männäntappi ? onko eripituisia ollut ?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Enimmittä puheitta-> pysyvät kiinni joka tapauksessa :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

e0000333 kirjoitti: EDIT:

Pakkohan sitä oli yrittää laskea tuota renkaan massaa.
Päädyin siihen, että männän nopeudella 9.75m/s ja olettaen, että mäntä kiihtyy täyteen vauhtiin 30mm matkalla ja aikaa kuluu yksi tahti eli 7500 rpm / 60 sekuntia, niin 1 gramman rengas painaa noin 153 grammaa.... 8O Ja jos rengas pianaa 2 grammaa niin se tekee luonnollisesti jo noin 300 grammaa....

Tiedä sitten... Saa tarkistaa.... :lol: :lol:
Niinpä mutta tuossa liikkeessä vain n. puolella siitä massasta on "liikkuvaa osaa" eli tuo G pitäisi sijoittaa niin että sakara on sivulla eikä ylä/ala osassa. Näin olen laittanut omiin kotteroihin.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Tärkein on se lukkorenkaan asento. Jos C on auki niinku sivuille niin se purkii supisteleen ja niinku rupee liikkuu ja syö jopa mäntään isommat lukkorengasurat mut jos C on auki ylös tai alaspäin niin siihen ei niin paljoo vaikuta tuo kiihtyvyys ja männännopeus. Pahintahan on se ku mäntä humpaa eestakas ja ykäkuolokohdassa yhtäkkii haluukin mäntä lähtä alas niin se lukkorengas haluaiski jatkaa matkaa ja pahimmillaan ku se lukkorengas on väärässä asennossa eli C auki sivulle niin pomppaa jopa pois paikoiltaan ja tunnetusti mahollisuus mennä vain männän ja pytyn väliin.

Kilpa-autoissa ja niitten tekniikkaa tehneenä tuli aikoinaan tutuksi ku jotku valopäät oli kasannut koneen ja lukkorenkaat väärään asentoon. Ei kestänyt kauaa... ja kone paskaks. Ja ku seuraavassa koneessa ei ollut teflonholkkin värkkii ni tekivät ne nailonista ja ne suli/ katos ja ristitapit pyttyy vasten ja luonnollisesti taas kone paskaks..
Sitte unohtu päissään konetta kasattaessa vauhtipyörän pultit kirraamatta ja taas kone paskaks. No, uusi kone taas ( neljännen kerran.. ) työn alle ja kun kone roikkui taljan nokassa tallissa niin tietenki talja petti itekseen ja kone lattialle , öljypohja läjään , ökepumppu paskak ja lohkas vielä lohkonki halki. Auto myyntiin "RULLAAVANA"ja rahat kurkusta alas ja kusena hanken ja kaikki tämä alkoi ku oli laitettu lukkorenkaat väärään asentoon.

Arvaa harmittiko poikienki puolesta... :cry: Ja ikään yhtään kisaa ei ne pojat ajaneet muuta kuin Baarin pöydässä puheissaan ja unissaan.
Siihen loppu haaveilu kilpautoilijan rikkaasta urasta ja siitä että voi sanoo tytöille asuntovaunussa et "vedetään vielä yhdet varvit ja lähtään sitte syömään hotellille lammasta..." ja kaikki tämä jäi kokematta vain siitä yhdestä 90° kulmavirheestä... :lol:
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Tuliko jollain kylmärinki p...esilmän ympärille ja muisti että pe..ele , tuli laitettua lukkorengas väärään asentoon... 8O
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

toms kirjoitti:Tuliko jollain kylmärinki p...esilmän ympärille ja muisti että pe..ele , tuli laitettua lukkorengas väärään asentoon... 8O
Ei sentään.. vaikkakin olen joskus asennellut noita G-renkaitakin. :) G-renkaista tosin olen aina katkaissut siitä G-sakarasta yli puolet pois leikkureilla.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vastaa Viestiin