Siis onkohan minulla silmissä vikaa mutta mikäs tuossa yksilössä on niin erinomaisen hienoa, siistikuntoiseltahan tuo näyttää kaikin puolin mutta näkeehän tuollaisia vielä, tosin ei noin kiillotettuina
Harraste auton arvo (oli mitä tästä...)?
Onhan tuo J-anin Noppa aika helmi. Itse ainakin siinä arvostan juuri sitä että ollut "Harraste" käytössä. Eli juuri vimpan päälle huollette,pesty ja vahattu. Itsellä ainakin auton ostossa vaikuttaa aika paljonkin positiiviseen suuntaan, jos auto on ns. alan harrastaja piiristä.
Ja kyllähän tuo Samin 900s näyttää niin tyylikkäältä että oma Ässä näyttää paperilta siihen verrattuna
Ja kyllähän tuo Samin 900s näyttää niin tyylikkäältä että oma Ässä näyttää paperilta siihen verrattuna
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Purussa NG900 ja OG9-5 Wagon.
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Purussa NG900 ja OG9-5 Wagon.
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Vähän OT mutta itse menin myymään 911 -75 pois kun piti rakentaa taloa ja tallia
Eipä taida löytyä kunnollista yksilöä edes 12 kiloeurolla, ehjien hintataso on tällä hetkellä 17-20 kiloa, ulkomaillakin moiset maksavat alkaen 10 kiloa. On sitten tosi kallis harrastus, koneremonttiin voi melkein joka tapauksessa varautua ja siihen menee budjettityylilläkin minimissään 3-4 kiloeuroa, uusilla osialla vähintään 5-6 
Ihan uteliaisuuttani tiedustelisin paljonkos tuola helmikuntoisella ässälläsi on ajettu?
Ehkä priimakuntoisen nopan hinta voisi olla maksimissaan 1500e, silloin edellyttäisin kyllä itse ainakin aivan täydellistä kuntoa ja virheettömyyttä.
Ihan uteliaisuuttani tiedustelisin paljonkos tuola helmikuntoisella ässälläsi on ajettu?
Ehkä priimakuntoisen nopan hinta voisi olla maksimissaan 1500e, silloin edellyttäisin kyllä itse ainakin aivan täydellistä kuntoa ja virheettömyyttä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Toi on ihan totta. Rojekti odottaakin oman talon ja sen tallin saamista, koska tuo meikäläisen unelmien auto on todellakin harrasteauto ja sen joutuu huonokuntoisesta yksilöstä rakentamaan. Moblisti palstoilta noita huonokuntoisia löytää, mutta toivottavasti eivät lopu ennen kuin saan sen tallin aikaiseksi:) Jokatapauksessa joutuu ulkomaan lomareissun heittämään trailerin kanssa. Onhan tää nyt OT:ta.. Mutta harrasteautot maksaa:) Kuinka paljon? Olen täysin varma, että täällä sitä ei saa arvioitua könttäsummina, vaan ratkaiseva tekijä on se todellisuus, että kuinka paljon minä tulen sijoittamaan projektiin.ng900aero kirjoitti:Vähän OT mutta itse menin myymään 911 -75 pois kun piti rakentaa taloa ja talliaEipä taida löytyä kunnollista yksilöä edes 12 kiloeurolla, ehjien hintataso on tällä hetkellä 17-20 kiloa, ulkomaillakin moiset maksavat alkaen 10 kiloa. On sitten tosi kallis harrastus, koneremonttiin voi melkein joka tapauksessa varautua ja siihen menee budjettityylilläkin minimissään 3-4 kiloeuroa, uusilla osialla vähintään 5-6
![]()
Täysin samaa mieltä. Foorumeilla vaan tuon rahan liikkuminen on paljon helpompaa, kuin siinävaiheessa, kun sitä lompakkoa oikeasti availlaan ja siirrellään seteleitä. Enempi fiilispuolen asioita, kuin faktamääreitä. Hieno noppa tuo todellakin kuvissa on ja varmasti hieno ja halpa harrasteauto.ng900aero kirjoitti:
Ehkä priimakuntoisen nopan hinta voisi olla maksimissaan 1500e, silloin edellyttäisin kyllä itse ainakin aivan täydellistä kuntoa ja virheettömyyttä.
Mondeo Ecoboost 2.0 mk4.5 Powershift
Mustang 3.7 automaatti 2012
Saab historia:
Saab 900 T16 1991
Saab 99 Turbo 1978
Saab 900i 1985
Saab 900 Turbo8 1986
Saab 900 Turbo 16 1992
Saab 900i 1987
Saab 900i 1988
Saab 900i 1989
Mustang 3.7 automaatti 2012
Saab historia:
Saab 900 T16 1991
Saab 99 Turbo 1978
Saab 900i 1985
Saab 900 Turbo8 1986
Saab 900 Turbo 16 1992
Saab 900i 1987
Saab 900i 1988
Saab 900i 1989
Ihan aihetta sivuten vielä, loppusyksystä kaupittelin noppaani, ajettu reilu 170tkm, juuri katsastettu, hienokuntoinen helmi. Hintaa taisin pitää jotain 400e, sisältä oikein siistikuntoinen, ovet aidosti lähes virheettömät, pohja ruosteeton ja siisti, uusi pakoputki ja jarrut. Päällipinnalla oli muutamia kauneusvirheitä, lähinnä naarmuja ja pieniä lakan hilseilyjä (ei ruostetta), mutta ihan kelpoisen näköinen silti. Eipä ollut forumilla minkäänlaista kiinnostusta hyväkuntoista noppaa kohtaan, ja se menikin kaupaksi nettiauton kautta, ja sitten taasen päätyi forumilaiselle.Sami kirjoitti: Toi on ihan totta. Rojekti odottaakin oman talon ja sen tallin saamista, koska tuo meikäläisen unelmien auto on todellakin harrasteauto ja sen joutuu huonokuntoisesta yksilöstä rakentamaan. Moblisti palstoilta noita huonokuntoisia löytää, mutta toivottavasti eivät lopu ennen kuin saan sen tallin aikaiseksi:) Jokatapauksessa joutuu ulkomaan lomareissun heittämään trailerin kanssa. Onhan tää nyt OT:ta.. Mutta harrasteautot maksaa:) Kuinka paljon? Olen täysin varma, että täällä sitä ei saa arvioitua könttäsummina, vaan ratkaiseva tekijä on se todellisuus, että kuinka paljon minä tulen sijoittamaan projektiin.
Täysin samaa mieltä. Foorumeilla vaan tuon rahan liikkuminen on paljon helpompaa, kuin siinävaiheessa, kun sitä lompakkoa oikeasti availlaan ja siirrellään seteleitä. Enempi fiilispuolen asioita, kuin faktamääreitä. Hieno noppa tuo todellakin kuvissa on ja varmasti hieno ja halpa harrasteauto.
Eli aivan kuten sanoit, helppo noista on lupailla mitä sattu mutta myyntitilanteessa ei kukaan sitten kiinnostu ostamaan, jopa omaakin nooppaani pidettiin kalliina, olihan nettiautossa niitä lähtien 50e
Eli aidosti olisin ihmeissäni jos joku olisi valmis maksamaan nopasta yli 1500e.
Niin ja porsasasiaan, kerran vähän OT:ksi jo menikin (
Veroa meni senaikaisen järkevän järjestelmän mukaisesti 30% ostohinnasta (tjmsp), nykyäänhän sitä saattaa mennä 1-10kiloeuroa tullin näkemyksen mukaisesti
Auto entisöitiin käsittäen täydellisen (ja normaalia lajemman) koneremontin, kori purettiin ja maalautettiin, alustaan uusittiin yhtä sun toista, kaiki tiivisteet, vilkkulasit, kattoverhoilu, jnejne, uusittiin, ja kaikkea muuta mahdollista tehtiin.
Myin auton hintaan 14.500e ja laskin jääneeni sen suhteen rahallisesti tappiolle, puhumattakaan kamalasta vaivasta = opetuksena se että harrasteautoa ei saa myydä
Ja samanlaisen hommaan vielä joskus itsekin. Ja kannattaa hdottomasti välttää 2.7-litraisia koneita, niiden hinnatkin ovat muita halvemmat tunnettujen ongelmien vuoksi. Pienemmillä tas ei tee mitään ja niissä on joko oikutteleva d-jetronic tai kaasarit
Eli 3.0 on ensimmäinen järkevä moottori
Sori tämä OT
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Melkein omille on päästy jos ei laske omalle (eikä avustaneiden kavereiden) työlle mitään hintaa. Tämäkin vain muutamien onnekkaiden sattumien ansiosta ko. auton osien hankinnan suhteen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Ei varmaankaan.. Ainakaan jos laskee työn tuohon hintaan.J-ani kirjoitti:Tehdään nyt tästä oikein yleinen harraste auton (saab) arvo keskustelu.Onko kenellekkään käynyt niin, että huolella rakentamansa ja pitämänsä auton olisi saanut eteenpäin voitolla myytyä?
Osien pitäsi silloin olla ilmaisia, ja työn nopeata...
Nooh, mikä harrastus se on, joka ei vie kaikkia rahoja
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? 
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Eipä oman ja itsepuunatun harrasteauton arvoa varmaan voi rahassa laskea, koska sille ostajallekin se harrasteauto on vasta se ikioma ja itsepuunattu.
Tulee välillä oman auton alla pyörittyä perheen mielestä liikaa ja huolto/ylläpitohommaa tehdään, vaikkei mikään olisi vikanakaan. Ne on semmosia tunteja, joita ei vaan rahassa takas saa.
Ei ollut tarkoitus aiheuttaa devalvaatiota kertomalla oman auton hinta tai havaintoja meikäläisen kokemilta saappimarkkinoilta.
Hauskaahan auton pitäminen on, vaikkei moni liikenteessä nääkään tai tajuakaan, että ajelet autolla, jonka paikkoja tulee jopa hammasharjoilla kiilloteltua:)
Tulee välillä oman auton alla pyörittyä perheen mielestä liikaa ja huolto/ylläpitohommaa tehdään, vaikkei mikään olisi vikanakaan. Ne on semmosia tunteja, joita ei vaan rahassa takas saa.
Ei ollut tarkoitus aiheuttaa devalvaatiota kertomalla oman auton hinta tai havaintoja meikäläisen kokemilta saappimarkkinoilta.
Hauskaahan auton pitäminen on, vaikkei moni liikenteessä nääkään tai tajuakaan, että ajelet autolla, jonka paikkoja tulee jopa hammasharjoilla kiilloteltua:)
Mondeo Ecoboost 2.0 mk4.5 Powershift
Mustang 3.7 automaatti 2012
Saab historia:
Saab 900 T16 1991
Saab 99 Turbo 1978
Saab 900i 1985
Saab 900 Turbo8 1986
Saab 900 Turbo 16 1992
Saab 900i 1987
Saab 900i 1988
Saab 900i 1989
Mustang 3.7 automaatti 2012
Saab historia:
Saab 900 T16 1991
Saab 99 Turbo 1978
Saab 900i 1985
Saab 900 Turbo8 1986
Saab 900 Turbo 16 1992
Saab 900i 1987
Saab 900i 1988
Saab 900i 1989
Aerosta
En ole aivan varma pystyikö sitä Aeroa puhtaana harrasteautona pitämään, kun sitä tuli käytettyä vähänkään isommissa huolenaiheissa varmasti asiantuntevissa käsissä (Saab-pajalla). Tappiota tuli myydessä todella rankasti (yli 50%) ja kun ng900aero/Sakke sen minulle myi, niin hänkin jäi tappiolle. Mitä tästä opimme? 3. omistaja kunnostuksen jälkeen pääsee nauttimaan "hedelmistä" 
Jos olisin vain ajanut Aerolla sen 30tkm 2½vuodessa tekemättä mitään, niin hinta olisi saattanut hyvinkin olla sama. Mutta kun halusin auton mekaanisesti parhaaseen mahdolliseen kuosiin, niin eihän se ilmaista ollut. Ja kaikkihan me haluamme ruosteetonta mutta eipä tuotakaan kovin moni vaivautunut katsomaan. Olisi saanut edes vertailukohtaa, miltä se ovi näyttää ilman niitä alareunan "tuuletusaukkoja"..
Itse asiassa, jokainen omistamani auto on tainnut noudattaa samaa kaavaa, hirveästi vain euroja kunnostukseen. Pitäisi kai järkiintyä
Jos olisin vain ajanut Aerolla sen 30tkm 2½vuodessa tekemättä mitään, niin hinta olisi saattanut hyvinkin olla sama. Mutta kun halusin auton mekaanisesti parhaaseen mahdolliseen kuosiin, niin eihän se ilmaista ollut. Ja kaikkihan me haluamme ruosteetonta mutta eipä tuotakaan kovin moni vaivautunut katsomaan. Olisi saanut edes vertailukohtaa, miltä se ovi näyttää ilman niitä alareunan "tuuletusaukkoja"..
Itse asiassa, jokainen omistamani auto on tainnut noudattaa samaa kaavaa, hirveästi vain euroja kunnostukseen. Pitäisi kai järkiintyä
mun mielestä todellisen harrasteauton arvoa ei periaatteessa voi edes rahassa laskea.
jos auto on ollut esim. kauan perheessä ja on rakentanut sen hienoon kuntoon ja kuluttanut tuhansia tunteja..
tuntuu etten ainakaan itse voisi tuota turbo 99:ä myydä mistään hinnasta..juu juu mieli voisi kyllä muuttua jos käteen lyödään 10000 euron tukku käteistä..
muttei välttämättä..
jos auto on ollut esim. kauan perheessä ja on rakentanut sen hienoon kuntoon ja kuluttanut tuhansia tunteja..
tuntuu etten ainakaan itse voisi tuota turbo 99:ä myydä mistään hinnasta..juu juu mieli voisi kyllä muuttua jos käteen lyödään 10000 euron tukku käteistä..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
harrasteajoneuvoja hankittaessa mielestäni tulisi ensin pohtia sitä että kykeneekö sellaista säilyttämään ja riittääkö aika/innostus moisen kunnostamiseen ja ylläpitoon. Tämähän kuulostaa aivan päivänselvältä faktalta mutta niin vaan meidänkin pihassamme on taas 5 Saabia
Joista kaksi on oman luokitteluni mukaan harrasteajoneuvoja, eli projekteja tms. Niitäkin on vain yksi liikaa, harmillisesti sorruin ostaman tuon kajakin pahentamaan jo entistäkin vapaa-aikani puutetta
Tuosta 99-projektista en oikein malttaisi luopua koska auto toimisi kuntoonlaitettuna mainiosti harraste-kauppakassina tms, ja onhan meillä yhteistä historiaakin
Jos joku haluaa palavasti lapsellisen helpon kajakkiprojektin niin yhteyttä allekirjoittaneeseen, mutta sanottakoon että halpa omani ei ole
Pohjatyöt, maalia päälle ja jotain pikkunävertämistä niin olisi edustusluokan peli
Joista kaksi on oman luokitteluni mukaan harrasteajoneuvoja, eli projekteja tms. Niitäkin on vain yksi liikaa, harmillisesti sorruin ostaman tuon kajakin pahentamaan jo entistäkin vapaa-aikani puutetta
Tuosta 99-projektista en oikein malttaisi luopua koska auto toimisi kuntoonlaitettuna mainiosti harraste-kauppakassina tms, ja onhan meillä yhteistä historiaakin
Jos joku haluaa palavasti lapsellisen helpon kajakkiprojektin niin yhteyttä allekirjoittaneeseen, mutta sanottakoon että halpa omani ei ole
Pohjatyöt, maalia päälle ja jotain pikkunävertämistä niin olisi edustusluokan peli
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98