Harraste auton arvo (oli mitä tästä...)?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

12-14 kiloeuroa :D
Siis onkohan minulla silmissä vikaa mutta mikäs tuossa yksilössä on niin erinomaisen hienoa, siistikuntoiseltahan tuo näyttää kaikin puolin mutta näkeehän tuollaisia vielä, tosin ei noin kiillotettuina ;) ?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Hyvännäköinen 900s. Juuri tuollaisesta yksilöstä olen tässä toiveita elätellyt. Josko se joskus löytyisi. 90 on säilössä nykyään ja siellä pysyy, ei tohdi luopua. Ei näillä hinta ehdotuksilla :D.

Mitähän nuo tuumaisivat nettiautossa jos ihan pokkana pyytäisi 10 kiloeuroa. Hulluksi haukkuisivat. :lol:
#1890
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Onhan tuo J-anin Noppa aika helmi. Itse ainakin siinä arvostan juuri sitä että ollut "Harraste" käytössä. Eli juuri vimpan päälle huollette,pesty ja vahattu. Itsellä ainakin auton ostossa vaikuttaa aika paljonkin positiiviseen suuntaan, jos auto on ns. alan harrastaja piiristä. 8)

Ja kyllähän tuo Samin 900s näyttää niin tyylikkäältä että oma Ässä näyttää paperilta siihen verrattuna :oops:
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Vähän OT mutta itse menin myymään 911 -75 pois kun piti rakentaa taloa ja tallia :) Eipä taida löytyä kunnollista yksilöä edes 12 kiloeurolla, ehjien hintataso on tällä hetkellä 17-20 kiloa, ulkomaillakin moiset maksavat alkaen 10 kiloa. On sitten tosi kallis harrastus, koneremonttiin voi melkein joka tapauksessa varautua ja siihen menee budjettityylilläkin minimissään 3-4 kiloeuroa, uusilla osialla vähintään 5-6 ;)

Ihan uteliaisuuttani tiedustelisin paljonkos tuola helmikuntoisella ässälläsi on ajettu?

Ehkä priimakuntoisen nopan hinta voisi olla maksimissaan 1500e, silloin edellyttäisin kyllä itse ainakin aivan täydellistä kuntoa ja virheettömyyttä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1009
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

ng900aero kirjoitti:Vähän OT mutta itse menin myymään 911 -75 pois kun piti rakentaa taloa ja tallia :) Eipä taida löytyä kunnollista yksilöä edes 12 kiloeurolla, ehjien hintataso on tällä hetkellä 17-20 kiloa, ulkomaillakin moiset maksavat alkaen 10 kiloa. On sitten tosi kallis harrastus, koneremonttiin voi melkein joka tapauksessa varautua ja siihen menee budjettityylilläkin minimissään 3-4 kiloeuroa, uusilla osialla vähintään 5-6 ;)
Toi on ihan totta. Rojekti odottaakin oman talon ja sen tallin saamista, koska tuo meikäläisen unelmien auto on todellakin harrasteauto ja sen joutuu huonokuntoisesta yksilöstä rakentamaan. Moblisti palstoilta noita huonokuntoisia löytää, mutta toivottavasti eivät lopu ennen kuin saan sen tallin aikaiseksi:) Jokatapauksessa joutuu ulkomaan lomareissun heittämään trailerin kanssa. Onhan tää nyt OT:ta.. Mutta harrasteautot maksaa:) Kuinka paljon? Olen täysin varma, että täällä sitä ei saa arvioitua könttäsummina, vaan ratkaiseva tekijä on se todellisuus, että kuinka paljon minä tulen sijoittamaan projektiin.
ng900aero kirjoitti:
Ehkä priimakuntoisen nopan hinta voisi olla maksimissaan 1500e, silloin edellyttäisin kyllä itse ainakin aivan täydellistä kuntoa ja virheettömyyttä.
Täysin samaa mieltä. Foorumeilla vaan tuon rahan liikkuminen on paljon helpompaa, kuin siinävaiheessa, kun sitä lompakkoa oikeasti availlaan ja siirrellään seteleitä. Enempi fiilispuolen asioita, kuin faktamääreitä. Hieno noppa tuo todellakin kuvissa on ja varmasti hieno ja halpa harrasteauto.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Sami kirjoitti: Toi on ihan totta. Rojekti odottaakin oman talon ja sen tallin saamista, koska tuo meikäläisen unelmien auto on todellakin harrasteauto ja sen joutuu huonokuntoisesta yksilöstä rakentamaan. Moblisti palstoilta noita huonokuntoisia löytää, mutta toivottavasti eivät lopu ennen kuin saan sen tallin aikaiseksi:) Jokatapauksessa joutuu ulkomaan lomareissun heittämään trailerin kanssa. Onhan tää nyt OT:ta.. Mutta harrasteautot maksaa:) Kuinka paljon? Olen täysin varma, että täällä sitä ei saa arvioitua könttäsummina, vaan ratkaiseva tekijä on se todellisuus, että kuinka paljon minä tulen sijoittamaan projektiin.

Täysin samaa mieltä. Foorumeilla vaan tuon rahan liikkuminen on paljon helpompaa, kuin siinävaiheessa, kun sitä lompakkoa oikeasti availlaan ja siirrellään seteleitä. Enempi fiilispuolen asioita, kuin faktamääreitä. Hieno noppa tuo todellakin kuvissa on ja varmasti hieno ja halpa harrasteauto.
Ihan aihetta sivuten vielä, loppusyksystä kaupittelin noppaani, ajettu reilu 170tkm, juuri katsastettu, hienokuntoinen helmi. Hintaa taisin pitää jotain 400e, sisältä oikein siistikuntoinen, ovet aidosti lähes virheettömät, pohja ruosteeton ja siisti, uusi pakoputki ja jarrut. Päällipinnalla oli muutamia kauneusvirheitä, lähinnä naarmuja ja pieniä lakan hilseilyjä (ei ruostetta), mutta ihan kelpoisen näköinen silti. Eipä ollut forumilla minkäänlaista kiinnostusta hyväkuntoista noppaa kohtaan, ja se menikin kaupaksi nettiauton kautta, ja sitten taasen päätyi forumilaiselle.
Eli aivan kuten sanoit, helppo noista on lupailla mitä sattu mutta myyntitilanteessa ei kukaan sitten kiinnostu ostamaan, jopa omaakin nooppaani pidettiin kalliina, olihan nettiautossa niitä lähtien 50e :)

Eli aidosti olisin ihmeissäni jos joku olisi valmis maksamaan nopasta yli 1500e.

Niin ja porsasasiaan, kerran vähän OT:ksi jo menikin (
:oops: ) Ostin omani vuonna 1999 eli aikaan jolloin noiden maailmanlaajuinen hinnannousu ei ollut vielä tapahtunut, hintaan vajaa 7000 nykyrahaa (ja se oli siihenkin aikaan pilkkahinta), ostin sen Italiasta juurikin sen vuoksi etten siedä korroosiovaurioita :)
Veroa meni senaikaisen järkevän järjestelmän mukaisesti 30% ostohinnasta (tjmsp), nykyäänhän sitä saattaa mennä 1-10kiloeuroa tullin näkemyksen mukaisesti :?

Auto entisöitiin käsittäen täydellisen (ja normaalia lajemman) koneremontin, kori purettiin ja maalautettiin, alustaan uusittiin yhtä sun toista, kaiki tiivisteet, vilkkulasit, kattoverhoilu, jnejne, uusittiin, ja kaikkea muuta mahdollista tehtiin.
Myin auton hintaan 14.500e ja laskin jääneeni sen suhteen rahallisesti tappiolle, puhumattakaan kamalasta vaivasta = opetuksena se että harrasteautoa ei saa myydä :D

Ja samanlaisen hommaan vielä joskus itsekin. Ja kannattaa hdottomasti välttää 2.7-litraisia koneita, niiden hinnatkin ovat muita halvemmat tunnettujen ongelmien vuoksi. Pienemmillä tas ei tee mitään ja niissä on joko oikutteleva d-jetronic tai kaasarit :)
Eli 3.0 on ensimmäinen järkevä moottori ;)

Sori tämä OT :oops: :oops: :oops:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Tehdään nyt tästä oikein yleinen harraste auton (saab) arvo keskustelu. :) Onko kenellekkään käynyt niin, että huolella rakentamansa ja pitämänsä auton olisi saanut eteenpäin voitolla myytyä?
#1890
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Melkein omille on päästy jos ei laske omalle (eikä avustaneiden kavereiden) työlle mitään hintaa. Tämäkin vain muutamien onnekkaiden sattumien ansiosta ko. auton osien hankinnan suhteen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja fforslund »

J-ani kirjoitti:Tehdään nyt tästä oikein yleinen harraste auton (saab) arvo keskustelu. :) Onko kenellekkään käynyt niin, että huolella rakentamansa ja pitämänsä auton olisi saanut eteenpäin voitolla myytyä?
Ei varmaankaan.. Ainakaan jos laskee työn tuohon hintaan. :lol:
Osien pitäsi silloin olla ilmaisia, ja työn nopeata...

Nooh, mikä harrastus se on, joka ei vie kaikkia rahoja :?: :roll:
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1009
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Eipä oman ja itsepuunatun harrasteauton arvoa varmaan voi rahassa laskea, koska sille ostajallekin se harrasteauto on vasta se ikioma ja itsepuunattu.

Tulee välillä oman auton alla pyörittyä perheen mielestä liikaa ja huolto/ylläpitohommaa tehdään, vaikkei mikään olisi vikanakaan. Ne on semmosia tunteja, joita ei vaan rahassa takas saa.

Ei ollut tarkoitus aiheuttaa devalvaatiota kertomalla oman auton hinta tai havaintoja meikäläisen kokemilta saappimarkkinoilta.

Hauskaahan auton pitäminen on, vaikkei moni liikenteessä nääkään tai tajuakaan, että ajelet autolla, jonka paikkoja tulee jopa hammasharjoilla kiilloteltua:)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

J-ani kirjoitti:Onko kenellekkään käynyt niin, että huolella rakentamansa ja pitämänsä auton olisi saanut eteenpäin voitolla myytyä?
En ole raaskinut myydä. Voittoahan näillä ei varmasti saisi mitenkään.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Aerosta

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

En ole aivan varma pystyikö sitä Aeroa puhtaana harrasteautona pitämään, kun sitä tuli käytettyä vähänkään isommissa huolenaiheissa varmasti asiantuntevissa käsissä (Saab-pajalla). Tappiota tuli myydessä todella rankasti (yli 50%) ja kun ng900aero/Sakke sen minulle myi, niin hänkin jäi tappiolle. Mitä tästä opimme? 3. omistaja kunnostuksen jälkeen pääsee nauttimaan "hedelmistä" :)

Jos olisin vain ajanut Aerolla sen 30tkm 2½vuodessa tekemättä mitään, niin hinta olisi saattanut hyvinkin olla sama. Mutta kun halusin auton mekaanisesti parhaaseen mahdolliseen kuosiin, niin eihän se ilmaista ollut. Ja kaikkihan me haluamme ruosteetonta mutta eipä tuotakaan kovin moni vaivautunut katsomaan. Olisi saanut edes vertailukohtaa, miltä se ovi näyttää ilman niitä alareunan "tuuletusaukkoja".. :roll:

Itse asiassa, jokainen omistamani auto on tainnut noudattaa samaa kaavaa, hirveästi vain euroja kunnostukseen. Pitäisi kai järkiintyä :(
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eikös tässä viestiketjussa ollut jatkoakin? :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

mun mielestä todellisen harrasteauton arvoa ei periaatteessa voi edes rahassa laskea.
jos auto on ollut esim. kauan perheessä ja on rakentanut sen hienoon kuntoon ja kuluttanut tuhansia tunteja.. :wink:

tuntuu etten ainakaan itse voisi tuota turbo 99:ä myydä mistään hinnasta..juu juu mieli voisi kyllä muuttua jos käteen lyödään 10000 euron tukku käteistä.. :lol: muttei välttämättä..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

harrasteajoneuvoja hankittaessa mielestäni tulisi ensin pohtia sitä että kykeneekö sellaista säilyttämään ja riittääkö aika/innostus moisen kunnostamiseen ja ylläpitoon. Tämähän kuulostaa aivan päivänselvältä faktalta mutta niin vaan meidänkin pihassamme on taas 5 Saabia :D
Joista kaksi on oman luokitteluni mukaan harrasteajoneuvoja, eli projekteja tms. Niitäkin on vain yksi liikaa, harmillisesti sorruin ostaman tuon kajakin pahentamaan jo entistäkin vapaa-aikani puutetta :)
Tuosta 99-projektista en oikein malttaisi luopua koska auto toimisi kuntoonlaitettuna mainiosti harraste-kauppakassina tms, ja onhan meillä yhteistä historiaakin :)

Jos joku haluaa palavasti lapsellisen helpon kajakkiprojektin niin yhteyttä allekirjoittaneeseen, mutta sanottakoon että halpa omani ei ole ;)
Pohjatyöt, maalia päälle ja jotain pikkunävertämistä niin olisi edustusluokan peli ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin