Ei kai sitä KAT:a kannata kokonaan pois ottaa. Yleensä noi katsastussedät suhtautuu sellasiin vähän kriittisesti. Laitat vaan semmosen katin tilalle, mistä virtaa kunnolla läpi niin eihän se mitään tehoja rajota.Källi kirjoitti:No jos siinä Katti on niin se kyllä lähtee ensimmäisenä. Aivan turha kapistus. Eli ei mitään vähäpäästöistä kyllä tuosta tehdä, ellei ole pakko lakien puitteissa.
jarkko
Cabbe ostettu ;)
9-3SC 2.0t Aut. -08
No auto matkaa ensin mantereen halki ja sitten laivarahtina tänne suomeen. Itse satamasta satamaan matka ottaa n 6 viikkoa. Siihen tietysti liittyy satamassa/kontissa makaamista. Hommasin auton itse, tai siis katselin netistä ja ystäväni joka asuu californiassa niitä siiten kävi kokeilemassa ja hoiti oston/kuljetuksen.ng900aero kirjoitti:Onnea vaan, kestääkös nuo rahdit aina noin tolkuttoman kauan, ja mikä siinä ottaa aikaa, makaavatko viikkotolkulla satamissa matkan varrella tms?
Tuollainen kiinnostaisi joskus itsekin hankkia, jenkkilä olisi varmaankin kätevin paikka etsiä koska tarjontaakin tuntuisi olevan.
Hommasitko autosi jonkin jobbarin kautta vai hoiditko itse kaupat?
Rupesi kiinnostamaan musta SPG cabbe, noissa viimeisten vuosimallien jenkkivehkeissä näyttäisi olevan lähes aina airbag, ABS:t, automaattivaihtet ja sähkösäädettävät penkitKälli kirjoitti: No auto matkaa ensin mantereen halki ja sitten laivarahtina tänne suomeen. Itse satamasta satamaan matka ottaa n 6 viikkoa. Siihen tietysti liittyy satamassa/kontissa makaamista. Hommasin auton itse, tai siis katselin netistä ja ystäväni joka asuu californiassa niitä siiten kävi kokeilemassa ja hoiti oston/kuljetuksen.

Mahtaisiko siellä jenkkilässä olla suomalaisia jobbareita jotka hoitaisivat tuollaisen kotimaahan?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
No nyt on Cabbedeeli kontissa odottelemassa laivaa. Otin autota lisää selvää näin ajan kuluksi.
Sain Saab automotivelta tietää valmistuspäivän, eli ruotsalaisen kaleterin mukana auto ristiään Juliaksi (suomalaisen kalenterin mukaan nimi olisi ollut Kai ). Palvelu heillä hyvää ja tiedot kaikista valmistamistaan autoista löytyy vuodesta 1969 lähtien. Samassa sain tietää moottorin ja vaihteiston numerot ja speksit (us vai europe).
Auto ollut siis vain yhdellä omistajalla (carfax raportin tilasin 19 dollarin hintaan) ja mitään kolariin liittyvää ei ole. Auto seissyt vuodesta 1995 vuoteen 2003 ja vuoden 2003 jälkeen sillä on ajettu 2000 mailia. Tuosta seisotuksesta tietysti on voinut olla vähän haittaakin, mutta nyttemin oli katsastettu ja päässyt paikallisesta pakokaasutesteistä läpi.
Eli kevät saisi nyt tulla ja laiva kans. Pääsis tulettamaan päätään tyylillä.
jarkko
Sain Saab automotivelta tietää valmistuspäivän, eli ruotsalaisen kaleterin mukana auto ristiään Juliaksi (suomalaisen kalenterin mukaan nimi olisi ollut Kai ). Palvelu heillä hyvää ja tiedot kaikista valmistamistaan autoista löytyy vuodesta 1969 lähtien. Samassa sain tietää moottorin ja vaihteiston numerot ja speksit (us vai europe).
Auto ollut siis vain yhdellä omistajalla (carfax raportin tilasin 19 dollarin hintaan) ja mitään kolariin liittyvää ei ole. Auto seissyt vuodesta 1995 vuoteen 2003 ja vuoden 2003 jälkeen sillä on ajettu 2000 mailia. Tuosta seisotuksesta tietysti on voinut olla vähän haittaakin, mutta nyttemin oli katsastettu ja päässyt paikallisesta pakokaasutesteistä läpi.
Eli kevät saisi nyt tulla ja laiva kans. Pääsis tulettamaan päätään tyylillä.
jarkko
Samoin oman autoni historia kiinnostaisi. Kysyin Saabin Uudenkaupungin tehtaalta tietoja autostani, kun toin sen Suomeen, mutta eivät vaivautuneet edes vastaamaan. Ehkä pistin väärään osoitteeseen?
Ai niin tervetuloa minunkin puolestani Saab cabistien harvalukuiseen, mutta lisääntyvään joukkkoon!
Ai niin tervetuloa minunkin puolestani Saab cabistien harvalukuiseen, mutta lisääntyvään joukkkoon!

Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Sain vastauksen seruaavalta henkilöltä:
pekka.virolainen at valmet-automotive.com
Alunperin laitoin kysymyksen automotiven sivuilta olevan palautteen perusteella. Tämä sitten oli ohjattu Pekalle.
Carfax raportin otin ihan carfax:n kotisivujen kautta. Kysyi runkonumeroa (VIN) ja tietysti luottokortin numeroa. Nätti raportti tuli spostilla sekä sen pystyi katsomaan netistä.
jarkko
pekka.virolainen at valmet-automotive.com
Alunperin laitoin kysymyksen automotiven sivuilta olevan palautteen perusteella. Tämä sitten oli ohjattu Pekalle.
Carfax raportin otin ihan carfax:n kotisivujen kautta. Kysyi runkonumeroa (VIN) ja tietysti luottokortin numeroa. Nätti raportti tuli spostilla sekä sen pystyi katsomaan netistä.
jarkko
Nyt olisi Cabbe jo suomessa ja tälläviikolla hänet saadaan jo kotiin asti. Eli jännittävä viikko kaiken kaikkiaan.
Olisi ollut kyllä kysymyskin, eli miten helpoiten saa ne valot kytkettyä niin että ne vilkut ei pala koko ajan,mutta että ne silti toimii? Asiaan vielä sen kummemmin perehtymättä voisi kuvitella että rele katkoo jatkuvaa virtaa näissä jenkkimalleissa ja eurooppa versiossa juuri toisin päin? Olenko ihan metsässä?
jarkko
Olisi ollut kyllä kysymyskin, eli miten helpoiten saa ne valot kytkettyä niin että ne vilkut ei pala koko ajan,mutta että ne silti toimii? Asiaan vielä sen kummemmin perehtymättä voisi kuvitella että rele katkoo jatkuvaa virtaa näissä jenkkimalleissa ja eurooppa versiossa juuri toisin päin? Olenko ihan metsässä?
jarkko
Tai laitat sinne vanhan jarruvalopolttimon, josta tuo parkin 5W on kärähtänyt poikki.Mimmi kirjoitti:Ei, vaan etuvilkuissa on 5/21W lamppu ja 5W palaa parkkina. 21W sitten on "normaali vilkku". Eli kaivat sieltä toisen johdon ja pistät poikki.
#1633
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
Moi.salomi kirjoitti:Tai laitat sinne vanhan jarruvalopolttimon, josta tuo parkin 5W on kärähtänyt poikki.Mimmi kirjoitti:Ei, vaan etuvilkuissa on 5/21W lamppu ja 5W palaa parkkina. 21W sitten on "normaali vilkku". Eli kaivat sieltä toisen johdon ja pistät poikki.
Nyt on cabbe jo kotosalla

jarkko