Voisitko vielä vahvistaa, määrääkö moottoreille tulevan ohjauspulssin pituuden "avaimen kääntöaika", vai muodostetaanko se ohjausboxissa ja näin ollen sen kesto olisi vakio?
Voin palata omiin kokeiluihini vielä ensi vuoden puolella, kun pystyn sitä ennen tekemään työpaikalla muutamat "laboratoriokokeet".
Vielä senverta lisätietoa, että ohjaavassa ovessa on siis koskettimet, ja jompi kumpi ohjausjohto on aina maadoitettuna riippuen lukon asennosta. Tämän perusteella ohjausboksi ohjaa lukkoja. Jos sitä ohjausta virittelee itse, niin täytyy muistaa, että liian pitkä "vetoaika" polttaa servot. Mulla jonkinlainen kytkentäkaavio olemassa omasta versiostani. Sitä voisi vielä hioa aikatavalla, mutta näyttäähän tuo toimivan tuollaisenaankin.
Oletko mitannut koskaan alkuperäisestä boxista (moottorien) ohjauspulssin kestoaikaa? Jos tässä nyt sitten innostuisi pistämään ne boxin sisäkalut uusiksi, niin tämän perusteella voisi mitoittaa uuden kytkennän. Olisikohan joku 1s. lähellä totuutta?
Jos jotakuta kiinnostaa löysin tuollaisen, jossa osassa "puhaltimet + herkut (4)" sivuilla 27...30 kerrotaan keskuslukituksesta ja sen toiminnasta. Sivuilla mainitaan myös moottoreiden ohjauspulssin pituus, joka teoksen mukaan on n. 1s.
Heissan,
Kiitos avuliaiden tiedemiesten mietteistä
Kuskin ovi aukeaa hälyjen napista, mutta muut ovet eivät aukene kun avaimella tai nupista nostamalla. Jos ovet ovat auki ja painan hälystä nappia niin kaikki ovet ja bensatankin luukku menevät kiinni paitsi oikea takaovi joka pitää painaa edelleen nupista....auttoiko ongelmaratkaisussa?
Heli