punainen 99 -84 kaipasi vianhakua - korjattu + rönsyilyä
no juu sellainenhan tässä on ollut suunnitteilla ja työtarjouksia olen kerännyt ostomyyntipalstan kautta, kannen sain hommattua torstaina.
sain juuri kuulla että vaihtoautosta otettu kansi kannattaa _aina_ käyttää oikaisussa ennen uudelleen kiinni laittamista. sieltä täältä tulee hyödyllisiä tiedonmurusia, tämä saab-verkosto on kyllä korvaamaton juttu.
motonetista sitten yläpään tiivistesarja ja iso kannu jäähdytysnestettä mukaan niin eikös siinä ole tarvikkeet?
tietääkö kukaan vantaan martinlaakson lähellä kannenoikaisupaikkaa, tai sitä hyvinkään paikan nimeä tai numeroa?
sain juuri kuulla että vaihtoautosta otettu kansi kannattaa _aina_ käyttää oikaisussa ennen uudelleen kiinni laittamista. sieltä täältä tulee hyödyllisiä tiedonmurusia, tämä saab-verkosto on kyllä korvaamaton juttu.
motonetista sitten yläpään tiivistesarja ja iso kannu jäähdytysnestettä mukaan niin eikös siinä ole tarvikkeet?
tietääkö kukaan vantaan martinlaakson lähellä kannenoikaisupaikkaa, tai sitä hyvinkään paikan nimeä tai numeroa?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
kiitos! yritin googlettaa, mutta ei tullut mielenkään että sekin tieto on jo tänne syötetty 
varsin asiallisen tuntuinen heppu oli hyvinkään putiikissa langan päässä, vien aamulla sinne kannen näytille.

varsin asiallisen tuntuinen heppu oli hyvinkään putiikissa langan päässä, vien aamulla sinne kannen näytille.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Muista puhdistaa purut pois kannesta oikaisun jälkeen, ainakin 9-5:n ja tonnarin kannessa oli lastuja jäljellä vaikka oikaisun jälkeen olivat kaiketi jollain kannet puhdistanetkin, tästä toimenpiteestä kertova huomatuslappu seurasi oikaistun kannen mukana 

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tiivistesarja
Hei!
Joissain tarviketiivistesarjoissa imusarjan tiiviste on liian ohut ja se voi jäädä vuotamaan. Saabin alkuperäinen tiiviste on melko paksu, ja siinä on silikonit kanavien reunoilla.
Joissain tarviketiivistesarjoissa imusarjan tiiviste on liian ohut ja se voi jäädä vuotamaan. Saabin alkuperäinen tiiviste on melko paksu, ja siinä on silikonit kanavien reunoilla.
en muistanutng900aero kirjoitti:Muista puhdistaa purut pois kannesta oikaisun jälkeen, ainakin 9-5:n ja tonnarin kannessa oli lastuja jäljellä vaikka oikaisun jälkeen olivat kaiketi jollain kannet puhdistanetkin


anyway, kansi on nyt vaihdettu kanssasaabistin auttavaisuuden ansiosta. vanhassa kannessa kolmospytyn pakoventtiilistä puuttui pala. röpötys katosi sen sileän tien. matalilla kierroksilla oleva laiskuus, mikä tätä autoa on vaivannut siitä asti kun reilu vuosi sitten ostin tämän, on edelleen läsnä. ei vitosvaihteella oikein jaksa kiihtyä kunnolla. olisiko sitten männänrengasvaurio vai mikä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Hienoa, että tuollainen operaatio tuotti tulostalucaf kirjoitti:anyway, kansi on nyt vaihdettu kanssasaabistin auttavaisuuden ansiosta. vanhassa kannessa kolmospytyn pakoventtiilistä puuttui pala. röpötys katosi sen sileän tien.

#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
kiitos tarjouksesta, nyt alkaa kiintiö olemaan täynnä tämän auton korjaamiseen ja korjauttamiseen. kulkee nyt ns. riittävän hyvän eli ylinopeudenkin ajaminen onnistuu. vielä kun saan helmikuussa leiman sitten vuosi eteenpäin ja sen jälkeen voisi harkita auton kierrättämistä.ari_viitanen kirjoitti:Täällä Lempäälässä olisi hyvä alakerta H-koneeseen purettu irti vaihdelaatikosta ja kansi pois ja muutakin sälää saisi koko kasan
20€ kunhan sais nurkista pois silmin nähtävää kulumaa ei ole
ja kansikin on irrallaan jos vain kiinnostaa matka ei olis sieltä hyvinkäältä
kovin pitkä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
nyt on sitten vaihdettu virranjakaja ja sytytys säädetty ja kulkupuolikin alkaa vastaamaan sitä mitä se tuplaysissä pitää olla.
vanhan virranjakajan kanta vaurioitunut (myös vanhan nokka-akselin hahlo oli murtunut), pohdittiin sitä oliko aikanaan koneen keuliminen (etukiinnityksen petettyä) aiheuttanut pyörijän särkymisen lisäksi myös tuon vaurion
vanhan virranjakajan kanta vaurioitunut (myös vanhan nokka-akselin hahlo oli murtunut), pohdittiin sitä oliko aikanaan koneen keuliminen (etukiinnityksen petettyä) aiheuttanut pyörijän särkymisen lisäksi myös tuon vaurion
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
seosten säätö tehdään lähitulevaisuudessa, 98 on tankattu aina, nyt päätin alkaa sitten käyttämään myös tuota venttiilien suoja-ainetta josko ko. aineen käyttämättömyys olis ollut osasyynä venttiilivaurioon.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)