Luovutan, tuohon en minäkään ryhtyisi, vaikka ammatinvalintaohjelma ylä-asteen tietokoneella kertoi tulevaisuudekseni laivanahtaajan ammatin.stara kirjoitti:2 kpl 16V turbokonetta lootineen ja tykötarpeineen yht n. 400 kiloo ja baanaa lähes 1000 kilsaa mennee tässä listassa keulille
Saab on tilava
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Saabilla en pistä paremmaksi, mutta Suzuki Swiftillä kuljetettiin kolme Corollan konetta, 2 vaihdelaatikkoa, 1 perä, 5m hinauspuomi, 3 koria kaljaa sekä kaksi yli 100kg kaveria etupenkkejä täyttämässä... ja lähti risteyksistä sillä huiman tehokkaalla kolmipyttyisellä koneella kuin purkka tukasta..lefa42 kirjoitti:Luovutan, tuohon en minäkään ryhtyisi, vaikka ammatinvalintaohjelma ylä-asteen tietokoneella kertoi tulevaisuudekseni laivanahtaajan ammatin.stara kirjoitti:2 kpl 16V turbokonetta lootineen ja tykötarpeineen yht n. 400 kiloo ja baanaa lähes 1000 kilsaa mennee tässä listassa keulille
Edit: Mut hinailtiinhan sitä dx-corollallakin tojoa itseään tuplasti painavampaa rambleria puomin kanssa..
Viimeksi muokannut Myrkky, Pe Marras 11, 2005 19:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
No kyllähän Suzukilla kuljettaa, itsekin tein vanhalla Micrallani uskomattomia suorituksia (21" televisio, tietokone 17" näytön kera, kotistereot, yöpöytä sekä 3 jätesäkillistä vaatteita sun muuta pehmeää), muuttoa tekevä kaveri mahtui etupenkille hyvin.Myrkky kirjoitti:Saabilla en pistä paremmaksi, mutta Suzuki Swiftillä kuljetettiin kolme Corollan konetta, 2 vaihdelaatikkoa, 1 perä, 5m hinauspuomi, 3 koria kaljaa sekä kaksi yli 100kg kaveria etupenkkejä täyttämässä...lefa42 kirjoitti:Luovutan, tuohon en minäkään ryhtyisi, vaikka ammatinvalintaohjelma ylä-asteen tietokoneella kertoi tulevaisuudekseni laivanahtaajan ammatin.stara kirjoitti:2 kpl 16V turbokonetta lootineen ja tykötarpeineen yht n. 400 kiloo ja baanaa lähes 1000 kilsaa mennee tässä listassa keulille
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Pakko laittaa oma testiajokokemus listan hännille:
Sukulainen halusi talonsa ympärille pyöreitä mukulakiviä. Siispä lastasin, jo hieman happeen yhtyneen 99:n täyteen moisia. Tasan joka puolelle, etujalkatilaan, takajalkatilaan tavaratilaan ym. Rajana pidin että jousten kumitopparit eivät olisi ottaneet kiinni (sen kun niitä pystyi arvioimaan)
Saalis saatiin perille, matkaa oli vain 250km, mutta lopputulos oli että taka-akselin pitkittäistukivarret irtosivat korista loppumetreillä ja paluumatka oli rauhallisempi. Akseli kun kääntyili aika villisti.
Sukulainen halusi talonsa ympärille pyöreitä mukulakiviä. Siispä lastasin, jo hieman happeen yhtyneen 99:n täyteen moisia. Tasan joka puolelle, etujalkatilaan, takajalkatilaan tavaratilaan ym. Rajana pidin että jousten kumitopparit eivät olisi ottaneet kiinni (sen kun niitä pystyi arvioimaan)
Saalis saatiin perille, matkaa oli vain 250km, mutta lopputulos oli että taka-akselin pitkittäistukivarret irtosivat korista loppumetreillä ja paluumatka oli rauhallisempi. Akseli kun kääntyili aika villisti.
96-76 avo 2,0V6, ajossa kesät
900 Airflow -84, varaosiksi
9-5 2,3t -02, kakkosauto
900 i16 -91, odottaa katon alla
900 T-16 Aut Cabriolet -87, silmäterä
90 -85, pappamalli
#425
900 Airflow -84, varaosiksi
9-5 2,3t -02, kakkosauto
900 i16 -91, odottaa katon alla
900 T-16 Aut Cabriolet -87, silmäterä
90 -85, pappamalli
#425
Tuo pitää muuten yllättävänkin hyvin paikkaansa..!lucaf kirjoitti:saabin käyttöohjekirjassa muuten suositellaan ettei takaluukku auki ajettaisi, saattaa pakokaasut päästä sisälle.
Siinähän tuli lyhyellä matkalla niin tolkuttomasti pakokaasuja sisälle että silmistä alkoi oikein valua ja PITI pysähtyä hengittämään puhdasta ilmaa!
Olen miettinyt pakettiauton hankkimista noihin remonttihommiin. Tupliksella on tavarat tähän asti kulkenu mutta 900 on liian siisti siihen hommaan. Mutta nyt tämäkin ongelma ratkesi: Vielä yksi saabi hankintalistalle, nyt combi.
Miksiköhän yleensäkin on valmistettu muita autoja kun saabeja, on se niin hyvä, kaunis, tehokas, mukava, luotettava, tilava ja monikäyttöinen. Niin ja lämmin & turvallinen.
Miksiköhän yleensäkin on valmistettu muita autoja kun saabeja, on se niin hyvä, kaunis, tehokas, mukava, luotettava, tilava ja monikäyttöinen. Niin ja lämmin & turvallinen.
Saab Suomesta - hyviä autoja 
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
Meikäläinen vei porukoille 29" tv:n laatikossa kotia 900i 5D:llä. Mentiin varaston ovelta hakemaan telkkua, hemmo kysyi: "onkos teillä pakettiauto? Ai, teillä onkin saab". Sinne kyytiin se telkku vaan sujahti. Kylläpä mua hymyilytti 
Yhden kerran laitoin tommosen yksi ovisen normaalin vaatekaapin kyytiin. Luukku piti tietysti köyttää kiinni. Tiskikoneenkaan kulkettaminen ei ole tuottanut ongelmaa.
Yhden kerran laitoin tommosen yksi ovisen normaalin vaatekaapin kyytiin. Luukku piti tietysti köyttää kiinni. Tiskikoneenkaan kulkettaminen ei ole tuottanut ongelmaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Noita on tullut kyllä 99:llä kuljetettua, onneksi oli kuormajouset, kun piti hakea ylijääneitä kiviä paikalliselta lukiolta, ja kuljettaa vähän heikompia teitä pitkin perille.AVO96_V6 kirjoitti:Pakko laittaa oma testiajokokemus listan hännille:
Sukulainen halusi talonsa ympärille pyöreitä mukulakiviä. Siispä lastasin, jo hieman happeen yhtyneen 99:n täyteen moisia. Tasan joka puolelle, etujalkatilaan, takajalkatilaan tavaratilaan ym. Rajana pidin että jousten kumitopparit eivät olisi ottaneet kiinni (sen kun niitä pystyi arvioimaan)![]()
Saalis saatiin perille, matkaa oli vain 250km, mutta lopputulos oli että taka-akselin pitkittäistukivarret irtosivat korista loppumetreillä ja paluumatka oli rauhallisempi. Akseli kun kääntyili aika villisti.
Kyllä siinä hymyili kivien saaja, kun tajusi, että autossa on niitä kiviä, se kun luuli, että haen kärryn moisten kuljetusta varten. Oli takaluukku ja lattiat piukassa, mutta kesti kunnialla perille asti, ja vielä kotiinkin.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Saabiin mahtuu mitä tahansa, mutta offtopicin puolelta kuvitelkaa miltä näyttää Scanian V8 leka Daihatsu HiJet:n paksissa? Nähty, mahtuu.
Siis tällänen pirun pieni kananmuna mallinen "paketti auto" mihin satkun konepelti ei mene sisään, 3 pyttysellä takatuuppari koneella.
On muuten rauhallista menoa tollanen paketti kyydissä.
Siis tällänen pirun pieni kananmuna mallinen "paketti auto" mihin satkun konepelti ei mene sisään, 3 pyttysellä takatuuppari koneella.
On muuten rauhallista menoa tollanen paketti kyydissä.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Eihän semmosella kevyellä pakulla ilman painoja uskalla ajaa. Ja V8 tuo downforcea.JugiBoy kirjoitti:Saabiin mahtuu mitä tahansa, mutta offtopicin puolelta kuvitelkaa miltä näyttää Scanian V8 leka Daihatsu HiJet:n paksissa? Nähty, mahtuu.
Siis tällänen pirun pieni kananmuna mallinen "paketti auto" mihin satkun konepelti ei mene sisään, 3 pyttysellä takatuuppari koneella.
On muuten rauhallista menoa tollanen paketti kyydissä.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Nelioviseen 99:iin meni pari 210 cm korkeata tukevaa toimistohyllystöä ovineen taustalevyineen, takaluukku kiinni. Penkit joutui tosin laittamaan aika eteen.
Takaovesta mahtuu sisään 60 cm leveä pakastin ja pesukone, eri reissuilla tosin, takapenkillä ei ole niin kovin leveätä.
Takaovesta mahtuu sisään 60 cm leveä pakastin ja pesukone, eri reissuilla tosin, takapenkillä ei ole niin kovin leveätä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Ruotsista tuotiin kerran about samanlainen setti 5ov. satkulla, tosin toinen oli 8v kone, ja autossa vain 1, 4 ja 5.vaihteet käytössästara kirjoitti:2 kpl 16V turbokonetta lootineen ja tykötarpeineen yht n. 400 kiloo ja baanaa lähes 1000 kilsaa mennee tässä listassa keulille
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Minä kanssa
Normaalit pesukoneet (peruskamaa) ja muuttokuormat on kulkenut ongelmitta. Hupaisimpia on ne kerrat olleet, jossa kontti on ollut penkit käännettynä täpötäynnä tavaraa kattoon asti - eipä ole tarttenut kuin kerran pistää tavaraa katolle, sekin oli 4 metrin laminaattitaso. Muistaakseni jotkut >2,5 metrin hyllylevytkin meni sisään kun kumosi vielä apukuskin penkin. Harmittaa kun ei enää muista kuinka monta sisäkkäin pinottua muuttolaatikkoa sai soviteltua kerralla sisään...
Markettireissu hoituu siten, että rivi kasseja jne. lastataan takapenkkiä vasten ja takimmaiseksi taitetut matkarattaat poikittain. Lastaus ylipäätään on helppoa, kun konttiin voi vaikka nousta seisomaan, siinä missä farmarin omistajat likaavat housunsa kuraiseen takapuskuriin kontin perälle kurkotellessaan. Sukuloimisreissulla konttiin menee sujuvasti isot lastenrattaat, kolme reilunkokoista kassia ja 60cm korkea koira.
Yhtenä kertana oli muuttoreissussa kaverina silloin suht tuore vuoden 98 N**san Primera varsinaisella 1.6 litran tehopakkauksella. Molemmat autot täpötäynnä tavaraa, Saabissa 2hlö, japaninihmeessä pelkkä kuski. Etelästä Seinäjoelle ajellessa sattui matkalle pidempiä ylämäkiä satasen maantiellä, ja hupaisaa kyllä, kaasarisatku selvitti mäet tasaisella nopeudella helpommin, kuin nissana, jossa piti kuulemma pykältää pienempää vaihdetta, että sai edes nopeuden laskun pysäytettyä.
Normaalit pesukoneet (peruskamaa) ja muuttokuormat on kulkenut ongelmitta. Hupaisimpia on ne kerrat olleet, jossa kontti on ollut penkit käännettynä täpötäynnä tavaraa kattoon asti - eipä ole tarttenut kuin kerran pistää tavaraa katolle, sekin oli 4 metrin laminaattitaso. Muistaakseni jotkut >2,5 metrin hyllylevytkin meni sisään kun kumosi vielä apukuskin penkin. Harmittaa kun ei enää muista kuinka monta sisäkkäin pinottua muuttolaatikkoa sai soviteltua kerralla sisään...
Markettireissu hoituu siten, että rivi kasseja jne. lastataan takapenkkiä vasten ja takimmaiseksi taitetut matkarattaat poikittain. Lastaus ylipäätään on helppoa, kun konttiin voi vaikka nousta seisomaan, siinä missä farmarin omistajat likaavat housunsa kuraiseen takapuskuriin kontin perälle kurkotellessaan. Sukuloimisreissulla konttiin menee sujuvasti isot lastenrattaat, kolme reilunkokoista kassia ja 60cm korkea koira.
Yhtenä kertana oli muuttoreissussa kaverina silloin suht tuore vuoden 98 N**san Primera varsinaisella 1.6 litran tehopakkauksella. Molemmat autot täpötäynnä tavaraa, Saabissa 2hlö, japaninihmeessä pelkkä kuski. Etelästä Seinäjoelle ajellessa sattui matkalle pidempiä ylämäkiä satasen maantiellä, ja hupaisaa kyllä, kaasarisatku selvitti mäet tasaisella nopeudella helpommin, kuin nissana, jossa piti kuulemma pykältää pienempää vaihdetta, että sai edes nopeuden laskun pysäytettyä.