jcarlson kirjoitti:
Taisi jäädä mainitsematta sellainenkin seikka, että vanhemmissa kansissa on symmetriset imukanavat ja epäsymmetrinen nosto imunokassa. Uudemmissa taas nokka on symmetrinen mutta kanavat epäsymmetriset. Vanhempi tarkoittaa tässä yhteydessä ainakin '84 vuosimallia. '85 mallista en muista miten oli, ja 86-93 on symmetrinen nokka ja epäsymmetriset imukanavat. Hyvyydestä voisi sen verran sanoa että symmetrisyys on aina parempi.
Eikös vapareissa ole aina symmetriset imunokat? Onko vaparin nokka-akselissa muuta eroa turbon nokka-akseliin verrattuna.? Minulla olisi vanha T16-kansi, jossa siis lienee symmetriset imukanavat, joten kannattaisikohan siihen laittaa vaparin symmetrinen nokka-akseli..?
Eski kirjoitti:Eikös vapareissa ole aina symmetriset imunokat? Onko vaparin nokka-akselissa muuta eroa turbon nokka-akseliin verrattuna.? Minulla olisi vanha T16-kansi, jossa siis lienee symmetriset imukanavat, joten kannattaisikohan siihen laittaa vaparin symmetrinen nokka-akseli..?
Eski
..JOS NYT EN VÄÄRIN MUISTA, NIIN turbossa on eri imunokka, kun vaparissa, pakonokat ovat samoja
Niin, vapareissa on aina symmetriset imunokat (ja eri nokat kuin turboissa). Mutta '84 ei vielä ollut 16-venttiilistä vaparia olemassakaan. Ensimmäiset tulivat vasta '86 jolloin olivat jo myös uudenmalliset kanavat ja nokat.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jouduin vaihtamaan omaan autooni kannen. Kansi on -90 vapari 16v kansi, ja autona oli -84 turbo.
Eli vanhat männät + uusi kansi + vaparin nokat.
Alavääntö on aivan eri planeetalta, jaksaa vetää tyhjältä asti kaasun hipasulla.
Tosin sitä satkun iki-ihanaa turbo potkua ei ole vaparin loivemman nokan takia.
Hyvin toimii vakio ahdoilla... kyllä vetää.