
Noppa saapui kotipihaan
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Kaasarisatkussa käyttänyt kesät talvet Teboil Gold 5W-40, ihan hyvin on mennyt noilla Teboilin "kuravelliksi" kehutuilla öljyillä ~70000km n. 8000-10000km vaihtovälillä. Neljän litran burnukka kustantaa siinä 17-18€ Honkkarista tai Motonetistä.ng900aero kirjoitti:
Edit: suositelkaapas jotain kohtuullista puolisynteettistä öljyä, niistä minulla ei ole kokemuksia
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
olet ajanut liikaa ng-saabeilla. et taida tietää mitään lyhyistä välityksistäng900aero kirjoitti:On muuten aika hiton lyhyet välitykset, satasen vauhdissa kiertää vitosella about 2700-2800rpm, tai sitten tuo kiekkamittari ei tiedä mistään mitään![]()


voi kiitos. kehoitan silti muita noppa-faneja reilusti jonoon, ei ole itsestäänselvää että mä tuosta tulen kauppoja hieromaan, eka pitäs saada omalta tontilta joku pois, ja sitäkin ennemmin pitää saada toi sininen auto taas käynnistymäänng900aero kirjoitti: tulen myymään tämän kulkineen ennen talvea, ja toivon että silloin päätyisi klubilaiselle (Luca on etusijalla varaussysteemissä)

Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Suosittelen kokeilemaan 75 vuoden (tai vanhempaa) manuaali tuplista (ehkä automaattikin käy, en tiedä niistä). On se kyllä lystiä. Ei tarvii pienemmälle vaihtaa, kun lähti satasen vauhdissa ohituksiin, kun kiekkamittari näytti jo liki 4000 kierrostalucaf kirjoitti:olet ajanut liikaa ng-saabeilla. et taida tietää mitään lyhyistä välityksistäng900aero kirjoitti:On muuten aika hiton lyhyet välitykset, satasen vauhdissa kiertää vitosella about 2700-2800rpm, tai sitten tuo kiekkamittari ei tiedä mistään mitään![]()
![]()

Olettaen, että laatikko oli alkuperäinen. Mutta oli se kyllä lystiä. Sen jälkeen kaikki pidemmillä väliyksillä varustetut ovat tuntuneet tylsiltä...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
joo kyl noi 5-vaihteiset nopat ja tuplaysit, niissähän on ihan ruhtinaallisen pitkät välitykset verrattuna 10 vanhempiin tuplayseihin 
kyl tolla 76 automaatticombillakin hienosti pysyy moottoritiellä muiden vauhdissa, juuri tuon kolmivaihteisuuden takia. kierroksia on koko ajan sen verran koneessa että löytyy valmiuksia äkillisiin nopeudenmuutoksiin.

kyl tolla 76 automaatticombillakin hienosti pysyy moottoritiellä muiden vauhdissa, juuri tuon kolmivaihteisuuden takia. kierroksia on koko ajan sen verran koneessa että löytyy valmiuksia äkillisiin nopeudenmuutoksiin.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Onkos kenelläkään oikeasti toiminut sen kattoverhoilun liimaus esim. injektioruiskulla tms?
Tuossa on pari pientä kuprua, peruutuspeilin vieressä ja takana toisella sivulla, ovat vielä niin pieniä ettei noiden takia viitsisi vaihtaa koko verhoilua/kangasta.
Entäs millä aineella olette pesseet penkkejä, siis niiden paikallaan ollessaan, kuskinpenkissä on vähän likaa, ja olisi tarkoitus saada pestyä se niin ettei tulisi kovin laikukasta, toki paras tulisi jos viitsisi purkaa verhoilut irti ja käyttää pesukoneessa muuten taida vaivautua
Tuossa on pari pientä kuprua, peruutuspeilin vieressä ja takana toisella sivulla, ovat vielä niin pieniä ettei noiden takia viitsisi vaihtaa koko verhoilua/kangasta.
Entäs millä aineella olette pesseet penkkejä, siis niiden paikallaan ollessaan, kuskinpenkissä on vähän likaa, ja olisi tarkoitus saada pestyä se niin ettei tulisi kovin laikukasta, toki paras tulisi jos viitsisi purkaa verhoilut irti ja käyttää pesukoneessa muuten taida vaivautua

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kattoverhoiluun suosittelen Rapid 13(tm) niittipyssyä 
Verhoiluja taas tuli hinkattua jollain verhoilunpuhdistusvaahtospray-systeemillä(tm) jonka antoi kuivua, ja sitten harjasi ja imuroi, kyllä sillä ainakin lattiamatosta sai pinttyneitä kengänkuvia pois.

Verhoiluja taas tuli hinkattua jollain verhoilunpuhdistusvaahtospray-systeemillä(tm) jonka antoi kuivua, ja sitten harjasi ja imuroi, kyllä sillä ainakin lattiamatosta sai pinttyneitä kengänkuvia pois.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Omassa satkussa oli edellisen omistajan lapset sotkeneet kurakengillä takapenkit, olivat aivan kaamean likaiset.
Otin penkit pois, ja pesin liat pois kylmän rauhallisesti puutarhaletkulla, mäntysuovalla ja harjalla.
Ei välttämättä kaikein paras keino, penkit nimittäin kastuivat ihan läpikotaisin. Mutta tulipahan varmasti puhdasta.
Pari päivää piti tosin penkkejä auringossa kuivatella, mutta kylläpä nyt tuoksuukin autossa raikkaalle.
Etupenkit pesin sitten varovaisemmin, kun ei viitsi toimivia penkinlämppäreitä rikkoa.
Otin penkit pois, ja pesin liat pois kylmän rauhallisesti puutarhaletkulla, mäntysuovalla ja harjalla.

Ei välttämättä kaikein paras keino, penkit nimittäin kastuivat ihan läpikotaisin. Mutta tulipahan varmasti puhdasta.
Pari päivää piti tosin penkkejä auringossa kuivatella, mutta kylläpä nyt tuoksuukin autossa raikkaalle.
Etupenkit pesin sitten varovaisemmin, kun ei viitsi toimivia penkinlämppäreitä rikkoa.
Korrekin verhoilunpuhdistusvaahto ei poistanut juuri nimeksikään likaa, homma onnistui paremmin Tolu/vesiseoksella suhteessa 1/3 ja sienellä hankaamalla, jäi pari pientä mustaa jälkeä mutta niihin ei taida tepsiä mikään koska ovat jotain pikeä tms, aluksi luulin niitä tupakanrei'iksi.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ei kenelläkään sattuisi olemaan sitä Nesteen hypoidiöljyä myytäväksi asti? Vaihdelaatikko tuntuu senverta hyvältä että ajattelin vaihtaa öljyt samantien.
Entäs onko nopan etujarrupaloista kokemuksia? Alkoivat vinkumaan jarrutettaessa niin ärsyttävästi että pakko vaihtaa, ng-satkussa ainakin Fedorot vinkuivat uusinakin.
Entäs onko nopan etujarrupaloista kokemuksia? Alkoivat vinkumaan jarrutettaessa niin ärsyttävästi että pakko vaihtaa, ng-satkussa ainakin Fedorot vinkuivat uusinakin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98