Tulipa ostettua 900i

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Suulakkeet

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Suulakkeet saa irti, ne ovat pienen muovikynnen takana. Jos ei tahdo lähteä, niin taivuttaa vain enemmän. Alapuolella näkyy pieni tappi, jonka ympärille voi laittaa pienen pyöreän tiivisterenkaan. Tämä antaa sen verran paljon lisäkitkaa, että suulake pysyy hyvin kohdallaan.

Tämä ei ole oma keksintöni, vaan joltain saab-sivustolta, jota en enää muista ja jonka olen jo hukannut. Linkkilistaa jonnekin..
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

se on

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

SE ON SIISTI KUN SIKA PIENENÄ 8O
Keichi
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 21:34
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Keichi »

---
Viimeksi muokannut Keichi, Ma Touko 15, 2006 16:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keichi
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 21:34
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Keichi »

Tuli sitten Moottorin öljynvaihdon aika...ensiksi avasin vahingossa tietty vaihteiston öljyn poistoruuvin :oops: No ei siinä mitään oli onneks uutta öljyy varastossa...

No sitten piti ettii se oikea ruuvi sieltä pohjasta...ja löytyhän se ainakin niin luulin mutta ilmeisesti se oli perän öljyjen poisto ruuvi :oops: rupesin kattoo että täällähän on öljyy nyt niin perkuleesti yli maximin,kun olin lisännyt uudet mobilit...

No nyt on tilanne se että perässä ei öljyä ja koneessa tuplamäärä
Viimeksi muokannut Keichi, Ma Touko 15, 2006 16:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Hyvällä tuurilla ei vauriota. Perään pitää sitten laitta ihan vaihteistoöljyä. Moottoriöljyissä siulla kävi huonompi flaksi. Minä ainaskin laskisin moottoriöljyt pois ja laittaisin uudet sisään. Sekaisinhan ne uudet on menneet vanhojen kanssa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Keichi
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 21:34
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Keichi »

Joo vaihan moottoriöljyt kyllä myös uusiksi...toivottavasti ei mitään vauriota tullu mihinkään,ei ainakaa mitään kovin pahoja ääniä vielä kuulunu.

Semmosta se on kun ei niin tuttuun moottoriin menee koskemaan lukematta ohjekirjaa :)
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

Ja sitten siitä öljynpoistotulpasta: Se on 1/2 tuumaa, eikä 13mm, niinkuin ensinäkemältä luulis. 13 milliselläkin saa vaihdettua, mutta tuppaa poistopultti pyöristymään. Ja ei sitten kovin tiukkaan, on aika herkkä paikka halkeamaan tuo. Nimim. Kokemusta on :oops:
9-5 2,3t -03
#2514
Keichi
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 21:34
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Keichi »

Jep kiitos,hyvä tietää niin ei mee kannat p*skaks...
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Keichi kirjoitti:Joo vaihan moottoriöljyt kyllä myös uusiksi...toivottavasti ei mitään vauriota tullu mihinkään,ei ainakaa mitään kovin pahoja ääniä vielä kuulunu.

Semmosta se on kun ei niin tuttuun moottoriin menee koskemaan lukematta ohjekirjaa :)
Jos se perä ei tosiaan alkanut jo ulisemaan, niin ehkäpä perään jäänyt öljy ja öljykalvo on riittänyt voitelemaan laakerit. Toivotaan parasta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Keichi
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 21:34
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Keichi »

no nyt on perässä öljyt ok mutta moottoriöljyn ruuvi oli kuin olikin jo valmiiksi täysin pyöreä :x eli joku on sitä 13 millin avaimella väännelly eikä sen avaamiseen vielä keksitty keinoa...pitää vissiin imee ne yläkautta :roll:
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Siihen voisi etsiä isomman mutterin, hitsara reikään ainetta ja vääntää kannasta tulpan auki.

Tämän jälkeen laitat hankkimasi ~13mm kannalla olevan uuden tyhjennystulpan...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Hyvillä terävillä putkipihdeillä saa tukevan otteen kulmiltaan pyöreäksi nylppääntyneestäkin kannasta.

Tai tulpan juuressa olevasta laipasta saattaa saada meisselillä naputtelemalla tulpan kiertymään aukipäin.

Jos nyt sattuisi olemaan niin, että hitsauskampeet ei ole ulottuvilla, mutta noita muita löytyy.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Keichi
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 21:34
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Keichi »

Se hitsaus siinä on ainoa vaihtoehto jos sen auki haluaa, on nimittäin sen verran tiukassa...

Mutta kävin ostaa semmosen pumpun motonetistä ja imin ne yläkautta.

Nyt on uudet öljyt sitten Moottorissa,vaihteistossa ja perässä. Kaikki tuntuu toimivan ok.

Kiitoksia vinkeistä :)
Keichi
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 21:34
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Keichi »

Reetu kirjoitti:Omalla olen ajanut 60km , siitä kun valo syttyi ja kaupunkiajoa.
35 km ajoin ja alko jo nykimään...onneks pääsin huoltoasemalle.

Taitaa tää tomaatti viedä aika perkuleesti gasoo kyllä :? :)
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Bensa ja palo

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Keichi kirjoitti:
Reetu kirjoitti:Omalla olen ajanut 60km , siitä kun valo syttyi ja kaupunkiajoa.
35 km ajoin ja alko jo nykimään...onneks pääsin huoltoasemalle.

Taitaa tää tomaatti viedä aika perkuleesti gasoo kyllä :? :)
Jep. Tomaatti vie noin litran enemmän kuin vastaava ruisku. Talvella ero voi suhteessa olla vieläkin suurempi, kun automaattilaatikon toimintaan vaikuttaa öljyjen (8l) jähmettyminen kovilla pakkasilla. Polttoainetalouteen auttaa oikeat säädöt (venttiilit, sytytys jne), se että mikään jarru ei laahaa sekä ilmansuodattimen kunto. Mutta näidenkin jälkeen täytyy muistaa, että mukavuus vie omansa ja kyse on loppujen lopuksi 3-vaihteisesta autosta :)
Vastaa Viestiin