Edellinen omistaja

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 589
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Onhan noita virityksiä löytynyt omastakin satkusta.
Apukuskin puolen ovien alareunat on "korjattu" joskus laittamalla popniiteillä peltiä ruostuneiden kohtien päälle. :roll:

Takapuskurin koristelista on lähtenyt joskus irti. Asia on korjattu hienosti laittamalla lista paikalleen ruuveilla. Tyylikästä.

Löysin viime kesänä Bilteman keskuslukituksen ohjausboksin tulipellistä, kun laittelin bitumimattoja. Yllättäen keskuslukitus ei toimi, esim. apukuskin puolen oviin ei mene johtoja ollenkaan. En ole kurkannut, löytyykö ovista keskuslukitusksen moottoreita.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

monta omistajaa nähneessä 99 Turbon moottorissa:

-jakopäänketjun kiristimestä sisältä jousi pois.
-ketju kiristetty TAIVUTTAMALLA laahaimia! 8O
-ketjun lukko väärinpäin.
-vesipumppu asennettu väärin :arrow: pumpun kansi sorvautunut.
-laiteakseli asennettu väärin :arrow: akselista sorvautunut 5mm siivu.
-jokapaikassa tiivistemassaa, myös venttiilikopassa.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Kerran oli eräässä 99:ssä öljypropun juuresta lohkeama korjattu silikonilla... Ihmettelin silikonimöykkyjä, kaivelin ruuvarilla niitä ja PLOP! :arrow: Öljyt tallin lattialle :evil: :evil:
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8122
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

ja tässä lisää

Viesti Kirjoittaja mestari »

tässä vuosien varrella olevia ranetuksia:

-96 saabin penkin pohja oli pyykkinarulla kikotettu
- apparin penkissä oli vaneria ja puu tukena.
- takaloksun päärmeet oli siistit mut kun otti loksun irti niin päärme oli tehty lasikuidulla ja pleksistä käännetyllä päärmeellä joka oli saatu liimattua siististi lokariin.
-moottori täristi tyhjää käydessä ,syy jako väärin asetettu jakopäässä.
-2 renkaat autossa nokian 06 nastoilla talvikumit ja nokia 06 ilman nastoja kesäkumeina.
-vaihdeloota piti olla äänetön mutta karskutti valtavasti melkein joka vaihteella => syy tasaupyörän pienemmän laakerin koolit lähteneet ja laakereita vain alapuolella laakeria ei yläpuolella.

-vapaakytkin vipu sidottu paalinarulla apukuskin jakkaraan sen ollessa etuasennossa sitten penki rempaistu kirosanojen säestyksellä takaasentoon jolloin naru kiristyy optimaaliseen tasoon ja edes kiinteä veto toimi.
-koko vapaakytkin vipu oli irroitettu,ettei huomaa sen toimimattomuutta

-vapaakytkimen holkki laatikossa oli kiristetty siten että kiinteä pysyi jotenkuten päällä
-öljynpaine anturin johto oli pätkäisty poikki ja uusi liitin oli puristettu ulkokuoreen jolloin valo ei palanut kuumana-
-tuulilasin pyyhkijän varsi oli hitsattu apukuskinpuolelta siihen akseliin jolloin se pysyi vaikka kiristin oli rikki.

-kansipahvit oli asennettu väärinpäin

-ensimmäisen öljynvaihdon ollessa käsillä huomattu että jengat kierretty rikki öljypohjasta ja pantu putkiteipillä valeeseen=>vaihda öljypohja

-jarrusatula kiinnitetty ei alkuperäisillä pulteilla ,kolisi aina
-kaveri kytki stereot siten että kun vaihtoi pitkät niin johtosarjat paloi( ei kylläkään saabissa)
-saab 900c 0stettu volvo liikkeestä => havaittu että edessä vain yksi uusil monroe sensatrack iskunvaimennin, jäähdytin vaihdettu volvolla jolloin vaihtui samalla se uusi akku jonka edellinen omistaja oli ostanut, eli paikalla vanha volvo merkkinen akku (huono)

tossa jotain mitä tuli ensiksi mieleen.
makinju2
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Su Kesä 19, 2005 10:30
Paikkakunta: Järvenpää

Re: ja tässä lisää

Viesti Kirjoittaja makinju2 »

Lämpöaikakytkin ohitettu jollain ihme virityksellä -> ohut piuha koneen yli suoraan kylmäkäynnistyssuuttimelle "jostakin". Omia ranetuksia: hihnojen eliniän jatkaminen silikonispraylla ja apikoliittimen suojaaminen pneumatiikkaletkulla. Onhan nuo ärsyttäviä, varsinkin jos sisustaa on revitty stereoiden johtojen takia tai teipillä korjattu ylipäätään mitä tahansa. Oli mulla edellisellä autossa (japsi 80-luvulta) niin rumat hitsaukset, että puhuttiin "appelsiini-ihosta".
Vastaa Viestiin