punainen 99 -84 kaipasi vianhakua - korjattu + rönsyilyä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

no juu sellainenhan tässä on ollut suunnitteilla ja työtarjouksia olen kerännyt ostomyyntipalstan kautta, kannen sain hommattua torstaina.

sain juuri kuulla että vaihtoautosta otettu kansi kannattaa _aina_ käyttää oikaisussa ennen uudelleen kiinni laittamista. sieltä täältä tulee hyödyllisiä tiedonmurusia, tämä saab-verkosto on kyllä korvaamaton juttu.

motonetista sitten yläpään tiivistesarja ja iso kannu jäähdytysnestettä mukaan niin eikös siinä ole tarvikkeet?

tietääkö kukaan vantaan martinlaakson lähellä kannenoikaisupaikkaa, tai sitä hyvinkään paikan nimeä tai numeroa?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

kiitos! yritin googlettaa, mutta ei tullut mielenkään että sekin tieto on jo tänne syötetty :)
varsin asiallisen tuntuinen heppu oli hyvinkään putiikissa langan päässä, vien aamulla sinne kannen näytille.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Muista puhdistaa purut pois kannesta oikaisun jälkeen, ainakin 9-5:n ja tonnarin kannessa oli lastuja jäljellä vaikka oikaisun jälkeen olivat kaiketi jollain kannet puhdistanetkin, tästä toimenpiteestä kertova huomatuslappu seurasi oikaistun kannen mukana :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jusa L
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Marras 28, 2005 18:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Tiivistesarja

Viesti Kirjoittaja Jusa L »

Hei!

Joissain tarviketiivistesarjoissa imusarjan tiiviste on liian ohut ja se voi jäädä vuotamaan. Saabin alkuperäinen tiiviste on melko paksu, ja siinä on silikonit kanavien reunoilla.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

ainakin motonetissa myytävä tiiviste on ohuempi kuin Rosson kuuluisat "läpikuultavat" pizzapohjat. laitoin tiivisteen kaveriksi tiivistetahnaa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

ng900aero kirjoitti:Muista puhdistaa purut pois kannesta oikaisun jälkeen, ainakin 9-5:n ja tonnarin kannessa oli lastuja jäljellä vaikka oikaisun jälkeen olivat kaiketi jollain kannet puhdistanetkin
en muistanut :cry: :cry:

anyway, kansi on nyt vaihdettu kanssasaabistin auttavaisuuden ansiosta. vanhassa kannessa kolmospytyn pakoventtiilistä puuttui pala. röpötys katosi sen sileän tien. matalilla kierroksilla oleva laiskuus, mikä tätä autoa on vaivannut siitä asti kun reilu vuosi sitten ostin tämän, on edelleen läsnä. ei vitosvaihteella oikein jaksa kiihtyä kunnolla. olisiko sitten männänrengasvaurio vai mikä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Täällä Lempäälässä olisi hyvä alakerta H-koneeseen purettu irti vaihdelaatikosta ja kansi pois ja muutakin sälää saisi koko kasan
20€ kunhan sais nurkista pois silmin nähtävää kulumaa ei ole
ja kansikin on irrallaan jos vain kiinnostaa matka ei olis sieltä hyvinkäältä
kovin pitkä.
Ari 1622
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

lucaf kirjoitti:anyway, kansi on nyt vaihdettu kanssasaabistin auttavaisuuden ansiosta. vanhassa kannessa kolmospytyn pakoventtiilistä puuttui pala. röpötys katosi sen sileän tien.
Hienoa, että tuollainen operaatio tuotti tulosta :D
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

ari_viitanen kirjoitti:Täällä Lempäälässä olisi hyvä alakerta H-koneeseen purettu irti vaihdelaatikosta ja kansi pois ja muutakin sälää saisi koko kasan
20€ kunhan sais nurkista pois silmin nähtävää kulumaa ei ole
ja kansikin on irrallaan jos vain kiinnostaa matka ei olis sieltä hyvinkäältä
kovin pitkä.
kiitos tarjouksesta, nyt alkaa kiintiö olemaan täynnä tämän auton korjaamiseen ja korjauttamiseen. kulkee nyt ns. riittävän hyvän eli ylinopeudenkin ajaminen onnistuu. vielä kun saan helmikuussa leiman sitten vuosi eteenpäin ja sen jälkeen voisi harkita auton kierrättämistä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

nyt on sitten vaihdettu virranjakaja ja sytytys säädetty ja kulkupuolikin alkaa vastaamaan sitä mitä se tuplaysissä pitää olla.
vanhan virranjakajan kanta vaurioitunut (myös vanhan nokka-akselin hahlo oli murtunut), pohdittiin sitä oliko aikanaan koneen keuliminen (etukiinnityksen petettyä) aiheuttanut pyörijän särkymisen lisäksi myös tuon vaurion
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Niin onkos toi se Marko L vanha 99 se punainen kovia kokenut??
Ari 1622
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

ari_viitanen kirjoitti:Niin onkos toi se Marko L vanha 99 se punainen kovia kokenut??
sama auto. tosin 30tkm enemmän ajettuna.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Kai sitten nyt säädätit seokset kunnolla rikkaalle?Ettei taas venttiili kohta pala.Ja 98:a tankissa?Hyvä että tuli kuntoon.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

seosten säätö tehdään lähitulevaisuudessa, 98 on tankattu aina, nyt päätin alkaa sitten käyttämään myös tuota venttiilien suoja-ainetta josko ko. aineen käyttämättömyys olis ollut osasyynä venttiilivaurioon.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vastaa Viestiin