Saab levisi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

pari kuvaa

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Tässä oli kuvia
Viimeksi muokannut Frostwind, La Huhti 16, 2011 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Ulompi vetonivelen kumi näyttää ainakin kuvassa hyvältä?
Aikas reilusti on kyllä taipunut. Kuvista ei saa oikein selvää vetaritunneleiden olemuksesta.
Citroen C5, OG900t16
HM
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:47
Paikkakunta: Peräpönkkölä
Viesti:

Re: Saab levisi

Viesti Kirjoittaja HM »

Frostwind kirjoitti:Itsellä tekee juuri samaa. Risteyksiin tultaessa meinaa sammua ja kiihdyttäessä hieman reippaammin kakoo. Ryypyllä joutuu välillä avittamaan jottei sammuisi. Mitäköhän toimenpiteitä teit kaasarillesi?
Kaasari on silloin taannoin irroitettu ja liuottettu puhtaaksi karstasta (eli siis kaasari purettu osiin ja puhdistettu kaikki) jota oli kerääntynyt edellisen omistajan aikana reippaanlaisesti, osittain syystä että ilmansuodatinta ei ollu vaihdettu ajoissa ja huohotukseen menevä imuputki osittain tukossa. Sen kaasuttimen ei kuulu olla musta sisältä tai imupuolelta.

Muutama foto nykykunnosta (ei ole putsattu kuvanottoa varten):
http://hecxa.kase.fi/upload/pierburg01.jpg
http://hecxa.kase.fi/upload/pierburg02.jpg
http://hecxa.kase.fi/upload/pierburg03.jpg

Säätöihin ei ole tarvinnut koskea koskaan, päästöt aina ok. Neula on putsattu (karstainen pinta liuotettu pois) ja kalvo vaihdettu.

Sitten on vielä se että vuotoja ei saisi olla alipaineputkissa, ja samoin sen imuilman lämmityksen pitäisi toimia edes jotenkuten oikein kun aletaan hifistelemään.

Hajoava HALL-anturi tai sen kulahtaneet johtimet virranjakajassa aiheuttivat kiihdyttäessä tosiaan nykimistä ja lopulta teki sitten sitä että auto sammui yllättäen satunnaisissa olosuhteissa, joskus 100km ajon jälkeen joskus 1000km ajon jälkeen. Tuosta raportoin tännekin aikoinaan kun etsin vikaa sammumiselle.
Viimeksi muokannut HM, To Elo 18, 2005 13:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#2274
HM
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:47
Paikkakunta: Peräpönkkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HM »

Sami kirjoitti:Ulompi vetonivelen kumi näyttää ainakin kuvassa hyvältä?
Aikas reilusti on kyllä taipunut. Kuvista ei saa oikein selvää vetaritunneleiden olemuksesta.
Ainakin itselle pistää heti silmään että alatukivarren kiinnitys on irronnut. Elikkäs se satkun vakiopaikka tuo vetaritunnelin ympäristö mistä mätii ja mätinyt kunnolla lieneekin.
#2274
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

HM kirjoitti: Ainakin itselle pistää heti silmään että alatukivarren kiinnitys on irronnut. Elikkäs se satkun vakiopaikka tuo vetaritunnelin ympäristö mistä mätii ja mätinyt kunnolla lieneekin.
Joo, tuosta alimmasta kuvasta se on näkyvissä. Ei alussa ladannut tuota alinta kuvaa.. Eipä voi muuta kuin harmitella ja samalla olla iloinen, ettei tuo käynyt 100km/h:n vauhdissa kuoppaanajossa..
Citroen C5, OG900t16
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Vika selvisi

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Jep, nyt selvisi mikä mätti. Ylätukivarsi oli katkennut. Saab on tutun pajalla ja kävin katsomassa sitä. Ei tässä auta muu kuin ruveta etsimään uutta ylätukivartta. Mitäköhän noista kannattaisi maksaa käytettynä?
Tosta alatukivarresta en ole varma mutta ainakin meikäläisen silmään se näytti eilen illalla ehjältä, tuosta kuvasta on vähän hankala sanoa.

EDIT: Ja tässä samalla kun tota Saabia rupeaa säätämään, niin voisi ottaa asiaksi ja irrottaa tuo pierupurkki ja putsata se. Samalla voisi tarkastaa/uusia alipaineletkuja.

EDIT2: Voisin myös vaihtaa kaasuttimen kumisen kurkun vai mikä se nyt sitten onkaan. Kaveri sanoi sitä bakeliittitiivisteeksi. Voi käydä hieman laihalla kun sekin on jo hieman hapero ja murtunut ja takuulla vuotaa.
Viimeksi muokannut Frostwind, To Elo 18, 2005 15:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Saakos tuota vasenta ylätukivartta irrotettua edes kone paikoillaan?

Mä kerran yhestä ysinopasta yritin irrotella mutta ei se mahtunu pois välistä vaikka oli laturi pois. Saatto olla että öljynsuodattimen irrottamalla olis mahtunu, no tuota en jaksanu miettii enempään kun olis ennemmin tai myöhemmin menny varaosiks kun peltoautoja oli muitakin.

Vaan näyttäis noissa kuvissa olevan hitsattavaa myös alatukivarren seutuvilla.

Osa löytyy varmaan vaikka minultakin.

YV:llä voi heittää tarjousta osasta kun olet tarkastunu että alatukivarsi kiinnityksineen on säilyny ehjänä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Voi Tuomas parkaa, Osta multa Hirmu. Se ei hajua ikinä, ja K-Jetti tykittää bensaa pikkuusen liukkaammin kun pierupurkki :lol: :wink:
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Suabisti kirjoitti:Voi Tuomas parkaa, Osta multa Hirmu. Se ei hajua ikinä, ja K-Jetti tykittää bensaa pikkuusen liukkaammin kun pierupurkki :lol: :wink:
Emmä arvaa, Hirmu on liian tehokas mulle :lol:
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
HM
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:47
Paikkakunta: Peräpönkkölä
Viesti:

Re: Vika selvisi

Viesti Kirjoittaja HM »

Frostwind kirjoitti:EDIT2: Voisin myös vaihtaa kaasuttimen kumisen kurkun vai mikä se nyt sitten onkaan. Kaveri sanoi sitä bakeliittitiivisteeksi. Voi käydä hieman laihalla kun sekin on jo hieman hapero ja murtunut ja takuulla vuotaa.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=175834
#2274
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Voi mitä haperoa :lol: :lol: Ennemmminki näyttäs että ylätukivarsi on korkannut ja sitä ku ei vaihdeta jos ei nosta mottia keulalta. :(
On näköjään päässyt Keijo "keke" Korroosio iskemään muutenkin koriin ja alustan komponentteihin :(
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: Vika selvisi

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

HM kirjoitti:
Frostwind kirjoitti:EDIT2: Voisin myös vaihtaa kaasuttimen kumisen kurkun vai mikä se nyt sitten onkaan. Kaveri sanoi sitä bakeliittitiivisteeksi. Voi käydä hieman laihalla kun sekin on jo hieman hapero ja murtunut ja takuulla vuotaa.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=175834
Vois vaikka näin aluksi sivellä sitä kurkkua jollain sikaflexillä tms.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

toms kirjoitti:Voi mitä haperoa :lol: :lol: Ennemmminki näyttäs että ylätukivarsi on korkannut ja sitä ku ei vaihdeta jos ei nosta mottia keulalta. :(
On näköjään päässyt Keijo "keke" Korroosio iskemään muutenkin koriin ja alustan komponentteihin :(
No ei tuo nyt päällepäin kovin paha ole, mutta alusta voi olla hieman...
Viimeksi muokannut Frostwind, La Huhti 16, 2011 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Joo, valokuvista päätelle "keke" ei oo iskenyt ulkopinnoille vaan Seija Suola on tehnyt kolttosiaan piilossa , poissa katseilta...
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tuon auton yleistä liikenneturvallisuutta kannattaisi tarkastella ruostehakun kera. 8O
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin