Antakaas kun nolaan itseni (puoli-) julkisesti

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

lucaf kirjoitti:mitäs lietsontaa täällä oikein harrastetaan? :) onko edes kysytty haluaako joku väittää et 9-3 on aidompi saab kun ng900? ja nämähän on makuasioita, joten ei voi olla myöskään väitteitä, joten ei voi olla myöskään fuulaa :)

moderaattoriksi harjoitteleva luca :)
Pilke silmäkulmassa kirjoitin viestini :wink:
Mutta tuo ng900/og9-3 erottelu on asia jota en suostu hyväksymään, tosin täysin väärä palsta asian pähkäilemiseen.
Nooppa on erittäin onnistunut sekasikiö, tuleva klassikko kuten Vesa & kumppanit on jo monet kerran todenneetkin :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Kai niile oli jääny Ukisaa niin paljon tuoliksen etuosia varastoon, että keksivät tehdä noita sekasikiöitä :roll:
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Jaa kolmen vuoden tarpeiksi?-)

Kyllä mun tietääkseni ysikymppi oli ihan suomalaisille suunniteltu karvalakki ysiysin korvaajaksi.. Tonnari liian kallis monille ja satku kai sitten liian iso.

Eihän kymppi tosin paljoa satkua pienempi ole..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Jope kirjoitti:Jaa kolmen vuoden tarpeiksi?-)

Kyllä mun tietääkseni ysikymppi oli ihan suomalaisille suunniteltu karvalakki ysiysin korvaajaksi.. Tonnari liian kallis monille ja satku kai sitten liian iso.

Eihän kymppi tosin paljoa satkua pienempi ole..
Voipi olla niinkin, en tiä. Tuli vaan mieleen tollanen juttu. :lol:
Saabsick
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 08:50
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja Saabsick »

No niih..johan oli keskustelu :lol: 90 asia tuli selväksi.
Lievästi offtopiccia hipoen tuo 93 vs. ng900 eroavaisuus. Laatu. Olkoonkin että kummatkin on melko kaukana malmikasa-panssarivaunu-saabeista niin onhan niissä sentään se ero että ng900 ruostuu kuin Opeliksi konsanaan (ja muovinen sisusta kulahtaa ihan hirveäksi, käykääs katsomassa 10v vanhaa 200tkm veivattua rattia...öööks) niin 93:ssa on menty taas laadukkaampaan suuntaan eikä niissä ikä näy läheskään niin pahasti. Valitettavasti ei myöskään hinnassa näy mitään positiivista....

Näin minä tuumin ja skippaan ngsatkut kokonaan.
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Saabsick kirjoitti:No niih..johan oli keskustelu :lol: 90 asia tuli selväksi.
Lievästi offtopiccia hipoen tuo 93 vs. ng900 eroavaisuus. Laatu. Olkoonkin että kummatkin on melko kaukana malmikasa-panssarivaunu-saabeista niin onhan niissä sentään se ero että ng900 ruostuu kuin Opeliksi konsanaan (ja muovinen sisusta kulahtaa ihan hirveäksi, käykääs katsomassa 10v vanhaa 200tkm veivattua rattia...öööks) niin 93:ssa on menty taas laadukkaampaan suuntaan eikä niissä ikä näy läheskään niin pahasti. Valitettavasti ei myöskään hinnassa näy mitään positiivista....

Näin minä tuumin ja skippaan ngsatkut kokonaan.
Joissain vuosimalleissa kait oli ovien sinkityksessä jotain ongelmia, meidän kummassakaan ex-ngsatkussa ei ole ollut ruosteen ruostetta. Kuka hullu nyt ostaa ngsatkun jossa ei ole nahkaverhoilua ja nahkarattia? 8O
Kojelauta kun on sama kuin 9-3:ssa eli saattaa kestää sisätiloiltaan 9-3:ea paremminkin.
Itse henkilökohtaisesti skippaan 9-3:t kokonaan, ngsatku on päällisinkin puolin siistimpi, mutta makuasiotahan nämä. Laadun puolesta noissa ei ole mitään eroja puolin eikä toisin, pelkkiä vääriä mielikuvia ja harhaluuloja.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saabsick
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 08:50
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja Saabsick »

Mielikuvaa ja omaa päätä, sieltähän nää lähtee.
Jatkan OGsatkulla ajoa, vaimo saa ajaa tonnarilla ja ens kesänä ajan 99LEA:lla HÖH :lol: 8O
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Saabsick kirjoitti:Mielikuvaa ja omaa päätä, sieltähän nää lähtee.
Jatkan OGsatkulla ajoa, vaimo saa ajaa tonnarilla ja ens kesänä ajan 99LEA:lla HÖH :lol: 8O
Meikälläkin pitäisi olla ensi kesänä LE valmis ja ajossa joten täällä tuppukylässä on sitten ihan kiitettävästi d-jetronic -saabeja :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Jahas, pitänee turbottaa vihreä, etten vallan joudu nöyrtymään, jos sinne eksyn 8)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Saabsick
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 08:50
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja Saabsick »

Laitetaan sitten kunnon bensaletkut ettei tuppukylässä possahtele....voidaan antaa savumerkkejä jokilaaksojen yli :lol:
Älä Lefa sure....ei ne ole vielä lähelläkään ajokunnossa....kunhan rehvastellaan kun on KOOKOOOO talvi ja kevät aikaa 8)
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Saabsick kirjoitti:Laitetaan sitten kunnon bensaletkut ettei tuppukylässä possahtele....voidaan antaa savumerkkejä jokilaaksojen yli :lol:
Älä Lefa sure....ei ne ole vielä lähelläkään ajokunnossa....kunhan rehvastellaan kun on KOOKOOOO talvi ja kevät aikaa 8)
Jep, uudet letkut ja putket kokonaisuudessaan, epäilen että siinä omassasikin ovat ne bensatankille menevät putkenpätkät huonossa hapessa, ovat aika arassa paikassa. Samalla uusii ne kaikki putket/letkut, pitäisi vaan löytää sopivaa metalliputkea, mieluiten alkuperäistä paksumpaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin