kaasarikoneella pois jaloista?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24615
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
hmm 160hp....
kaasarit:tähän tulee isompi kuva webrusta ku saan työstettyä!
vauhtipyörästä pikkasen pois,kansien työstö,pakosarja.
muut lisätköön!
p.s. kiitos matti kuvista ---- ajatus ens kesäksi old school 99:Sistä saa taas aivan uudet siivet selkäänsä......
kaasarit:tähän tulee isompi kuva webrusta ku saan työstettyä!
vauhtipyörästä pikkasen pois,kansien työstö,pakosarja.
muut lisätköön!
p.s. kiitos matti kuvista ---- ajatus ens kesäksi old school 99:Sistä saa taas aivan uudet siivet selkäänsä......
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Kerroppa lisää, mitä olet tehnyt tuon 160hv eteen? Ei tuommonen tehonlisäys ole ajankohtainen, varsinkaan rahoituksen puutteessa, mutta onhan se kiva maalata mielikuvaa, mitä tuosta voisi saada aikaan.toms kirjoitti:Laita heti kerralla 45 DCOE Weberit ja parikytä heppaa lisää ja maantiekulutus on ollut itelläki n.8 litran luokkaa. Itellä on yli 160 hp. webereillä ...Ja pole Ströppä suohon...
Mitenkäs katsastusasemalla näihin muuten suhtaudutaan? Ilmeisesti ei tarvitse muutoskatsastaa, jos vaihtaa Saabin vakio-tuplat tilalle, koska tehonnousu on aika minimaalinen?
Entäpä millaisista tehoista tarvitsee jo muutoskatsastus suorittaa? Ei varmaan tosin aiheuta minkäänlaista ongelmaa, koska eikös näitä ole tehdastekoisiakin 170hv tms. vehkeitä (Turbo-koneet) samoilla jarruilla?
300° nokka , 45 Weberit. 10,5 :1 Puristukset, peltisarja , 2,5"putkisto. Viilattu kansi. Tasapainoitettu koneen alakerta, kevennetty vauhtipyörä ,käretön sytty. jne. Menee paalua n. 2000€..... Mutta KYLLÄ LÄHTEE ! 

----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Jeps, melkein arvasinkin että noissa summissa mennään, en kyllä epäile, etteikö olisi sen arvoista.toms kirjoitti:300° nokka , 45 Weberit. 10,5 :1 Puristukset, peltisarja , 2,5"putkisto. Viilattu kansi. Tasapainoitettu koneen alakerta, kevennetty vauhtipyörä ,käretön sytty. jne. Menee paalua n. 2000€..... Mutta KYLLÄ LÄHTEE !

David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
toms kirjoitti:300° nokka , 45 Weberit. 10,5 :1 Puristukset, peltisarja , 2,5"putkisto. Viilattu kansi. Tasapainoitettu koneen alakerta, kevennetty vauhtipyörä ,käretön sytty. jne. Menee paalua n. 2000€..... Mutta KYLLÄ LÄHTEE !
Tuommosta hintaa osasin minäkin odottaa. Mutta jospa joskus olisi varaa moinen remontti tehdä vaikka nopalle..
Taitaa tulla halvemmaksi lykätä turbokone autoon? Sellaistakin vois tietysti miettiä, mutta turbo on yksi (ensimmäinen?) korjattava kohde lisää Saabiin..
Eikös tuo tainnut kiertääkin reilut 7000rpm vai miten se oli?300° nokka , 45 Weberit. 10,5 :1 Puristukset, peltisarja , 2,5"putkisto. Viilattu kansi. Tasapainoitettu koneen alakerta, kevennetty vauhtipyörä ,käretön sytty. jne. Menee paalua n. 2000€..... Mutta KYLLÄ LÄHTEE !
Laitappa kuvaa näkösälle, uskon että moni näkis mieluusti sen konehuoneen...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Jep ! 7200 rpm kiertää ennenkuin rajoitin astuu peliin. Kiertäs mielellään enemmänkin vaan ei uskalla.... 340° nokalla rupes vetään vasta 7000 paikkeilla... 

----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
-
- "Turbo"
- Viestit: 261
- Liittynyt: Su Elo 15, 2004 18:04
- Paikkakunta: Hki/Nurmijärvi
tahtoo kans nähdä (ja sitten nähdäänkin vissiin niitä märkiä unia)!!
edit: niin tuli tässä mieleeni, että tarviikohan ihan oikeesti 45:sia kaasareita noihin lukuihin, kun muistelen Jussi Jyrängön (http://www.kuplapaja.com , muunmuassa suomen ainoa Herbie-replica, kokenut kiihdyttelijä ja muutenkin pitkänlinjan harrastaja) kertoneen mulle, että (kuplan koneeseen) saa 36 lortoillakin sen 150hp vaparina.
No onhan ne lortot toki kuplassa pystärit, mutta kuitenkin..
muuten, mikä mahtaa olla H-koneisen kierrosluku suurimmalla tehollaan (vakiona), tai mitä mahtaa olla vastaavasti suurin vääntö..(ei, en ole kokeillut "haku"a)Voisi olla ihan kiva tietää noi, kun en muista mistään löytäneeni/nähneeni niitä.
edit: niin tuli tässä mieleeni, että tarviikohan ihan oikeesti 45:sia kaasareita noihin lukuihin, kun muistelen Jussi Jyrängön (http://www.kuplapaja.com , muunmuassa suomen ainoa Herbie-replica, kokenut kiihdyttelijä ja muutenkin pitkänlinjan harrastaja) kertoneen mulle, että (kuplan koneeseen) saa 36 lortoillakin sen 150hp vaparina.
No onhan ne lortot toki kuplassa pystärit, mutta kuitenkin..
muuten, mikä mahtaa olla H-koneisen kierrosluku suurimmalla tehollaan (vakiona), tai mitä mahtaa olla vastaavasti suurin vääntö..(ei, en ole kokeillut "haku"a)Voisi olla ihan kiva tietää noi, kun en muista mistään löytäneeni/nähneeni niitä.
saab 99 -83 GL"S"
Itse taas oikeastaan toivon valurautaista pakosarjaa, käyntiääni ei ole ihan yhtä kotoinen peltisarjan omaavissa koneissa kuin valurautaisen. Mutta onpahan se ainakin hieno kehuskelun kohde kavereille, jotka juurtuu käpysissä sunnyissään. Ei ole kellään muulla peltipakosarjaa perheautossa..lefa42 kirjoitti:Kyllä se ainakin hieno siellä on, olisipa mullakinakyttala kirjoitti:Onkos tuolla mitään merkitystä, kun tuossa on Saabin vakio peltipakosarja? Ollut siinä aina. Onko tuossa edes 100,1 hevosvoimaa sen ansioista?
http://personal.inet.fi/koti/jhelminen/ tarkoititko tota johnny v4:n kuuppaa ?nalleolut kirjoitti:hmm joillakin kotisivuilla näin kuupan koneen jossa oli vaakaimukaasari kiinni....eli imusarjassa oli laippa johon hitsattu putkenpätkä ja siinä 90 asteen kumikäyrä ja taas laippa jos kaasari kiinni.
saahan siihen tuplakaasari imusarjaan rakennettua laipan mut tila loppuu vissiin kesken....
bmw e46 alias proteesi
Miten on nostin kupit kestäneet?pakkaavat hajoamaan reiluilla yli 6000 kieroksilla!toms kirjoitti:Jep ! 7200 rpm kiertää ennenkuin rajoitin astuu peliin. Kiertäs mielellään enemmänkin vaan ei uskalla.... 340° nokalla rupes vetään vasta 7000 paikkeilla...

Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid