Noppa saapui kotipihaan

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Hieno kiesi, onnittelen :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

ng900aero kirjoitti:
Edit: suositelkaapas jotain kohtuullista puolisynteettistä öljyä, niistä minulla ei ole kokemuksia :oops:
Kaasarisatkussa käyttänyt kesät talvet Teboil Gold 5W-40, ihan hyvin on mennyt noilla Teboilin "kuravelliksi" kehutuilla öljyillä ~70000km n. 8000-10000km vaihtovälillä. Neljän litran burnukka kustantaa siinä 17-18€ Honkkarista tai Motonetistä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

ng900aero kirjoitti:On muuten aika hiton lyhyet välitykset, satasen vauhdissa kiertää vitosella about 2700-2800rpm, tai sitten tuo kiekkamittari ei tiedä mistään mitään 8O
olet ajanut liikaa ng-saabeilla. et taida tietää mitään lyhyistä välityksistä :) :)
ng900aero kirjoitti: tulen myymään tämän kulkineen ennen talvea, ja toivon että silloin päätyisi klubilaiselle (Luca on etusijalla varaussysteemissä)
voi kiitos. kehoitan silti muita noppa-faneja reilusti jonoon, ei ole itsestäänselvää että mä tuosta tulen kauppoja hieromaan, eka pitäs saada omalta tontilta joku pois, ja sitäkin ennemmin pitää saada toi sininen auto taas käynnistymään :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Lyhyet välitykset on jees, vielä kun oppisin elämään 5-vaihteisen satkuni kanssa, tuli eilen huristeltua nelosella 130km/h muutamia kilsoja, kunnes kaveri sanoi että "kuis et vitosta käytä?" :lol:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

lucaf kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:On muuten aika hiton lyhyet välitykset, satasen vauhdissa kiertää vitosella about 2700-2800rpm, tai sitten tuo kiekkamittari ei tiedä mistään mitään 8O
olet ajanut liikaa ng-saabeilla. et taida tietää mitään lyhyistä välityksistä :) :)
Suosittelen kokeilemaan 75 vuoden (tai vanhempaa) manuaali tuplista (ehkä automaattikin käy, en tiedä niistä). On se kyllä lystiä. Ei tarvii pienemmälle vaihtaa, kun lähti satasen vauhdissa ohituksiin, kun kiekkamittari näytti jo liki 4000 kierrosta :D

Olettaen, että laatikko oli alkuperäinen. Mutta oli se kyllä lystiä. Sen jälkeen kaikki pidemmillä väliyksillä varustetut ovat tuntuneet tylsiltä...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Jeps. 75:lla oli mukava kepitellä kun välitykset on kuin ralliautossa :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

joo kyl noi 5-vaihteiset nopat ja tuplaysit, niissähän on ihan ruhtinaallisen pitkät välitykset verrattuna 10 vanhempiin tuplayseihin :)

kyl tolla 76 automaatticombillakin hienosti pysyy moottoritiellä muiden vauhdissa, juuri tuon kolmivaihteisuuden takia. kierroksia on koko ajan sen verran koneessa että löytyy valmiuksia äkillisiin nopeudenmuutoksiin.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onkos kenelläkään oikeasti toiminut sen kattoverhoilun liimaus esim. injektioruiskulla tms?
Tuossa on pari pientä kuprua, peruutuspeilin vieressä ja takana toisella sivulla, ovat vielä niin pieniä ettei noiden takia viitsisi vaihtaa koko verhoilua/kangasta.
Entäs millä aineella olette pesseet penkkejä, siis niiden paikallaan ollessaan, kuskinpenkissä on vähän likaa, ja olisi tarkoitus saada pestyä se niin ettei tulisi kovin laikukasta, toki paras tulisi jos viitsisi purkaa verhoilut irti ja käyttää pesukoneessa muuten taida vaivautua :oops:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kattoverhoiluun suosittelen Rapid 13(tm) niittipyssyä :)

Verhoiluja taas tuli hinkattua jollain verhoilunpuhdistusvaahtospray-systeemillä(tm) jonka antoi kuivua, ja sitten harjasi ja imuroi, kyllä sillä ainakin lattiamatosta sai pinttyneitä kengänkuvia pois.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Mulla molemmissa samaa tautia kattoverhoilussa ja meinaan liimata injektio ruiskulla , katotaan kuinkas käy.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

itse olen tosiaan joskus käyttänyt penkkien puhdistukseen toluliuokseen kastettua karhunkieltä. ei se pesukoneelle vedä vertoja, mutta pahimmat lähtee.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Baas900
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 21:49

Viesti Kirjoittaja Baas900 »

Omassa satkussa oli edellisen omistajan lapset sotkeneet kurakengillä takapenkit, olivat aivan kaamean likaiset.
Otin penkit pois, ja pesin liat pois kylmän rauhallisesti puutarhaletkulla, mäntysuovalla ja harjalla. 8O
Ei välttämättä kaikein paras keino, penkit nimittäin kastuivat ihan läpikotaisin. Mutta tulipahan varmasti puhdasta.
Pari päivää piti tosin penkkejä auringossa kuivatella, mutta kylläpä nyt tuoksuukin autossa raikkaalle.
Etupenkit pesin sitten varovaisemmin, kun ei viitsi toimivia penkinlämppäreitä rikkoa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Korrekin verhoilunpuhdistusvaahto ei poistanut juuri nimeksikään likaa, homma onnistui paremmin Tolu/vesiseoksella suhteessa 1/3 ja sienellä hankaamalla, jäi pari pientä mustaa jälkeä mutta niihin ei taida tepsiä mikään koska ovat jotain pikeä tms, aluksi luulin niitä tupakanrei'iksi.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Jep , tolulla pestiin myös satku ja puhdasta tuli.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ei kenelläkään sattuisi olemaan sitä Nesteen hypoidiöljyä myytäväksi asti? Vaihdelaatikko tuntuu senverta hyvältä että ajattelin vaihtaa öljyt samantien.
Entäs onko nopan etujarrupaloista kokemuksia? Alkoivat vinkumaan jarrutettaessa niin ärsyttävästi että pakko vaihtaa, ng-satkussa ainakin Fedorot vinkuivat uusinakin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin