99 Emsin 16 venttilinen kansi?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Re: pitsi kansi

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

cab93 kirjoitti:Unohtui tuosta jutusta että 16V sylinterinkannen raakavaluja tehtiin n.50kpl joista käyttökuntoon koneistettiin n.24kpl.Saab ei ikinä valmistanut niitä luokituksen vaatimaa 200 kpl.
Oheisen lähtileikkeen mukaan 16-venttiilisiä B-koneen kansia valmistettiin 100 kappaletta, jolloin FIA myönsi jo jonkun luokituksen.
http://www.saabklubben.com/ubbthreads/s ... Post554114
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

jos tuosta koneesta irtoaa jo vaparina yli 200hp niin mitenköhän jos laittais petron männät ja 99 Turbon kamppeet tuohon..?? 8O
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Noi tehot tulee jossain 7000RPM++.

Ja millä lie kisabensalla ajettu. Lyijyä varmasti ollut vaikka muille jakaa.

T. Pasi
99T-museopeli
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

2-litrasesta fordin ohc:stakin vaparina otettu parhaimmillaan 240hp luokkaa muistaakseni.. ei tuo saapikkaan kone siitä paljon poikkea :roll:
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Saab Turbo-nimisessä kirjassa on kappale rallitouhuista ja siellä oli maininta, että tuo 16V-kone olisi ollut 220 hevosvoimainen. Ja taisipa olla kirjassa mainintaa, jos siis muistan oikein, että tuosta tuli potkua suunnitella tuotantomallikin ja kyllähän tuo kieltämättä jonkin sortin "esiasteelta" näyttää :lol:

Tuohan ei kuitenkaan riittänyt kisakäytössä Saabin korkean omapainon vuoksi. Vaikka ralliautot taidetaan jollain tapaa keventää oli Ekkerit yms. keveämpiä. Sitten tuli se turborally jossa oli sitten reserviä 240-300 hevosen edestä. Tuossa em. kirjassa oli mainittu myös tuon kisaturbon ajotyylistä; 1. ja 2. vaihteilla ei ajettu täysillä (max. kierrokset taisi olla 6000 tai 6500 rpm). 3. ja 4. vaihteella ajettiin niin kovilla kierroksilla kuin koneesta löyty.

BTW: Näkikö mun silmät oikein, että ainakin jakopään perusteella tuon koneen lohko B-lohko?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

dimebak kirjoitti:BTW: Näkikö mun silmät oikein, että ainakin jakopään perusteella tuon koneen lohko B-lohko?
nimenomaan B-moottorista on kyse.. :D
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

gls kirjoitti:
dimebak kirjoitti:BTW: Näkikö mun silmät oikein, että ainakin jakopään perusteella tuon koneen lohko B-lohko?
nimenomaan B-moottorista on kyse.. :D
Mulla oli sitten väärä käsitys tuosta moottorista vaikka olen pariin kolmeen kertaan sen Saab turbo-kirjan Rovaniemellä kirjastosta lainannut. Luulin näjetsen nääs, että tuo oli ihan oma koneensa :oops:

OT: Ovat varmaan Lapin maakuntakirjastosta myyjäisissä myyneet samperi tuon kirjan ku ei Pallasprolla (aineistohaku) löytynyt :cry:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin