

Sisävalon viiverele on helppo lisätä vaikkei valmista kantaa olisikaan, samoin kierroslukumittari. Keskuslukon, lasinnostimien ja sähköpeilien johdotus onkin jo vähän laajempi kokonaisuus ja työläämpi lisätä jälkikäteen.akyttala kirjoitti:ei ollut valmiina keskuslukon johdotuksia eikä tuota viivereleen kantaa. Seuraavaksi varmaan puuttuu himoitsemani kierroslukumittarin johto.
Sähköpeilit? Ohuehkoa 0,75 mm2 johtoa, värit valkoinen, punaharmaa, vihervalkoinen, musta? Johtojen numerot 314 - 320?akyttala kirjoitti:Molempien sivuvilkkujen lähelle kuitenkin tulee valmiiksi 4-napaiset liittimet, minkäköhän laitteen johdotukset nuo ovat?
Keskuslukon lisäsin tuohon jo, kuutisen tuntia meni aikaa kaikkineen, kun purki osan sisustaa, veti johdot ja kokosi auton kasaan.jus kirjoitti: Sisävalon viiverele on helppo lisätä vaikkei valmista kantaa olisikaan, samoin kierroslukumittari. Keskuslukon, lasinnostimien ja sähköpeilien johdotus onkin jo vähän laajempi kokonaisuus ja työläämpi lisätä jälkikäteen.
Katsonpas aamulla, millainen on johtojen väritys. Sähköpeilit ne vasta oliskin eroottinen ilmestys tuossa. Tosin en ole koskaan keksinyt sähköpeileille oikeata tarkoitusta, peilithän on vuosikymmeniä siinä samassa asennossa, johon ne kerran väännetään kohdalleen..jus kirjoitti:Sähköpeilit? Ohuehkoa 0,75 mm2 johtoa, värit valkoinen, punaharmaa, vihervalkoinen, musta? Johtojen numerot 314 - 320?
Biltema-tyyppisessä viiveessä on vain kaksi johtoa, alkuperäisessä releessä neljä. Eli sikäli alkuperäinen on työläämpi.akyttala kirjoitti:Mahtaako tuommonen Bilteman tms. viive sisävalolle olla pienempi työ kuin tuon alkuperäisen releen sovittaminen autoon, jossa johtoja ei ole?
Vaan jospa yhdistäisi tuon Bilteman viiveen tavalliseen releeseen, voisi sen ohjata sammumaan virtalukolta, kun kiertää virrat päälle. Vastaisi varmasti suuresti alkuperäistä kytkentää, mutta tullee pirun paljon halvemmaksi..jus kirjoitti:Biltema-tyyppisessä viiveessä on vain kaksi johtoa, alkuperäisessä releessä neljä. Eli sikäli alkuperäinen on työläämpi.akyttala kirjoitti:Mahtaako tuommonen Bilteman tms. viive sisävalolle olla pienempi työ kuin tuon alkuperäisen releen sovittaminen autoon, jossa johtoja ei ole?
Biltema-viive tosin yksinkertaisesti asennettuna on tyhmä, viive on kiinteä 15 sekuntia, eikä sammu vaikka lähdet ajamaan. Alukuperäinen rele sammuttaa sisävalot kun käännät virrat päälle. Suosittelen toiminnaltaan alkuperäisen kaltaista kytkentää tavalla tai toisella.
Ahtaissa paikoissa ja ruutuun peruuttaessa on pirun kätevä, kun pystyy esim. apparin peilin kulmaa laskemaan niin, että näkee paremmin parkkiruudun viivan tai esim ahtaan tallinoven jne... monissa uusissa kinnereissä on toiminto, joka taittaa apparin puolen peiliä hivenen alaspäin kun kytket pakin päälle. Näkee kätsästi parkkiruudun viivan.akyttala kirjoitti: Tosin en ole koskaan keksinyt sähköpeileille oikeata tarkoitusta, peilithän on vuosikymmeniä siinä samassa asennossa, johon ne kerran väännetään kohdalleen..