Taidan vaihtaa merkkiä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
moksu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja moksu »

andrelinoge kirjoitti:Sori, taisi mennä tuplana. Puhun kyllä kokemuksesta koska yksi mun aiemmista autoista, Peugeot, maksoi 500 euroa ja siitä ei löytynyt ruosteenpilkkua edes ja muutenkin se oli sellaisessa kunnossa että katsastusmies oli melkein pettynyt kuin ei löytänyt mitään huomautettavaa. Ja kyllä se talvellakin pelasi hyvin.
Osta se takaisin :?:
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Tizumo
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Tizumo »

Jokaisesta merkistä löytyy ne omat vikansa, ei Saab mikään poikkeus ole missään hintaluokassa (tilastoja katsellessa voisin jopa todeta, että selvästi keskiarvon paremmalla puolella mennään). Ja kannattaa tietysti muistaa, että mitä enemmän varusteita, sitä enemmän hajoavia osia.

Makuasiathan ovat juuri niitä, mistä voidaan kiistellä. Itse kaverin sähkövikaisella 309 pösöllä ajaneena sanoisin, etten ikipäivänä vaihtaisi pois Saabin ajettavuutta ja ajomukavuutta.

Niin ja jos löysästä vaihdekepistä tykkää, niin pösö lienee kelpo valinta.
Ai niin, sitikastahan täällä veisattiin. Sori :oops:
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
Suabisti
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Kyllä viimeinen ratkaisu olis joku H*******n Ranskalainen :twisted:
Ensinnäkin ne on kaikki aina jotain laakeri/taka-aksila vikaisia ja lähes jokaiseen remonttiin tarvitaan joku erikoistyökalu.

Itsellä on ainakin ollut paljon kokemusta yli 400tkm ajetuista Satkuista ja olen tullut tulokseen että usein se "paljon" ajettu on parempi kun vähän ajettu.

Ehkä siihen paljon ajettuun on jo keriitty uusimaan vetoniveliä, kannetiivistettä, lootaa...mmm.

Mutta nämäkin taas ovat vain mielipiteitä
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
900 I 16 Kat
"Hölösuu"

Re: Taidan vaihtaa merkkiä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

andrelinoge kirjoitti:Nyt on kohta edessä merkinvaihto kuin näen miten suuri ero eri merkkien hinnoissa on. Eihän Saabin pitänyt olla kallis auto. Olen siis ostamassa noin 400-500 euron autoa ja kaikissa tähän hintaluokan satkuissa on joko vaihdelaatikko rikki, paljon ruostetta, kannentiiviste palanut, ei ohjaustehostinta, kaasari ym. 450 eurolla saisin Citroen BX Vanin jossa on ohjaustehostin, sähköikkunat, keskuslukitus, ruiskumoottori ja juuri katsastettu. Ja monta muuta hyväkuntoista autoja saa noilla summilla.

Ilman muutahan viiden huntin autossa pitää olla ikuinen takuu ja kaikki korjaukset entisen omistajan pikkiin.... :!:

Jokunen vuosi sitten kaverini ajoi pikkupösöllä (alle vuoden vanha pirssi ) nokkakolarin 80 km/ h nopeudella vanhan ruosteisen 99 kans....
Päivän kyssäri kuuluukin : Kumman auton kuski jouduttiin palokunnan avustamana ottamaan katon kautta ulos...ja meinas vielä henkikin mennä ???
Viimeksi muokannut 900 I 16 Kat, To Syys 01, 2005 19:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Itsellä on kyllä kriteereinä aina turvallisuus ja ajettavuus olosuhteista riippumatta. Joten olen ajanut 99:llä vuodesta 1998. Toisen auton kohdalle lisäsin vaatimuslistaan enemmän tilaa, ovia ja voimaa. Ja päädyin OG900 Turboon, combi-malliin.

Se on tietenkin henkilöstä kiinni minkä auton ostaa, mutta käytetty ei ole uusi joten siltä ei kannata odottaa uuden auton varmuutta, kun ei sitä voi odottaa uusiltakaan autoilta. Ja kaikkien "se on sika hyvä" tai "se on aivan paska" kommentit kannattaa heittää hiiteen ja tehdä niin kuin itsestä tuntuu.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
900i
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja 900i »

Ja helppoja korjata ranskalaiset . Eihän niissä vikoja ole..
Siis joku viitsii saabia ja sitikkaa verrata keskenään. No antaa olla Saunat tästä vaan saa aikaiseksi.

Ja siihen ruoste juttuun en ottais positiivista kantaa.
Harvoin näkeee hyvää 90luvun psa vekotinta,lähes kaikki toivottomassa kunnossa. Ruostetta erityisesti takapäässä joka täysin maalin varassa.
99vm meganea ei pystytty enää suojaamaan oli umpilaho.
Sittemmin maahantuoja suojautti rellun jotkut mallit dinitrolin liikkeissä.
Kyseiset havainnot olen tehnyt edellisessä työpaikassani.
Joo okei nyt oli puhe sitikasta. Luulisin että on samoille pohjalevyille tehty.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
jusa_71
"Hölösuu"

sitikka vs saab

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

mulla oli bx sitikka
oikein mukava auto ajella ja todella tilava
rengas melu oli sisällä kylläkin aika kova
mut auta armias kun alusta hajoaa silloin tulee saabia ikävä
(voi ruveta ettiin 90 vuos mallin peliä)
maksaa aivan sairaasti korjaus ja tee se itse miehelle kohtalaisen vaikea
onneksi pääsin siitä vekottimesta eroon
mut mielipide se tämäkin on
ei ne varusteet aina ole niin tärkeitä kuin luullaan
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Baas900
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Baas900 »

Jos ei saabia tuolla budjetilla osteta, niin itse valitsisin tälläisen:

http://www.nettiauto.com/422336

Varusteita ei ole kyllä yhtään liikaa, mutta mitäpä niillä sähköhilppeillä tekeekään. Vanhemmiten tuppaavat vaan särkymään. Äärimmäisen luotettavia, ja varmasti talvellakin lämpimiä. Ja yllättävän hyvin säilyneitäkin tuntuvat olevan, eivät ole pahasti lahoja.

Peugeotia en ostaisi, sähkövikoja tuntuu olevan hengenvaaraksi asti. Vuosia sitten, tädin 205 syttyi yöllä itsekseen palamaan, samalla paloi autotalli maan tasalle. Koira herätti isäntäväen, muuten olisi mennyt talokin siinä samalla.
405:n kabiini täyttyi ajonaikana savulla, lämmityslaitteen moottori oli vetänyt oikosulkuun. Samassa rakkinessa oli hyppinyt keskuslukko itsekseen koko kauppareissun ajan "kiinni, auki, kiinni, auki.."
Lievästi oli kerännyt katseita marketin parkkipaikalla.

Citroenista en osaa sanoa juuta, enkä jaata. Metriäkään en ole BX:llä ajanut, joten paha on mennä sanomaan mitään. Työkaverilla oli parisen vuotta sitten vanhahko BX Gti, täysin toimiva peli. Muistiin on jäänyt se, kuinka auto piti viedä täysin toimivana purkaamolle, kun kukaan ei huolinut täysin ajokuntoista autoa 150€ hintaan.
Suabisti
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

[quote="Baas900"]Jos ei saabia tuolla budjetilla osteta, niin itse valitsisin tälläisen:

http://www.nettiauto.com/422336

Jetat on kyllä hyviä ja varmoja käyttöautoja, myöskin pieni ruokaisia.
Saksassa kyllä autoja osataan tehdä.
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Sami
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Sami »

Mites Volvot? En ole koskaan omistanut, mutta aina olen kadehtinut näkemiäni 244 ym. volvoja, jotka tuntuvat olevan paksupeltisiä autoja.

Jämäkän näköisiä myös.
josipan
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja josipan »

lucaf kirjoitti:katos, pököttiä on tässä nyt hehkutettu muutaman minsan sisällä, kyllä itekin kolmenollaysejä välillä kuolaan nettiautossa. ja nimenomaan niitä 1.3 koneella, niissä on jakoketju.
juu voisin minäkin ottaa tuommosenn pösön kylläkin 1.9 gti:nä ja peltoautoksi(':lol:').taasen bx:ää en ottais ees peltoautoksi.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Kyllä jokainen löytää merkkinsä ajan myötä, eikä kannata muitten mielipiteitä kuunnella, niitä kun löytyy aivan liikaa. :roll: Itse olen vankasti päättynyt tähän merkkiin, OMIEN kokemusten perusteella, eikä muutosta siihen taida enää tulla.. :D

E.m. syystä tämä ketju onkin mielestäni aika turha.
99tbo
"Aero"

Viesti Kirjoittaja 99tbo »

olen samaa mieltä edellisen kanssa, miksi tulla tänne mainostamaan merkin vaihtoa sehän on jokaisen oma asia millä ajaa ja mistä tykkää.
itse ajan saabilla juuri sen syyn takia millä tämä viestiketju on aloitettu
eli ne on halpoja,niitä on niin paljon, ne on niin ruoststeisia,ne on aina rikki,NE ON NIIN RAKKAITA.NIISSÄ ON SITÄ JOTAIN MITÄ MUISTA PUUTTUU!!!!
9-3TTID,900c 5d,9-5 2.3T
Mertmi
"Saabisti"

Re: Taidan vaihtaa merkkiä

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

andrelinoge kirjoitti:Nyt on kohta edessä merkinvaihto kuin näen miten suuri ero eri merkkien hinnoissa on. Eihän Saabin pitänyt olla kallis auto. Olen siis ostamassa noin 400-500 euron autoa ja kaikissa tähän hintaluokan satkuissa on joko vaihdelaatikko rikki, paljon ruostetta, kannentiiviste palanut, ei ohjaustehostinta, kaasari ym. 450 eurolla saisin Citroen BX Vanin jossa on ohjaustehostin, sähköikkunat, keskuslukitus, ruiskumoottori ja juuri katsastettu. Ja monta muuta hyväkuntoista autoja saa noilla summilla.
Mie ite aattelen, että malttia malttia veli hyvä. Kyllähän niitäkin edullisia täysin ajokuntoisia autoja on olemassa, kun vain malttaa katsella ilmoituksia. Tinkiminen on aina tietenkin sallittua. Moni laittaa melkoisen rajujakin pyyntöjä, vaikka auto lähtee parhaimmillaan puoleenkin hintaan. Vasta eräskin klubitoveri haki täysin ajokuntoisen 900i -84:n 10eurolla. En nyt muista, oliko se kilvissä, mutta ei siinä juuri mitään laitettavaa olisi leimalle. Auto kuitenkin puretaan osiksi, koska se on sitä varten ostettu.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Nappe
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Käyttöautoksi ruosteeton saabi ilman herkkuja niin sillä ajaa varmaan loppuelämän ;)

Omat kokemukset vanhemmasta satkusta jossa herkkuja:

Ohjaustehostin: Tökkii kylmänä (juuri silloin kun sen tarvis), lämpimänä toimii _yleensä_ hyvin. Korjaus = €€€

Sähkölasit: kertaalleen kytkimet ja moottorit rempattu, apparin ikkuna takkuilee taas. Remppa edessä.

Sähkötoimiset peilit: Kuskinpuoli ei toimi, apparin puoli nykii/tahmaa, mutta liikkuu. Vaativat liikuntaa toimiakseen.

Sähkötoiminen kattoluukku: Moottorin akseli katkennut kahteen kertaan. Luukku liikkuu vapaasti akselin katkettua...

Siinähän ne satkun herkut olikin...
Auto: 900 Aero -84 290tkm
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Vastaa Viestiin