lukkosylinterien sarjoitus?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Mertmi kirjoitti:
900 I 16 Kat kirjoitti:900 lukkosarja+avaimet CombiCoupe 81-- (ei keskuslukolla). 48-8325 119.90 ???
lukkosarja: virtalukkopesä+ovilukot+takaluukunlukko


Pitäisi käydä ysiysiin...
Ihanan kallista. 8O
Elämä on dna halpa
petromies
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Viesti Kirjoittaja petromies »

Eipä niitä Saabin lukkoja kannata turhaa kalliisti sarjoitella. Lukothan aukeaa millä Saabin avaimella vain kun pikkusen kitkuttaa avainta....
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kuulin työkaverilta, että ammattilukkoseppä hoitaa tuollaiset sarjoitukset, kunhan ruuvaa lukkopesät irti autosta ja vie lukkoliikkeeseen. Viime syksynä kävin kyselemässä lukkosarjoja Saabilta ja OG900 sarja maksoi 290€ 8O Tosin sarja sisälsi kaksi kappaletta avaimia ja oven lukkopesiä, hanskalokeron lukkopesän, virtalukon pesän ja takakontin lukkopesän. Sopii kaikkiin OGsatkuihin ja ainakin virtalukon ja ovien osalta 99:iin. Takakontin lukkopesän sisuskalut varaosamyyjä uskoi käyvän 99:n lukkopesän runkoon.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mimmi kirjoitti:Onneksi olen EVP lukkoseppä :oops:
No sulla on varmasti timmit lukot autossa.

Itse huomasin ku vaihdatin 99:iin virtalukon, että sitä ehjää lukkoa on pirun hankala kääntää jopa kuluneella avaimella. Tosin kulunut lukko aukeaa ehjällä avaimella kuin itsestään.

Tuohon mun Turboon teetätin vara-avaimesta uuden avaimen, kun käyttöavain oli niin kulunut = syö lukkoja. Tosin vara-avaimella ja uudella käyttöavaimella avatessa lukot ovat tosi jetit eli tiiviit. Ja eipä ne lukot pääse paljoa kulumaan, kun edellinen omistaja oli ostanut tuohon Cobran hälyn 8)

Ja loppuun vähän Turo's hevi Geetä "El, el, el, elvistellään, elvistelllääää-äään..."... Ei mutta helkkarin näppärä kampe, kun toisessa kainalossa roikkuu kuikkuinen 2v poika joka ei heti sillä sekunnilla saanut kaupasta karkkipäivänä ostettua Puuha-Pete namia ja toisessa kädessä kaksi täyteen ahdettua kauppakassia, ja siihen vielä lisäksi märkä ja hiekkainen maa johon ei niitä kasseja viitsi sitten millään laskea sekä päässä ajatus siitä, että miksi se perkuleen kauppakärrykin piti jättää jo tuonne ovelle, kun parin metrin päässä on niille "varikko" :P
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

petromies kirjoitti:Eipä niitä Saabin lukkoja kannata turhaa kalliisti sarjoitella. Lukothan aukeaa millä Saabin avaimella vain kun pikkusen kitkuttaa avainta....
No just tämän takia ne pitää sarjoittaa. Taitaa mun 99:ssäkin olla avaimenreikä on niin horo, että hiiri voisi juosta auton sisään siitä. Vesikin näköjään tykkää mennä sisään reijästä, kun se aukko ei sulkeudu yhtään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Mertmi kirjoitti:
900 I 16 Kat kirjoitti:900 lukkosarja+avaimet CombiCoupe 81-- (ei keskuslukolla). 48-8325 119.90 ???
lukkosarja: virtalukkopesä+ovilukot+takaluukunlukko


Pitäisi käydä ysiysiin...
Ihanan kallista. 8O

Itse vaihdoin motonetin lukot, eikä tarvi enään temppuilla pääseekö autoon ovista vai pitääkö hajoittaa ovenlasi päästäkseen liikendeesees..ja saako auton edes käyntiin avaimella..??? ELÄMÄ KALLISTA mutta uudet lukot edulliset... :?:
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Njoo. Tuntuu vaan, että lukkoihin tommonen raha. Ja saako takaluukkuunkin saman avaimen?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Kaikki pelaa yhellä avaimella..
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Hmm kallista? Tuntuu olevan suhteellista tuo käsite. Minä olen kyllä sitä mieltä, että 120e koko satsista uusia(!) lukkoja ei ole kovin paha hinta..

Toisaalta mitäpä niillä lukoilla kun sisään pääsee ammattimainen autovaras kuitenkin oli lukot tai ei. Ennemmin panostan varkaudenestossa hälyttimeen/ajonestoon. Lukot lähinnä pitämässä satunnaiset juopot sunmuut autosta ulkona..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
SRV
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Syys 12, 2005 19:47
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja SRV »

Onhan se tosiaan niin, että häly tulee halvemmaksi. Avasin veljen nopasta 30 sek. oven auki ilman väkivaltaa. Virtalukko toki pitää olla kunnossa katsastuksen takia.
900 i Special 2d -85 (RIP)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Oon miekin murtautunut omaan saabiini, ja ei siinä pitkään mennyt. Jälkiä jättämättä. Tosin en aio kertoa miten. Senverran voin kertoa että en sentäs jäätelötikulla kääntänyt lukosta. :lol:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin