Saab 90 vm86 sähköt ei toimi
vaihda
se akku ensin sinne ja unohda noi huonoilla kaapeleilla leikit.
sitten jos haluat niin imuletku irti ja nosta alipainemäntä kaasarista sormella ylös kun starttailet konetta tulpat irrallaan. sit tulpat kiinni ja pam. se käy.
sitten jos haluat niin imuletku irti ja nosta alipainemäntä kaasarista sormella ylös kun starttailet konetta tulpat irrallaan. sit tulpat kiinni ja pam. se käy.
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
re
uus akku maksaa 30-40 euroo. pistät uuden akun ja käännät avaimesta toimii hyvin.Sulla on vanha akku päässy jäätymään ja akku on sen jälkeen paska. =ei ota virtaa vastaan.
Jäässä olevaa akkua ei kannata ladata voi räjähtää.
Jäässä olevaa akkua ei kannata ladata voi räjähtää.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Kuinka vanha akku sulla muuten autossas on?
Jos yli kolme vuotta, niin ehdottomasti vaihtoon jo.
Itsellä meni tuossa kovilla pakkasilla kolmisen viikkoa sitten akku, vähän heikosti pyöritti parina aamuna ja sitten silloin, kun olin lähdössä kotiopäin ja samalla reissulla olisin akun vaihtanut, se petti. Jaksoi kumminkin pyörittää kerran koneen ympäri ja se onneksi riitti, kun auto oli sähkössä kiinni. Jospa olisi enemmän tarvinnut pyöritellä, niin ei olisi varmaan lähtenyt. 5 vuotta vanha oli akku.
Toisesta autosta meni akku pari vuotta sitten talvella, aamulla pelasi pirteästi, mutta iltapäivällä oli ihan mykkä. Meni siis yhden ainoan päivän aikana piloille, oli tosin jo kymmenen vuotta vanha, eli vaihtoiässä.
Ikinä en enää ainakaan tuon suhteen säästä, vaan kolmen vuoden välein pistän vaihtoon. Noin pieni vika vituttaa, kun autolla johonkin jää.
Jos yli kolme vuotta, niin ehdottomasti vaihtoon jo.
Itsellä meni tuossa kovilla pakkasilla kolmisen viikkoa sitten akku, vähän heikosti pyöritti parina aamuna ja sitten silloin, kun olin lähdössä kotiopäin ja samalla reissulla olisin akun vaihtanut, se petti. Jaksoi kumminkin pyörittää kerran koneen ympäri ja se onneksi riitti, kun auto oli sähkössä kiinni. Jospa olisi enemmän tarvinnut pyöritellä, niin ei olisi varmaan lähtenyt. 5 vuotta vanha oli akku.
Toisesta autosta meni akku pari vuotta sitten talvella, aamulla pelasi pirteästi, mutta iltapäivällä oli ihan mykkä. Meni siis yhden ainoan päivän aikana piloille, oli tosin jo kymmenen vuotta vanha, eli vaihtoiässä.
Ikinä en enää ainakaan tuon suhteen säästä, vaan kolmen vuoden välein pistän vaihtoon. Noin pieni vika vituttaa, kun autolla johonkin jää.
Re: jep
Eli kannattaisi varmaan vähän irrotella ja putsailla niitä maadoituspiuhoja ja liitoksia jo ennen kuin hankit uuden akun. Uudessakaan akussa tuskin on ns. "hyppysähköä".anttijh kirjoitti:Nyt se lähtee käyntiin kun pistin miinuksen saabin runkoon enkä enää suoraan akkuun.
NG 900S 3d 2.3i -98
Re: jep
Olisko kaasarin kalvo rikki? Mun aura-auto käyttäytyi samoin kun kalvo halkesi, mulla oli myös tuo starttaus ongelma, kunnes vaihdoin virtalukon pohjan, akku on edelleen sama romu, mut apuvirralla starttaa.anttijh kirjoitti: Nyt en tiedä mikä kaasarissa on kun sain käyntiin kaasua piti pumpata ryyppy päällä että edes pysys käynnissä. Ei ottanut kiekkoja kun ehkä 2500 kun kaasua pisti pohjaan. Kauhea röpötys myös
Uusi akku, niin et ehkä tarvitse apuautoa.
Ja tällaista on tosiaankin sattunut, että toisen auton hajonnut akku on tehnyt pahaa apuautolle.
Ja jos sun kuitenkin on tarkoitus autollas johonkin liikkua, niin eikö se onnistu helpommin, jos sen apuauton ei tarvitse ajaa perässä kokoajan, jotta saat taas käynnistykseen apuvirtaaa? Tuo sun oman auton akku ei tuosta varmasti enää herää, jos tuommoseksi on mennyt.
Ja tällaista on tosiaankin sattunut, että toisen auton hajonnut akku on tehnyt pahaa apuautolle.
Ja jos sun kuitenkin on tarkoitus autollas johonkin liikkua, niin eikö se onnistu helpommin, jos sen apuauton ei tarvitse ajaa perässä kokoajan, jotta saat taas käynnistykseen apuvirtaaa? Tuo sun oman auton akku ei tuosta varmasti enää herää, jos tuommoseksi on mennyt.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Re: joo
Ei römperi kyllä yleensä vesiongelmista kärsi, luisti sen sijaan saattaa jäätyä siltaan kiini. Mustat savut kertoo yleensä liian rikkaasta seoksesta joka tietty saattaa johtua siitäkin että autoa on yritetty käyntiin tuloksetta jonka seurauksena pyttyihin on kertynyt ylimääräistä polttoainetta.anttijh kirjoitti:Välillä lupaa ihan vähän vaan mutta ei vaan käynnisty. pakoputkesta tuli mustaa. Naapurin mies sano että kaasariin on tullu vettä että pitäis käyttää crctä käynnistymisessä? Ja että se röpötys johtuu siitä vedestä
Itse tarkistaisin ensin maajohdon/johdotukset, kaapelikengät, akun varaustilan jne.
asfd
Nyt on uusi akku ja pyörittää hyvin.![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nyt on ongelmia että ei lupaa edes vaikka crc:tä olen suihkutellu kaasuttimeen. Jos putsaisi virranjakajan kannen, mutta jhos sekään ei auta niin mitäs sit pitäis tehdä? Ei kai sähköviat tule noin äkkiä kun autolla on ajettu viikko sitten
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nyt on ongelmia että ei lupaa edes vaikka crc:tä olen suihkutellu kaasuttimeen. Jos putsaisi virranjakajan kannen, mutta jhos sekään ei auta niin mitäs sit pitäis tehdä? Ei kai sähköviat tule noin äkkiä kun autolla on ajettu viikko sitten