900 Aeroon uusi turbo

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Taikka hommaa toisen syylarin kehyksen jota voi leipoa sitten oman tunnon mukaan.Kun pussihousut alkaa puristaa niin alkuperäinen takaisin paikoilleen..
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, tuossa Volvon kuulerissa tulee nuo putket kyllä niin vaarallisen alas, että maakosketukselta ei voine välttyä...

Pitää katsoa mihin rahkeet riittää, kunhan nyt ensin käytän vaihdelootan kunnostettavana, koneen ja kannen koneistamossa, voi olla, että ihan kaikkia tuning-palikoita ei enää mahdu putjettiin :cry: Lisänumerona on vielä moottoritilan ruostekorjaukset, kunhan kone on pois paikaltaan...

Eski
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Eski kirjoitti:Jep, tuossa Volvon kuulerissa tulee nuo putket kyllä niin vaarallisen alas, että maakosketukselta ei voine välttyä...
Eipä ole minulla ainakaan koskaan ottanut, eikä putkissa ole jälkiä aikaisemmistakaan kolauksista. Itsekin olen harkinnut ic:n päivittämistä ns. kiina-cooleriin, jonka kanssa voisi saada putket fiksummin vedettyä.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
kekkilä
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Tammi 18, 2010 18:20
Paikkakunta: Raudaskylä/Ylivieska

satkuun uusi turbo

Viesti Kirjoittaja kekkilä »

Vanhaa topiccia ylös :) Olis tiedossa tuohon satkuun tommone td04-16t t3 laipalla 850 volvosta. Mitä jos sen pujottaa tonne satkuun ton te05:sen tilalle. Pystyykö ajamaan edelleen 1,2barin paineilla vakio cuulerin kans? Ruiskuna lucas cu14 ja boksissa joku bsr merkkinen lastu.
Ilmeisesti ainaski pesiä joutuu kääntämään ja öljyn lähtö/paluun joutuu äpöstään, vai?
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: 900 Aeroon uusi turbo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Miten olisi siirtää syyläriä piirun verran alaspäin ja ottaa coolerin lähdöt yläpuolen kautta. Semmoset litteät putket vaan, niin tarvitse laskea jäähdyttäjää vaan muutaman sentin.. :roll: Tosin, saattaa joutua tekemään customkuulerin kuitenkin.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Vastaa Viestiin