Pitänee taas suu avata...Toki i16 kone on varmasti hivenen helpompi sovittaa 99:n, mutta miksi ei samalla vaivalla sitten sitä ahdinta? Toki perustelu oli, että ei mitään tykkiä, pirtsakka riittää. Mutta esim vakiotonttu on oikein mukava ja leppoisa ajaa t16 mallisena (eikä tosiaan mikään tykki ja tehoja pitää kuitenkin laskea), ja kun koppa vielä hivenen kevenee, niin eikös sitä mennä taas parempaan suuntaan. Polttoaineenkulutuskin varmaan melko samaa luokkaa noilla.
On toki niin, että ahdetussa tekniikassa noita vikaherkkiä osia on enemmin, mutta kun kerran muunteluun lähdetään, niin esim. prossat likimain samaa luokkaa molemmilla tekniikanvaihdoilla. Kustannukset toki hivenen kasvaa.
Ja vaikeaa tässä nyt sitten on liputtaa sitä, että turbo pitää olla, kun ei oikein mitään painavia perusteluja tuon tekniikan eduksi ole, muuta kuin tietty tuo tehon ja väännön ero.
Kai sitä sitten itte vaan on sen verran hassu, että on valmis kaikennäköstä normaalista poikeavaa, ja omasta mielestä autoa pilaamatonta, harrastepelille tekemään...
Jaa, saas nähdä pitääkö nostella puntteja vielä paljonkin, jos leveää rengasta omaan tunkee, kun on vielä tuo EMS-malli jossa hivenen nopiampi ohjaus
