Tämä ystävämme Yrjömäki on kyllä huumorimiehiä enemmänkin ja hänellä on ilmeisen hauskaa kun tässä todistellaan sitä tai tätä. Näin olen tulkinnut tilanteen
uusi 99:n täydellinen jenkkimaski
-
Vesa Pohjalainen
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
En ole kuullutkaan, että aihota olisi jotenkin tarvinnut tarkistuttaa ennen entisöinnin aloittamista, mistä niitä prosentteja muuten voitaisiin laskeskella, kun kyse on entisöinnistä. Minulta ei kukaan ole koskaan kysynyt yhdenkään osan perään. Vaihdettu siihen on kulutusosien lisäksi kaikki ovet ja luukut, moottori, vaihteisto, sisustus uusittu jne. jne.
Tämä ystävämme Yrjömäki on kyllä huumorimiehiä enemmänkin ja hänellä on ilmeisen hauskaa kun tässä todistellaan sitä tai tätä. Näin olen tulkinnut tilanteen
Tämä ystävämme Yrjömäki on kyllä huumorimiehiä enemmänkin ja hänellä on ilmeisen hauskaa kun tässä todistellaan sitä tai tätä. Näin olen tulkinnut tilanteen
# 419 Vesa Pohjalainen
Tapanani ei ole ollut arvostella toisia henkilöitä täällä foorumilla suoraan. Pidetään asiat asioina. Yrjömäki taitaa tietää asioista varsin tarkkaan, ja täytyy tunnustaa että meillä suomalaisilla autoilijoilla ei aina tuo lain kirjaimen noudattaminen tule suoraan selkärangasta... 
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
matti sallinen
- "Turbo"
- Viestit: 261
- Liittynyt: Su Elo 15, 2004 18:04
- Paikkakunta: Hki/Nurmijärvi
"suomalaisilla autoilijoilla ei aina tuo lain kirjaimen noudattaminen tule suoraan selkärangasta... "
onkohan se edes viisasta tänä päivänä suomenniemellä??
kaikki minkä valtiolta pystyy kusettaa omaan taskuun, on ainakin itselleni henkilökohtainen voitto byrokratian hirmurattaita vastaan..
Täytyy vaan muistaa ettei vie autoa leimalle Suolijärvelle, vois kohta alkaa olla muuten autoveron uudelleenmaksun paikka
onkohan se edes viisasta tänä päivänä suomenniemellä??
kaikki minkä valtiolta pystyy kusettaa omaan taskuun, on ainakin itselleni henkilökohtainen voitto byrokratian hirmurattaita vastaan..
Täytyy vaan muistaa ettei vie autoa leimalle Suolijärvelle, vois kohta alkaa olla muuten autoveron uudelleenmaksun paikka
saab 99 -83 GL"S"
-
Vesa Pohjalainen
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
No voitko sitten osoittaa sen lainkirjaimen, josta löytyy tämä entisöintiä koskeva prosenttimääräys. Käytännössä niitä ei kukaan edes pysty valvomaan kuin korinvaihdoissa, joissa kanta-auto määritellään. Tuolla ajattelulla suunnilleen puolet vanhemmasta ajokalustosta olisi prosentoitava ja verotettava ties kuinka monennen kerran.Mertmi kirjoitti:Tapanani ei ole ollut arvostella toisia henkilöitä täällä foorumilla suoraan. Pidetään asiat asioina. Yrjömäki taitaa tietää asioista varsin tarkkaan, ja täytyy tunnustaa että meillä suomalaisilla autoilijoilla ei aina tuo lain kirjaimen noudattaminen tule suoraan selkärangasta...
Mitä tulee nykymaailman menoon, niin kyllä EU pitää huolen, että järjetöntä noudatettavaa riittää vastoin tervettä järkeä.
Höpön pitän höpönä
# 419 Vesa Pohjalainen
Tämä prosenttikikkailuhan kehitettiin nimenomaan turvaamaan verotus, jottei Suomesta ostetuista kolhoosikieseistä ruvettaisi tekemään kalliimpia malleja vastaavia. Varsinkin jos tilalle tulevat osat ovat olleet samaan mallisarjaan kuuluvassa autossa, ei sitä ainakaan liikenneturvallisuuden huonontumisella voi perustella.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
Henkilöautoon vaihdettavista osista tai osakokonaisuuksista on olemassa selkeät prosenttitaulukot ja määräykset. Laskentaohjeet löytyvät esimerkiksi lähimmältä katsastusasemalta. Määräykset koskevat myös entisöitäviä SAAB merkkisiä henkilöautoja ja asiansa osaava katsastusmies huomaa välittömästi kaikki vaihdetut osat. Autoveron kanssa ei kannata pelleillä.
Täältä voisi sellainen maski löytyä hintoineen ja paljon muutakin:
http://www.motors.ebay.com
Tuo YRJÖMÄEN-hahmo on aivan mainio
http://www.motors.ebay.com
Tuo YRJÖMÄEN-hahmo on aivan mainio
Saab Suomesta - hyviä autoja 
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
-
Vesa Pohjalainen
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Ihailen kovasti toveri "Yrjömäen" osaamista.
Joka mies ei kykene vetämään omaksumaansa roolia noin sujuvasti koko aikaa, jopa niin hyvin, että monet ainakin alkuunsa ovat ottaneet jutut ihan todesta. Lukekaapas toverin kaikki viestit kerralla. Tässä on tosi mainio kaveri. Yrittäkääpäs itse ottaa joku rooli ja vetää sitä sujuvasti ilman notkahdusta. Yrjömäen esittämä oikein kunnon myöhäisbrezneviläinen asennemaailma ei todellakaan ole helppoa viedä läpi ontumatta.
"Määräykset on määräyksiä ja asiansa osaava katsastusmies huomaa välittömästi kaikki vaihdetut osat"
Hitsi vieköön veli Yrjömäki, sä olet tosi hyvä ja hauska lisä tähän porukkaan. Moneksi meitä on oltavakin
Mutta ennen entisöintiin ryhtymistä on syytä käyttää aihio katsastuskonttorilla tarkastusta varten, jotta tulee "oikeat prosentit" kaikkiin mahdollisiin papereihin. Muistakaas tehdä sama myös kaikkien käyttöauton kunnostusten yhteydessä. Kuinka monta "uutta" autoa teillämme kulkeekaan, kun on vaihdettu niin moottorit, vaihteistot kuin puolet korin osista. Määräykset ovat määräyksiä ja osaava katsastusmies raakkaa entisöinti- tai kunnostusprojektisi oitis verotuksellisesti vaarallisena tieliikenteessä, museoautoista nyt puhumattakaan. Ja näin tapahtuu jokaisella Suomen katsastuskonttorilla.
Joka mies ei kykene vetämään omaksumaansa roolia noin sujuvasti koko aikaa, jopa niin hyvin, että monet ainakin alkuunsa ovat ottaneet jutut ihan todesta. Lukekaapas toverin kaikki viestit kerralla. Tässä on tosi mainio kaveri. Yrittäkääpäs itse ottaa joku rooli ja vetää sitä sujuvasti ilman notkahdusta. Yrjömäen esittämä oikein kunnon myöhäisbrezneviläinen asennemaailma ei todellakaan ole helppoa viedä läpi ontumatta.
"Määräykset on määräyksiä ja asiansa osaava katsastusmies huomaa välittömästi kaikki vaihdetut osat"
Hitsi vieköön veli Yrjömäki, sä olet tosi hyvä ja hauska lisä tähän porukkaan. Moneksi meitä on oltavakin
Mutta ennen entisöintiin ryhtymistä on syytä käyttää aihio katsastuskonttorilla tarkastusta varten, jotta tulee "oikeat prosentit" kaikkiin mahdollisiin papereihin. Muistakaas tehdä sama myös kaikkien käyttöauton kunnostusten yhteydessä. Kuinka monta "uutta" autoa teillämme kulkeekaan, kun on vaihdettu niin moottorit, vaihteistot kuin puolet korin osista. Määräykset ovat määräyksiä ja osaava katsastusmies raakkaa entisöinti- tai kunnostusprojektisi oitis verotuksellisesti vaarallisena tieliikenteessä, museoautoista nyt puhumattakaan. Ja näin tapahtuu jokaisella Suomen katsastuskonttorilla.
Viimeksi muokannut Vesa Pohjalainen, Su Loka 16, 2005 18:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 419 Vesa Pohjalainen
Kovaa pätemistä, kyllä täs muutkin laki tekstiä osaavat, mutta mielestäni se ei välttämättä sovi tänne foorumilleYrjömäki kirjoitti:Henkilöautoon vaihdettavista osista tai osakokonaisuuksista on olemassa selkeät prosenttitaulukot ja määräykset. Laskentaohjeet löytyvät esimerkiksi lähimmältä katsastusasemalta. Määräykset koskevat myös entisöitäviä SAAB merkkisiä henkilöautoja ja asiansa osaava katsastusmies huomaa välittömästi kaikki vaihdetut osat. Autoveron kanssa ei kannata pelleillä.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Purussa NG900 ja OG9-5 Wagon.
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Purussa NG900 ja OG9-5 Wagon.
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*