Tulipa ostettua 900i
Suulakkeet
Suulakkeet saa irti, ne ovat pienen muovikynnen takana. Jos ei tahdo lähteä, niin taivuttaa vain enemmän. Alapuolella näkyy pieni tappi, jonka ympärille voi laittaa pienen pyöreän tiivisterenkaan. Tämä antaa sen verran paljon lisäkitkaa, että suulake pysyy hyvin kohdallaan.
Tämä ei ole oma keksintöni, vaan joltain saab-sivustolta, jota en enää muista ja jonka olen jo hukannut. Linkkilistaa jonnekin..
Tämä ei ole oma keksintöni, vaan joltain saab-sivustolta, jota en enää muista ja jonka olen jo hukannut. Linkkilistaa jonnekin..
Tuli sitten Moottorin öljynvaihdon aika...ensiksi avasin vahingossa tietty vaihteiston öljyn poistoruuvin
No ei siinä mitään oli onneks uutta öljyy varastossa...
No sitten piti ettii se oikea ruuvi sieltä pohjasta...ja löytyhän se ainakin niin luulin mutta ilmeisesti se oli perän öljyjen poisto ruuvi
rupesin kattoo että täällähän on öljyy nyt niin perkuleesti yli maximin,kun olin lisännyt uudet mobilit...
No nyt on tilanne se että perässä ei öljyä ja koneessa tuplamäärä

No sitten piti ettii se oikea ruuvi sieltä pohjasta...ja löytyhän se ainakin niin luulin mutta ilmeisesti se oli perän öljyjen poisto ruuvi

No nyt on tilanne se että perässä ei öljyä ja koneessa tuplamäärä
Viimeksi muokannut Keichi, Ma Touko 15, 2006 16:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hyvällä tuurilla ei vauriota. Perään pitää sitten laitta ihan vaihteistoöljyä. Moottoriöljyissä siulla kävi huonompi flaksi. Minä ainaskin laskisin moottoriöljyt pois ja laittaisin uudet sisään. Sekaisinhan ne uudet on menneet vanhojen kanssa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jos se perä ei tosiaan alkanut jo ulisemaan, niin ehkäpä perään jäänyt öljy ja öljykalvo on riittänyt voitelemaan laakerit. Toivotaan parasta.Keichi kirjoitti:Joo vaihan moottoriöljyt kyllä myös uusiksi...toivottavasti ei mitään vauriota tullu mihinkään,ei ainakaa mitään kovin pahoja ääniä vielä kuulunu.
Semmosta se on kun ei niin tuttuun moottoriin menee koskemaan lukematta ohjekirjaa
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Siihen voisi etsiä isomman mutterin, hitsara reikään ainetta ja vääntää kannasta tulpan auki.
Tämän jälkeen laitat hankkimasi ~13mm kannalla olevan uuden tyhjennystulpan...
Tämän jälkeen laitat hankkimasi ~13mm kannalla olevan uuden tyhjennystulpan...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Hyvillä terävillä putkipihdeillä saa tukevan otteen kulmiltaan pyöreäksi nylppääntyneestäkin kannasta.
Tai tulpan juuressa olevasta laipasta saattaa saada meisselillä naputtelemalla tulpan kiertymään aukipäin.
Jos nyt sattuisi olemaan niin, että hitsauskampeet ei ole ulottuvilla, mutta noita muita löytyy.
Tai tulpan juuressa olevasta laipasta saattaa saada meisselillä naputtelemalla tulpan kiertymään aukipäin.
Jos nyt sattuisi olemaan niin, että hitsauskampeet ei ole ulottuvilla, mutta noita muita löytyy.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Bensa ja palo
Jep. Tomaatti vie noin litran enemmän kuin vastaava ruisku. Talvella ero voi suhteessa olla vieläkin suurempi, kun automaattilaatikon toimintaan vaikuttaa öljyjen (8l) jähmettyminen kovilla pakkasilla. Polttoainetalouteen auttaa oikeat säädöt (venttiilit, sytytys jne), se että mikään jarru ei laahaa sekä ilmansuodattimen kunto. Mutta näidenkin jälkeen täytyy muistaa, että mukavuus vie omansa ja kyse on loppujen lopuksi 3-vaihteisesta autostaKeichi kirjoitti:35 km ajoin ja alko jo nykimään...onneks pääsin huoltoasemalle.Reetu kirjoitti:Omalla olen ajanut 60km , siitä kun valo syttyi ja kaupunkiajoa.
Taitaa tää tomaatti viedä aika perkuleesti gasoo kyllä![]()
