Karvalakeista karvalakein 900, pari kysymystä ;)
Jotkut on hitsannu prikat sopivaan kohtaan molemmin puolin polkimen vartta. Toiset holkittaa sen. Keinoja on kait aika monta.
Kytkimen täristäminen ei korjaudu yleensä millään muulla, kun kytkinpaketin vaihdolla...
Kytkimen täristäminen ei korjaudu yleensä millään muulla, kun kytkinpaketin vaihdolla...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ohouuu, onneksi olkoon (ilman ironiaa) hankinnasta. Ollan perusauton lähteillä. Saab ilman tehostinta...varo ettet riuhtase Ministä rattia irti seuraavalla ajokerralla
t:
toiselta puolen ojaa...
t:
toiselta puolen ojaa...
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 181
- Liittynyt: Ma Maalis 01, 2004 20:58
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Vetokoukusta
OG900:ssa on ollut kahta vetokoukkua - ainakin:
Koeta löytää pyöreästä putkesta tehty, ainakin siinä, joka meijän Saabissa on käytössä, on etupää ummessa!
Näin EI nimittäin ole niissä, jotka on tehty suorakaideputkesta, ja niinpä ovatkin yleensä täysi moskaa, joka tulee pois vasta kun putken pohjapuoli on ruostunut pois!
Ja jos löydät ehjän suorakaideputkisen, niin ummista se etupää, mutta puhdista ja suojaa putki sisältä ensin.
Koeta löytää pyöreästä putkesta tehty, ainakin siinä, joka meijän Saabissa on käytössä, on etupää ummessa!
Näin EI nimittäin ole niissä, jotka on tehty suorakaideputkesta, ja niinpä ovatkin yleensä täysi moskaa, joka tulee pois vasta kun putken pohjapuoli on ruostunut pois!
Ja jos löydät ehjän suorakaideputkisen, niin ummista se etupää, mutta puhdista ja suojaa putki sisältä ensin.
Saabisti #1497
Saabit 90,99,900
Saabit 90,99,900
Tuosta ei arvaa päästää sauhuja koska saattaa lähteä vimeisinkin pito :Suppari kirjoitti:Toisinaan kunnon sauhujen päästö auttaa.Ainakin hetkeksi.Mertmi kirjoitti:Kytkimen täristäminen ei korjaudu yleensä millään muulla, kun kytkinpaketin vaihdolla...
Siis kytkin pitää ja irrottaa ihan ok, mutta vain täristää, painelaakeri ei pidä ääntä.
Luulen että on orkkiskytkin jolla on ajettu nyt 186tkm, eli lopussa, mutta piankos tuon nyt vaihtaa.
Mutta saa tuo 900 olla nyt rauhassa, koetan keskittyä 99:n ropaamiseen, 900 toimii mitä loistavimmin, pieni kytkimen tärytys peruutettaessa ei haittaa mitään
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Korjauskuittien perusteella tuohon on tehty kytkinremontti 40tkm sitten, jolloin on vaihdettu asetelma, levy, painelaakeri ja työsylinteri. Ilmeisesti jo tuolloin kytkinpoljin oli senverta kulunut ettei kytkin pelannut kunnolla. Eli täytyy hitsata täytettä polkimeen ja sitten ottaa pienet savut irti levystä, tosin tärinä on pienentynyt nyt auton ollessa ajossa kaiken aikaa. Siltikin polkimen liikerata saisi olla pidempi, tyhjää on monta senttiä ennenkuin mitään tapahtuu, eli poljin on väljä.
Mistäs johtuu pieni jälkikäynti, en ole tarkastanut alipaineletkuja, eikä konepeltiä ole muutenkaan tullut liiemmin availtua, voisikos jokin irtonainen alipaineletku tehdä tuota?
Bensana on 98:ia, ja kone ei tuntuisi olevan karstassa (ainakaan enää )
Mistäs johtuu pieni jälkikäynti, en ole tarkastanut alipaineletkuja, eikä konepeltiä ole muutenkaan tullut liiemmin availtua, voisikos jokin irtonainen alipaineletku tehdä tuota?
Bensana on 98:ia, ja kone ei tuntuisi olevan karstassa (ainakaan enää )
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
No jospa tarkastat ne alipaineletkut sitten vaikka seuraavaksi...ng900aero kirjoitti: Mistäs johtuu pieni jälkikäynti, en ole tarkastanut alipaineletkuja, eikä konepeltiä ole muutenkaan tullut liiemmin availtua, voisikos jokin irtonainen alipaineletku tehdä tuota?
Bensana on 98:ia, ja kone ei tuntuisi olevan karstassa (ainakaan enää )
Samaan syssyyn uusit imusarjan kumiholkin/tiivisteen (sen josta lähtee jarrutehostimelle letku). Jos aiot pitää autoa yli puoli vuotta, niin osta orkkiskumi, ScanTechin laatugummit menee löysäksi mössöksi alle vuodessa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jep, ehjät olivat, ainakin sen mitä taskulampun valossa näki, ja se kumiholkki vaikutti tiiviiltä.V.J.S kirjoitti: No jospa tarkastat ne alipaineletkut sitten vaikka seuraavaksi...
Samaan syssyyn uusit imusarjan kumiholkin/tiivisteen (sen josta lähtee jarrutehostimelle letku). Jos aiot pitää autoa yli puoli vuotta, niin osta orkkiskumi, ScanTechin laatugummit menee löysäksi mössöksi alle vuodessa.
Myös jakajan painekellon kalvo oli ehjä.
Jälkikäyntiä ei esiinny aina, Fiat-bensalla ei tehnyt tuota, 98:illa kylläkin, 95:sella ei ole tullut kokeiltua.
Voisiko tuo johtua vain vähän liian korkeasta tyhjäkäynnistä, jos kaasari hörpää liikaa bensaa ennen sammumistaan?
No eipä tuolla ole muuta väliä kun muistaa olla päästämättä kytkintä ylös heti sammutuksen jälkeen
Pitäisi laittaa tuohon k-jetronic niin pääsisi tuostakin kaasarin "ominaisuudesta".
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kaverin kanssa porasimme reiän suuremmaksi (lue: pyöreäksi) ja M10 (M11?) pultti prikkoineen ja nylocin kanssa perään. Polkimen sisällä oleva osuus on tietenkin kierteetön. On kuin eri laite. Penkkiä ei tarvitse irrottaa polkimen irrottamiseksi. Hitsaaminen on siis vapaaehtoistang900aero kirjoitti:Kytkinpoljin on kulunut sieltä tapin reiästään, tai ainakin polkimessa on monen sentin tyhjä liike ennenkuin mitään alkaa tapoahtumaan.
Varmaankin on oikeanlainen, pituutta tuntuisi riittävän aika paljon, kiristysvoima vaan on jostain syystä liian suuri eikä vyötä pysty käyttämään.jus kirjoitti:Onko vyö tarpeeksi pitkä, kaksioviseen tarkoitettu?ng900aero kirjoitti:Kuskin vyö kiskoo jostain syystä liian kovaa vasten penkkiä
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Turvavyötähän ei saa millään muotoa itse ropata, toi rajotinkin saattaa kostautua jos joskus tulee oikeasti tarvetta, toisinsanoen voi rytkästä vöihin melko kovin jos tyhjää välissä.ng900aero kirjoitti:Vyö on siistikuntoinen niin ei viitsisi vaihtaa, eikö siellä kelaajassa ole jotkin jouset, kait niitä voi säätää?
Tai sitten pitää laittaa jokin klemmari tuohon ettei kelaa tiettyä pistettä enempää, olisikin kätevämpi kun ei tarvitsisi aina kiskoa vyötä sieltä kelaajalta.
Turvavöissä mitä oon joskus avannu niin on ollu spiraalijousi joten säätäminenkin on vähän niin ja näin, tietty lyhentämällä tuota. Voisikohan tuonne jousen väliin olla kerääntyny paskaa niin paljon että jousi olis kireempänä. Vaan ohan tuon rullan esiinsaamisessa ja niittien aukiporailussa niin paljon hommaa että suosiolla vaihtaa toisen tilalle.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992