No niin... tulihan se sitten ostettua... Kiitos kaikille vinkeistä! Ei se mikään ylihalpa ollut, ja lopullinen hinta ei edes vielä ole tiedossa... ostohinta oli 5-numeroinen (Ruåtsista kun hain ) ja tullit, alvit ym maksut ovat vielä tulossa... Eilen illalla tultiin Turkuun, kaatosateessa ja pimeydessä ajettiin kotiin ja tänään näytin ysiysiä sekä tulli-tyypille että katsastus-sällille Vaasassa... Seisontajarru näytti 0,2 oikealla puolella, joten säätöä ja uutta näyttöä se vaatii, mutta muuten tuli vain kehuja!
Noin 5 ruostekuplaa menee korjausmaalaukseen, ja sitten Suappi onkin menossa museotarkastukseen! Saabismi ON sairaus. Se. Vakava. Sairaus.
vaude!! olet siis kasvattanut rekisterissä olevien kuusysien kantaa 25%:lla, eli 4 -> 5
mieletöntä, kerro lisää autosta, minkä värinen, historia? haluaisitko kirjoittaa tarinan hakuretkestä klubilehteen?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Kuvia en ole vielä pahemmin ottanut, enkä tiedä missä voisin pitää niitä näytilläkään, mutta ehkä tuo onnistuu jollain lailla
Saappi on sininen (B6), värin myyntinimeä en tiedä. Suurimmaksi osaksi se on alkuperäisvärissä ja vieläkään se ei kaipaa ylimaalausta. Uutena sen osti eräs vuonna 1917 syntynyt herrasmies ja hänen kuoltuaan (olisikohan ollut 80-luvulla?) hänen poikansa, syntynyt 1952, sai auton. Minä ostin auton häneltä, eli olen kolmas omistaja. Autolla on ajettu todennäköisesti 110 tuhatta ja sen valmistusnro on 7053, rekisteröity huhtikuussa -69... Siinä tiedot lyhyesti! Nyt menen töihin, Saabilla!
Onnittelut hankinnastasi!! Vierestä seuranneena trumpan koneen remontointi on varsin mukavaa hommaa . Korissa onkin mukava katsella kunnon rosteripeltikoristeita, eikä mitään muovihärpäkkeitä.
Kälviällä on yksi -69 tuplis. Lieneekö jo mukana tuossa laskelmassa? Omistaja kaipaili kovasti tietoa uusista osista moottoriin, jos Timo vaikka laittaisit linkin siitä brittikaupasta tai muista lähteistä, josta saisi vaikka uuden vesipumpun hommattua.
Niin ja Kokkolassakin pyörii yksi hauskalla rekisterinumerolla varustettu 99 (YPY-99), mutta en ole tarkistanut AKE:lta mikä vuosimalli on kyseessä. Vanhalla pariskunnalla se näyttää olevan ihan päivittäisessä käytössä.
G-mies kirjoitti:
Kälviällä on yksi -69 tuplis. Lieneekö jo mukana tuossa laskelmassa?
riippuu onko rekisterissä, ja onko rekisteröity vuoden 69 puolella.
ei liene mahdotonta, että osa niistä viidestätoista 1970-vuonna rekisteröidystä jäljellä olevasta ysiysistä muutama olisi mallivuotta 69?
laitetaan nyt vielä se vuoden 71 tietokin, eli sinä vuonna käyttöönotettuja on rekisterissä vielä 22 kpl. tai siis nämä tiedot ovat 10kk vanhoja joten toleranssia voi olla.
edelleen minua askarruttaa pääsikö se huutonetissäkin myynnissä ollut rekisterissä oleva ryhdikkään näköinen mustamaskinen 69 hyvään kotiin? ei ettäkö olisin utelias
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
onnittelut piilosaabistille hankinnan johdosta .minun 99 on rekisteröity 69 ruotsissa ,suomeen tullut 74 runko num 7025 .tällä hetkellä odottaa uutta vesipumppua , pieniä ruoste korjauksia kilvet konttorilla . väri vaalean sininen .kokkolassa liikkuva 99 josta g-mies kirjoitteli liikkuu uudemmalla tekniikalla ,
G-mies kirjoitti:Vierestä seuranneena trumpan koneen remontointi on varsin mukavaa hommaa .
Juu, jos kansipultit sattuu olemaan vähän jumissa , niin ei niitä tarvi katkoa eikä kantta sahata kappaleiksi. Vähän kärsivällisyyttä, aikaa ja kaiken maailman ciccacuutosia ja seiscoja kehiin.
Sitten niitä linkkejä:
Tuolta Rimmersiltä en ole koskaan mitään tilannut, mutta ilmeisen iso Triumpheihin keskittynyt firma kyseessä. http://www.rimmerbrothers.co.uk
Suomessa on tuo http://www.paradisecars.com , jonka kautta ainakin Reijo Ranta sai tilattua Triumph-entisöintiprojektiinsa jakopään osat.
Englannin Triumph-klubin keskustelufoorumilla on myös hyvin tietoa..Sieltä Dolomite-, TR7-8 ja Stag-palstat.