
ja niitä kun on tuossa jo valmiina
Koppimalleissa -93 asti ainaskin ja -94 vuosimallisena taitaa 900 cabrioletista vielä löytyä sopivaa konetta. Miten lie 9000:n lohkot, milloinkas se vaihtui sellaiseksi, ettei käy enää og900/90/99:n vaihdelaatikkoon?axtec kirjoitti:niin se taitaa olla![]()
mutta tilaahan saa tehtyä lisää![]()
tietääkö joku kuinka uusi kone sopii tuohon 90:sen 5v. laatikkoon?
Mie tein sen silleen, että leikkasin H-koneisesta 99:stä palan tulipeltiä. Taisin mie sen kuvalinkin jo johonkin laittaa... Kaasupoljin pitää myöskin vaihtaa.lucaf kirjoitti:olikos niin että h-moottorin vesipumpun hihnapyörän tarvitsee ylimääräistä tilaa tulipellin alueelta ja b-moottorisen tulipellissä ei sitä syvennystä ole?
millonkahan oon täälläpäin viimeksi nähnyt B-koneisen 99:n liikenteessä...PelleP kirjoitti:Kyllähän hookone toki teknisesti sopii, mutta sulla on sentään vm 1980 tuplaysi tuplakaasarein, joka mielestäni voisi säilyä ihan orkkiksenakin. Noita 80-mallisia kun ei tahdo enää ihan joka kuukausi tulla liikenteessä vastaan, tuppasivat vissiin hapantumaan jo aikapäiviä sitten täältä ikuisuuteen... ja jos kerran pellit laitettu, niin vot. Mun isällä oli 80-luvulla tuollainen neliovinen GLs vm. 79, hieno ja kovakulkuinen peli olikin. Tosi miellyttävä, kun vertasi 70-luvun alun tuplayseihin. Eipä vaan ole näkynyt liikenteessä sitten vuoden 88...kertaakaan...ne oli niitä Saabien ongelmavuosikertoja. Zemiä!![]()
Kaasupoljin on kiinni just siinä hihnapyörien vaatiman lisäkoperon kohdalla. Jos poljinsysteemiä ei vaihda, niin se tulee paljon lähemmäs penkkiä, kuin mitä se kuuluisi olla. Sie tarviit tosiaan lisätilaa kampiakselin hihnapyörää ja vesipumpun pyörää varten. Lisäksi ongelmia tulee tuon jarrutehostimen kanssa. Se tehostin kannattaisi mieluiten ottaa h-koneisesta, niin laturi sopii paremmin...axtec kirjoitti:joo kiitos kuvistatäytyy tehdä jonkin lainen syvennys siihen tulipeltiin.
miksi ei vanha kaasupoljin käy?
mistäköhän kannattais etsiä vikaa kun nopeusmittari näyttää paikallaankin 60km/h![]()
onnistuuko mittaristoon vaihtamaan pelkän nopeusmittarin?
meinaan laittaa mittaristonkin 90:sestä niin tarvii näköjään vaihtaa tuo nopeusmittari siihen
Joo, ei kieltämättä 70-luvun saabeja ole tullut pitkään aikaan vastaan. Silloin tällöin kuitenkin kuuppia näkee. 70-luvun ysiysejä näkee harvoin, 80-luvun ysiysejä sekä noppia paljon laajemmassa määrin. Tietysti pystäri satkujakin näkee vielä, vaikka niidenkin esiintyminen on selvästi vähentynyt parin viimevuoden aikana.gls kirjoitti:
millonkahan oon täälläpäin viimeksi nähnyt B-koneisen 99:n liikenteessä...noita -83, -84 malleja tulee vielä sillontällön vastaan, mutta 70 luvun ja 80 luvun alun tuplikset on kadonneet johonki..