Saab Turbo-nimisessä kirjassa on kappale rallitouhuista ja siellä oli maininta, että tuo 16V-kone olisi ollut 220 hevosvoimainen. Ja taisipa olla kirjassa mainintaa, jos siis muistan oikein, että tuosta tuli potkua suunnitella tuotantomallikin ja kyllähän tuo kieltämättä jonkin sortin "esiasteelta" näyttää
Tuohan ei kuitenkaan riittänyt kisakäytössä Saabin korkean omapainon vuoksi. Vaikka ralliautot taidetaan jollain tapaa keventää oli Ekkerit yms. keveämpiä. Sitten tuli se turborally jossa oli sitten reserviä 240-300 hevosen edestä. Tuossa em. kirjassa oli mainittu myös tuon kisaturbon ajotyylistä; 1. ja 2. vaihteilla ei ajettu täysillä (max. kierrokset taisi olla 6000 tai 6500 rpm). 3. ja 4. vaihteella ajettiin niin kovilla kierroksilla kuin koneesta löyty.
BTW: Näkikö mun silmät oikein, että ainakin jakopään perusteella tuon koneen lohko B-lohko?