Hyvä, että alkaa selviämään!
Mulla oli tuo merkkiliikkeestä saatu kopio suomenkielinen käsitellen T8 rikastus toimintaa. Mutta tuossahan tuli paljon k-jet linkkejä, joten eiköhän noilla selviä.
Täällä on kuitenkin yleistä englanniksi T8:n k-jetistäkin (fuel boosting otsakkeen alla):
http://saabpics.org:3000/gallery/album2 ... _19?full=1
Mun T8:ssa siis rikastettiin seosta myös lämpimänä kiihdytyksissä. En sitten tiedä, että onko muissa näin, mutta sen impulssikytkimen puutteen huomasi juuri nykimisenä, jonka sain sitten korjattua kyselemällä lisätietoja koko hörskän toiminnasta ja päättelemällä, että tuon kytkimen liitoksissa voisi säkällä olla jotain vikaa. Tuossa mainittaisiin, että 0.25-0.30 barin paineilla mentäisiin tuohon "full load boosting" meininkiin.
Auto voi muuten ylipäätäänkin käydä liian laihalla ja sekin näkyy kiihdytyksissä nykimisenä. Venttiilejäkin tuli polteltua silloin, kun meikäläisellä oli tuo T8
900 turbo nykii ahdoilla
Niin siis ohjauspaineensäädintä ohjataan vain ahtopaineella ja lämpötilalla. Se sähköinen "signaali" mitä sinne menee on +12v lämmitysvastukselle joka ohjaa siis kylmäkäyntirikastusta.Sami kirjoitti:No noin ainakin saabin huolto-ohjeessa kerrotaan 89:n T8:n kohdalla. Samanmoinen kytkin löytyi minunkin T8:sta. Nimenomaan rikastus tapahtuu sillä ohjauspaineen säätimellä, mutta kun kyseltiin, että mistä tää informaatio eli sähköinen signaali sille ohjauspaineen säätimelle tulee. Näin se toimi ainakin minun T8:ssa.
Tuo että noin uusissakin ois lisärikastus kylmäkäynnistyssuuttimella on mulle uus tieto. Edellisessä -87:ssa ei tuommosta ollut.

Aki Peltola #1132
No, aivan sama minulle, kun en moista enään omista
On jo hivenen aikaa, kun noita T8:ja olen omistanut. Sen verran muistaisin, että tuon kytkimen 79 kanssa oli sarjassa maita vasten useampi vehje.
No tärkeintä on, että kysyjä pääsee jyvälle ongelmansa kanssa oli tuo sitten miten tahansa kytketty, niin sen olisi hyvä käydä riittävän rikkaalla ahtamisen aikana tai muuten ei oikein toimi

No tärkeintä on, että kysyjä pääsee jyvälle ongelmansa kanssa oli tuo sitten miten tahansa kytketty, niin sen olisi hyvä käydä riittävän rikkaalla ahtamisen aikana tai muuten ei oikein toimi

thanks
Kiitos neuvoista. Nykiminen korjaantui itsekseen(taas) On vaivannut ennenkin kausiluontoisesti. No vika luultavimmin siis tuossa ohjauspaineventtiilissä, tai siinä alipainekytkimessä. Hain toisen t8 saabin varaosiksi, joten nyt pitäisi alkaa toimimaan kunnolla. Jos vika on jossain muualla, ja löydän sen, laitan tietoa tänne.
-
- "Aero"
Re: thanks
Juu, outo juttu; mullakin se ilmeni yhtäkkiä 5000 km ajon jälkeen jolloin oli toiminut täydellisesti. Korjaantui itsestään, ja tuli taas takaisin... Harmi että se nyt vaivaa taas! Tulpat on muuten just äsken vaihdettu, eli niistä se ei ole kiinni. Koititko jo vaihtaa sen bensapumpun? Meinaan jos vanha pumppu on menettänyt tehoaan, niin voi olla ettei pysty tuottamaan riittävää painetta järjestelmään että riittäis ahdoilla... Magneettiventtiilin vikaa en kyllä hevin usko, kyllä toi ihan selväti on minusta bensa tai sytkäpuolen ongelma.mukila kirjoitti:Kiitos neuvoista. Nykiminen korjaantui itsekseen(taas) On vaivannut ennenkin kausiluontoisesti. No vika luultavimmin siis tuossa ohjauspaineventtiilissä, tai siinä alipainekytkimessä. Hain toisen t8 saabin varaosiksi, joten nyt pitäisi alkaa toimimaan kunnolla. Jos vika on jossain muualla, ja löydän sen, laitan tietoa tänne.
Kuitenkin jos mankkuvenassa on vikaa, niin saat toki ilmaiseksi multa toisen.
Toivotaan nyt että homma ratkeaa, koita nyt kuitenkin ekana vaihtaa se bensapumppu ja suodatin!
-Janne