"tehopesulla" en ole kokeillut, mutta "liuotinpesu" irroittaa, tuota Pineline-sarjaa on ilmeisesti useitakin tuotteita. Kyseisellä aineella pesin myös 10v seisseen 900:n, joka muuttui vihreästä valkoiseksi kertapesulla.toms kirjoitti:"Pineline tehopesu" ei kyllä tehoo mulla ainakaan. Meillä on duunissa pesurissa just tota ja kanisterikaupalla pesuhallissa ja sillä oon kyl kokeillut mut todella kovalla seoksella lähtee hankaamalla ja liottamalla mut polttaa maalin kuulemma tuhtilla seoksella. Tielaitoksen kaverit sano just samaa ku pesevät vehkeensäsillä. Ph on muistaakseni 11 et melko tuhtii pesuainetta on. Pestään lattiat hallissa sillä ja kyllä sillä epoxilattiasta kiilto lähtee ja paska jotenkuten . Lattoihin on parasta ollut Pajax - merkkinen muju. Mainoslausekkin että: pajax- ja paska lähtee..
Puhdistusta siellä ja täällä...
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Mistäs olet ostanut tuota Winterwashia? Itsellekin olisi moiselle tarvetta juuri esim. moottorin osien pesuun. Täällä Turussa Aspokem tuntuu olevan jonkun näköinen myrkkymarketti, tai siis myyjä/valmistaja. Yrityksellä ei taida olla vaan minkään sortin myymälää tai helposti löydettävää jälleenmyyjää missään.matti sallinen kirjoitti:suosittelen autokemin "winterwash"- ainetta.
Myydään kait muutaman litran tonkissa, ja itse ostin toissa talvena 20l pytyn, hintaa tais olla joku 80 eur. sitä on vieläkin jäljellä.huom! se on siis tiivisteainetta, itse olen tehnyt talveksi n. 15% liuoksen, ja kesällä 5-10% liuoksen, jonka olen ruiskuttanut muutamaksi minuutiksi vaikuttamaan isolla glorian ruiskulla
ja öljyiset autonosat olen joskus laittanut sellaseen 50% liuokseen likoamaan, ja joskus kun muistanut, huuhdellut ne kuumalla vedellä, ei ole paljon rättejä kulunut osien puhdistukseen(ja samaa käytettyä litkua voi käyttää myöhemminkin osien liotukseen, jos haluaa).
-Matti
Eikä noita aineita huvittaisi ostaa litran purkeissa á 13,5e/plo kun varmasti halvemmallakin saa kun hakee muualta kuin honkkarista.
Mullakaan ei oo ikinä ollut mitään ongelmia auton pesun/minkään muun pesun suhteen pinelinen kanssa. Aivan huippu tavaraa! Tänään pesin käyttöauton (Varis) Glymin pesuaineella ja takaluukku jäi lievästi karheaksi, eli suolaa ovat jo jonkin verran kaduille levitelleet. Pesin kanssa kaverin japaninjalaisen, joka oli niin paskanen että suihkutin eka pinelineä pullosta (1/10), annoin vähän aikaa vaikuttaa, ämpäriin muutama korkillista ainetta ja sienellä pesten lähti kaikki paskat autosta...lefa42 kirjoitti:toms kirjoitti: "tehopesulla" en ole kokeillut, mutta "liuotinpesu" irroittaa, tuota Pineline-sarjaa on ilmeisesti useitakin tuotteita. Kyseisellä aineella pesin myös 10v seisseen 900:n, joka muuttui vihreästä valkoiseksi kertapesulla.
Jos joku tosiaan keksii/tietää semmosen pesuaineen millä vahapinta säilyy, mutta suola lähtee niin heti vaihdan merkkiä.
900 T16 Aero -84
-
- "Turbo"
helsingistä olikohan alppilan autotarvike tjms.f-19 kirjoitti:
Mistäs olet ostanut tuota Winterwashia? Itsellekin olisi moiselle tarvetta juuri esim. moottorin osien pesuun. Täällä Turussa Aspokem tuntuu olevan jonkun näköinen myrkkymarketti, tai siis myyjä/valmistaja. Yrityksellä ei taida olla vaan minkään sortin myymälää tai helposti löydettävää jälleenmyyjää missään.
Eikä noita aineita huvittaisi ostaa litran purkeissa á 13,5e/plo kun varmasti halvemmallakin saa kun hakee muualta kuin honkkarista.
mutta katso autokemin sivuilta, tai soita sinne, kuka on teidän alueen jälleenmyyjä. pikaisen haun perusteella en löytänyt tuotetta, mutta pakko sen on siellä jossain oltava.
-Masa
saab 99 -83 GL"S"