaihteessa.
Eli ST1:lle tankille ja se on siinä? Mun -73 99 taitaa muutenkin pitää enemmän ysikasista niin eipä tuo haittaa, ja ST1:llä tankkaan muutenkin.
Jos tuon mun projektin kone osoittautuu sudeksi niin eikös kanteen kannattaisi sitten samalla koneistuttaa vahvemmat seetit? Vai vaatiskohan samalla eri venttiilitkin?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
saab9975
"Ruisku"
Viestit: 118
Liittynyt: Ti Huhti 12, 2005 07:14
Paikkakunta: Tampere

Re: 99:n B-kone, käytetäänkö venttilisuoja-ainetta?

Viesti Kirjoittaja saab9975 »

Mertmi kirjoitti:Hei!

Olen tossa hommaamassa 99:n B-koneella varustettuna, eli -78:n. Tarviikos pirssiä tankattaessa lurauttaa niitä lisäaineita bensaan?
Kyllä itse käytän 99:ssä -75 lisäainetta, tuskin siihen aikaan oli tarkoituskaan ajaa lyijyttömällä. Hyvin muuten pelailee...Riittää 95 oktaavinen
saab9975
"Ruisku"
Viestit: 118
Liittynyt: Ti Huhti 12, 2005 07:14
Paikkakunta: Tampere

Re: 99:n B-kone, käytetäänkö venttilisuoja-ainetta?

Viesti Kirjoittaja saab9975 »

Mertmi kirjoitti:Hei!

Olen tossa hommaamassa 99:n B-koneella varustettuna, eli -78:n. Tarviikos pirssiä tankattaessa lurauttaa niitä lisäaineita bensaan?
Kyllä itse käytän 99:ssä -75 lisäainetta, tuskin siihen aikaan oli tarkoituskaan ajaa lyijyttömällä. Hyvin muuten pelailee...Riittää 95 oktaavinen
Vastaa Viestiin