Saab 900 Turbo 16:sta nauruefekti!
Öljynsuodatin on helvetistä
Tuo on täysin totta. Itse vaihdoin n. 3vk sitten öljyt autoon ja se pahuksen öljynsuodin..Hankalassa paikassa, saa oikeastaan vain epämukavan otteen käsin kiinni. Nyt on sitten edelleen vasen peukalo epäkunnossa, ärrinmurrin.. Mutta kyllä sillä vaihdolla oli vaikutuksensa, öljynpainemittari suorastaan lensi n. 4 baariin; ehkä pitää jatkossakin harrastaa niitä 4000 km:n välein Toivottavasti jatkossakaan ei tule mitään radikaalia huollettavaa, silloin auto kyllä menee pajalle hoitoon.
Turbokuume on paha, mutta ei se siihen jää. Itsekin olin vuosi sitten tuomassa Oulusta -84 T8A:ta, eli ei mitenkään ripeintä versiota, mutta kyllä ruuvattu APC toi kovasti lisäpuhtia karvalakki-900i:een verrattuna. Lisää vain halusi, ja onneksi tämä Aero tuli eteen. Mutta ei se ilmaista ole, todellakaan, joten itse ainakin ymmärrän hyvistä yksilöistä pyydettäviä hintoja. Se vain merkitsee hiukan vaikeampaa myytävyyttä ("miksi jostain vanhasta 9satkusta pitäisi maksaa 7ke"), mutta miksi pitäisi myydä..hihi.
Turbokuume on paha, mutta ei se siihen jää. Itsekin olin vuosi sitten tuomassa Oulusta -84 T8A:ta, eli ei mitenkään ripeintä versiota, mutta kyllä ruuvattu APC toi kovasti lisäpuhtia karvalakki-900i:een verrattuna. Lisää vain halusi, ja onneksi tämä Aero tuli eteen. Mutta ei se ilmaista ole, todellakaan, joten itse ainakin ymmärrän hyvistä yksilöistä pyydettäviä hintoja. Se vain merkitsee hiukan vaikeampaa myytävyyttä ("miksi jostain vanhasta 9satkusta pitäisi maksaa 7ke"), mutta miksi pitäisi myydä..hihi.
Itse ainakin olisin valmis maksamaan helposti 7000 € hyvästä 90-luvun Aerosta tai S-mallista. Siis jos auto olisi ruuvaamaton, nahoilla, ruosteeton, alle 200k ajettu, tupakoimaton etc.
Tolle mun Ruotsista tuodulle 8-venasellekin tulee hintaa kaikkine matkoineen, katsastuksineen, veroineen ja systeemeineen taatusti yli 4000 €, ehkä lähemmäs viittä.
Huvilla on hintansa, sano.
Tolle mun Ruotsista tuodulle 8-venasellekin tulee hintaa kaikkine matkoineen, katsastuksineen, veroineen ja systeemeineen taatusti yli 4000 €, ehkä lähemmäs viittä.
Huvilla on hintansa, sano.
GM 900 se 2.0t -97 RE85
Vallan hyvin muistan oman ensikokemukseni 900 T16:lla ajamisesta. Kävin katsastamassa yhtä myytävänä ollutta viisiovista talvikelillä. En ollut aiemmin ajanut kuin 8-venttiilisellä turbolla. Koeajolla tosiaankin nauratti, kun aluksi tuntui, että pitoa ei saa sitten millään, sitten kun isommalla tiellä päästiin sulalle, niin jopas sitten mentiinkin. No kauppoja tuosta autosta ei sitten kuitenkaan muista syistä johtuen tullut
Nykyisellä ajokilla ei tuommoista naurun tunnetta tullut koeajollakaan. Vähän kyllä hymyilytti. Eihän nämä nykyiset enää niin kivasti potkikaan
Nykyisellä ajokilla ei tuommoista naurun tunnetta tullut koeajollakaan. Vähän kyllä hymyilytti. Eihän nämä nykyiset enää niin kivasti potkikaan
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
9000 Aero -97
Kylläpä se kannatti aivan ehdottomasti. Itse laitoin melkoisen summan rahaa omani 900i:n alustan paranteluun viime kesänä. Kaikki taka-akseliston uudet puslat ja uudet kuormajouset muuttivat ajettavuutta paljon paljon paremmaksi. Kallistuksen vakaajat, uudet etupään pallonivelet ja ehjä ohjaustehostettu ohjaus tiukoilla raidetangon sisäpäillä tekee kaarreajosta suoranaista nautintoa. Vaikka pellin alla ei olekaan 175heppaa, vaan ainoastaan 118 tehtaan ilmoituksen mukaista hummaa, silti hymy korvissa tulee ajeltua. Kunpa pian sulaisi lumet tien pinnasta, niin saan laittaa lähes uudet 195/60R15 Michelinin tekemät kesärenkaat alle. Mutkaiset asfalttitiet on todella nautinnollisia, kun alla on ehjällä alustalla ja hyvillä renkailla varustettu vanhakoppainen Saab 900Marko A kirjoitti:Tuo pitää kyllä paikkansa. OG900 jossa alusta on hyvässä kunnossa on todella nautinnollinen ajaa. Valitettavasti monissa joita on tullut syystä tai toisesta ajeltua on päässyt tuennat löystymään ja muuta klappia.Ei siihen nauruun/hymyyn/fiilikseen tarvi edes turboa
"Eihän sitä raski 1000E uhrata tämmöseen 1000E.n autoon, on monesti kommentti kysyttäessä."
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Kyllähän mää itekkin oon köyhä opiskelia, mut ei siihen tarvinnu tehä ku yks kesä pitkää päivää 10viikkoo ni oli jo aero alla.Jortsu kirjoitti:Varsinkin, kun sattuu olemaan turbokuumeinen köyhä opiskelija, jolla ei ole varaa ostella autoja
Tosin siitä hetkestä eteen päin on menny kaikki rahat siihen, ei toki pakko ois mut täytyy saaha vaan paremmaks. Nytkin meni melkee 600euroo alustaan ja jarruihin, nehän ne ekaks pitää laittaa kuntoon. ja sit ens kesän rahat moottoriin.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Miksiköhän sanottas tän Saban efektiä, mikä syntyy jos samanlaisella pääsisi kiihdytteleen
http://www.zsh.net/upload/members/tornr ... antorp.avi
http://www.zsh.net/upload/members/tornr ... antorp.avi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Pakko herätellä vanha topikki henkiin...
Vaimo hankki tossa kauppakassiksi T16:sen
Meiku sillä pääosin on kyllä päästellyt ja kyllä on vanhassa vielä ruuti tallessa. 416 tkm ajettu, kansi vain on vaihdettu ja laatikko n. 100 tkm sitten. Kaverin hymy hyyty siihen kun kellotettiin nelosvaihteella 80-120 km/h n. 8 sekuntiin.
Onkohan TopGearissa koskaan ollut T16:sta ajossa? Jos ei niin miksi ei, tämähän on hauskempi kuin GTI Golffi.
Vaimo hankki tossa kauppakassiksi T16:sen
Meiku sillä pääosin on kyllä päästellyt ja kyllä on vanhassa vielä ruuti tallessa. 416 tkm ajettu, kansi vain on vaihdettu ja laatikko n. 100 tkm sitten. Kaverin hymy hyyty siihen kun kellotettiin nelosvaihteella 80-120 km/h n. 8 sekuntiin.
Onkohan TopGearissa koskaan ollut T16:sta ajossa? Jos ei niin miksi ei, tämähän on hauskempi kuin GTI Golffi.
Saab 900 Turbo 16i -84