Miksei kannattaisi?Tällainen amatöörikään ei ole saanut yhtään lasia rikki,kunhan ensin vähän miettii mitä tekee..Lasi kun on noinkin uusi niin tuskin on kovin kiinni.Kiristyslistat irti,akka sisälle tuuppaamaan lasia ja sinä avitat ulkopuolelta.Lasi laitetaan paikoilleen tiivisteineen.akyttala kirjoitti:Ei siis kannata ottaa autosta lasia irti, korjata reunoja ja laittaa samaa lasia takaisin? Lasi tosiaankin on reilun vuoden vanha, eli en todellakaan halua sen rikkoontuvan..Mertmi kirjoitti:Jos aikoo ottaa jostakin ajokista varaosaksi tuulilasin, niin mattoveitsellä leikkaa sen luovuttaja-auton tiivisteen rikki. Näin lasi ei rikkoudu irroituksessa. Menee nimittäin melkoisen helposti halki.
Tuulilasin vaihto
Jospa minä olenkin vielä pahempi amatööri.. No kokkeillaan.Suppari kirjoitti:Miksei kannattaisi?Tällainen amatöörikään ei ole saanut yhtään lasia rikki,kunhan ensin vähän miettii mitä tekee..Lasi kun on noinkin uusi niin tuskin on kovin kiinni.Kiristyslistat irti,akka sisälle tuuppaamaan lasia ja sinä avitat ulkopuolelta.Lasi laitetaan paikoilleen tiivisteineen.akyttala kirjoitti:Ei siis kannata ottaa autosta lasia irti, korjata reunoja ja laittaa samaa lasia takaisin? Lasi tosiaankin on reilun vuoden vanha, eli en todellakaan halua sen rikkoontuvan..Mertmi kirjoitti:Jos aikoo ottaa jostakin ajokista varaosaksi tuulilasin, niin mattoveitsellä leikkaa sen luovuttaja-auton tiivisteen rikki. Näin lasi ei rikkoudu irroituksessa. Menee nimittäin melkoisen helposti halki.
Mie hommaisin ehjän tiivisteen jostain ja leikkaisin autossa olevan lasin tylysti mattoveitsellä irti. Säilyy itse lasi 100% varmasti ehjänä. Tuo 99:n ja 900:n kaareva lasi ei ole mikään helppo irroitettava...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vaatii kärsivällisyyttä, tai sitten oikeaan kohtaan keskitettyä brutaalia voimaaMertmi kirjoitti:Mie hommaisin ehjän tiivisteen jostain ja leikkaisin autossa olevan lasin tylysti mattoveitsellä irti. Säilyy itse lasi 100% varmasti ehjänä. Tuo 99:n ja 900:n kaareva lasi ei ole mikään helppo irroitettava...
Ainakin jos kyseessä on 70-luvun tiiviste jossa on pyöreä profiili niin se kannattaa jättää leikkamatta, uusia kun ei saa mistään Noista tiivisteistäkin oli 4 eri variaatiota
Yksi varma tapa on sitten saada lasi halki jos käyttää ruuvaria
apuna (mä vaan vähän kampeen tosta ja raks) Mä käytin vaan puukiiloja apuna kun nyhräsin lasia paikalleen.Ja yksin jos rupee laittamaan niin kandee olla aikaa ja tupakkaa varattuna reilusti. Kaveri olis hyvä olla apuna.
Irrotuksessa kannattaa kanssa tunkea saippuavettä tiivisteen ja lasin väliin ennenkun alkaa irottamaan. Ite poistin sitten vanhat liimat siitä tiivisteestä lähti pois tärpätillä mutta meni kanssa aikaa ostasin purkin ksyleeniä jos rupeisin uudestaan samaan hommaan.En ole viellä laittanut mitään sikaflexiä tilalle mutta pitää jo paremmin kun ei ole vanhoja irronneita liimoja välissä.
apuna (mä vaan vähän kampeen tosta ja raks) Mä käytin vaan puukiiloja apuna kun nyhräsin lasia paikalleen.Ja yksin jos rupee laittamaan niin kandee olla aikaa ja tupakkaa varattuna reilusti. Kaveri olis hyvä olla apuna.
Irrotuksessa kannattaa kanssa tunkea saippuavettä tiivisteen ja lasin väliin ennenkun alkaa irottamaan. Ite poistin sitten vanhat liimat siitä tiivisteestä lähti pois tärpätillä mutta meni kanssa aikaa ostasin purkin ksyleeniä jos rupeisin uudestaan samaan hommaan.En ole viellä laittanut mitään sikaflexiä tilalle mutta pitää jo paremmin kun ei ole vanhoja irronneita liimoja välissä.
900i -90
Kyllä se lähtee ehjänä kun viitsii lukkolistan irrotuksen jälkeen verrytellä niitä tiivisteen reunoja, olivat ainakin omassani aika tarttuneita tiivistemassaan.
Tietty jos tiivistys on tehty jollain sikalla niin sitten lienee tiivisteen puukotus viisainta, mutta jos on oikeaoppista liimaamatonta massaa niin pitäisi lähteä ehjänä irti. Kaveri on hyvä olla apuna hommassa, tosin yksinkin onnistuu. Paikalleenlaittoon suosittelen kaveria.
Ainakin ennen puukotusta kannattaa varmistua siitä että puukotettava tiviste ei ole ainakaan parempikuntoinen kuin varaosaksi hankittu vastaava, monethan näkyvät olevan rumasti sohlattu palkeenkielille jääskravoilla jne
Tietty jos tiivistys on tehty jollain sikalla niin sitten lienee tiivisteen puukotus viisainta, mutta jos on oikeaoppista liimaamatonta massaa niin pitäisi lähteä ehjänä irti. Kaveri on hyvä olla apuna hommassa, tosin yksinkin onnistuu. Paikalleenlaittoon suosittelen kaveria.
Ainakin ennen puukotusta kannattaa varmistua siitä että puukotettava tiviste ei ole ainakaan parempikuntoinen kuin varaosaksi hankittu vastaava, monethan näkyvät olevan rumasti sohlattu palkeenkielille jääskravoilla jne
menee omakin tuulilasi vaihtoon, kiitos rikkinäisen tuulilasinpyyhkijän(joka muuten lens varsineen päivineen vielä matkalla ) ja rankkasateen... Luulempa että kyselen ihan uutta lasia asennettuna ni pääsee kaikkein helpoimmalla, ei aina viittis noita urhojakaan vaivata tuolla omalla ruoskalla...
en oikeen usko siihen että missää purkuautossa on enää iha priima lasi tähänkäänm tarkoitukseenn kuitenkaan ni ei ehkä kannata käydä käytettyä vaihtamaan.. säästyy monilta hermoromahduksilta vaikka se nyt vähän enemmä maksaski
en oikeen usko siihen että missää purkuautossa on enää iha priima lasi tähänkäänm tarkoitukseenn kuitenkaan ni ei ehkä kannata käydä käytettyä vaihtamaan.. säästyy monilta hermoromahduksilta vaikka se nyt vähän enemmä maksaski
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
-
- "Hirsch"
- Viestit: 963
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Itselläkin lasinvaihto edessä, puolisen vuotta sitten oli "priimakuntoinen", nyt on täynnä kiveniskemiä. Puolenkymmentä pahempaa jälkeä joista ei onneksi ainakaan vielä ole lähtenyt halkeamaan, lisäksi niin täynnä pienempiä jälkiä että alkaa pelottaa ajaa pahassa auringonpaisteessa. Eipä tuo toisaalta käyttökustannuksissa meinaisi oikeastaan mitään vaikka vaihtaisi lasin vuosittain...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
145€ Kiteen lasi, ihanan edullista ens viikolla vaihtaavat. kieltämättä on mukavampaa jos kunnossa oleva lasi, ei meinaa pimeellä ja paisteessa nyt nähdä yhtään mitään...Juha96 kirjoitti:Joo, kyllä varsinkin paljon (ja joka säällä) ajavalle uusi lasi on hyvä vaihtoehto. Se on myös mukavuus- ja liikenneturvallisuustekijä ja og 900:ssa hintakin on varsin kohtuullinen moneen muuhun merkkiin verrattuna.
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
pahoittelen offtopicia ja omaa tyhmyyttäni va ajattelin viisaammilta kysyä että mahtaako olla tököttiä/käsittelyä/ jotain jolla uutta tuulilasia voisi varjella turhalta naarmuuntumiselta esim hiekkapölyn ja muun möhnän jäädessä pyykijöiden väliin nyt kun kura lentää ja pölisee niin tahtoo raapia vaikka niitä pyyhkiöitä puhdistelee
hausta en kyllä löytäny tai sitten en vaa osaa käyttää
hausta en kyllä löytäny tai sitten en vaa osaa käyttää
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70