Saab 99 -84 ERITTÄIN HALPA

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Mä oon vaihdellu 99:iin lesjöforsin jousia ottamalla iskarin alapään irti :) Ei se homma missään tapauksessa ainakaan sen vaikeampaa ole kuin satkussakaan.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

qaw kirjoitti:Mä oon vaihdellu 99:iin lesjöforsin jousia ottamalla iskarin alapään irti :) Ei se homma missään tapauksessa ainakaan sen vaikeampaa ole kuin satkussakaan.
Menee jo rankasti offtopiciksi, mullapa oli iskarit kokonaan irti ja jousilaatikossa luki Kilen. Ylätukivarsihan joka tapauksessa nojaa siihen kannakseen, 99:ssä se on ylempänä kuin satkussa?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Joo. Tietenkin iskarin alapää irti, mutta sai kyllä puristaa jousta ihan kunnolla kasaan että lautanen suostui tulemaan pois vaikka sorkkaraudallakin vähän avitti. Työlästä kuitenkin oli, ja hiukan erilainen rakenne kuin satkussa.

Jottei ihan offtopiciksi mene, niin ihan mielenkiintoinen yksilö tämä tuplis, pitkällä 5-vaihteisella "E"-laatikolla (7. enska, kiertää 2500rpm @100km/h vitosella), kierroslukumittarilla sekä vielä 4-ovinen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

jcarlson kirjoitti:7. enska, kiertää 2500rpm @100km/h vitosella
Samanlainen siis kuin omani: http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/300tkm.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Sama näyttäisi olevan, itsellä tosin nyt 3-puolainen saab-scania ratti. :)

Nyt on rekisteriotteessa tuore leima ja mittariin pyörähti juuri 278tkm.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

mä haluaisin vaihtaa takaisin tuollaisen alkuperäisen ratin mun kasineloseen, mulla on nyt sellainen uudemman satkun kolmipuolainen. ja mun mittarissa on 279tkm :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Peter A
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: To Loka 14, 2004 12:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peter A »

lucaf kirjoitti:mä haluaisin vaihtaa takaisin tuollaisen alkuperäisen ratin mun kasineloseen, mulla on nyt sellainen uudemman satkun kolmipuolainen. ja mun mittarissa on 279tkm :)
Vaihdetaan joku päivä ratteja, mä haluaisin tommosen kolmipuolaisen :)

Mun mittarissa 167tkm eikä valitettavasti tule yhtään lisää toistaiseksi, kun pärähti se matkamittari rikki tuossa päivänä eräänä. Uuden mittariston sainkin jo hankittua, josta ajattelin ehjät osat vaihtaa tilalle. Ilmeisesti joku ratas tuosta matkamittarista hajalla.

Btw, trippimittari lakkasi toimimasta täsmälleen samalla hetkellä. Lienee sama ratas joka noita pyörittää?
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200

Saab 99 LEA 2.0 2d -74
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Peter A kirjoitti: Btw, trippimittari lakkasi toimimasta täsmälleen samalla hetkellä. Lienee sama ratas joka noita pyörittää?
kokeile nollata trippimittari, voi auttaa, molemmat lähtee rullaamaan taas.

joo ja vaihdetaan ne ratit joku päivä
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Peter A
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: To Loka 14, 2004 12:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peter A »

lucaf kirjoitti:kokeile nollata trippimittari, voi auttaa, molemmat lähtee rullaamaan taas.
Mulla oli ainakin joskus teinivuosina C-koppaisessa Asconassa välillä sellanen vika, että matkamittarit pysähtyi jos painoi trippimittarin nollausnappia "huonosti", se jäi jotenkin jumiin ja kuului vaan mittaristosta pienenpientä naksahtelua aina kun numeron mittaristossa piti pyörähtää ympäri.
Saabissa en ole tuollaista kuullut, toisaalta Asconan äänieristykset oli vähän toista luokkaa teiniasennusten jäljiltä.

Ja takaisin asiaan, pitääpä kokeilla lähtiskö se mittari taas pyörimään tuolla konstilla.
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200

Saab 99 LEA 2.0 2d -74
Vastaa Viestiin