tturku kirjoitti:ottamalla sisemmän jarrupalan pois ja kiertämällä männän sisään, pala takaisin paikoilleen ja ensin polkemaan jarrua, sitten käppäristä viisi naksausta ylöspäin ja taas polkemaan jarrua, jonka jälkeen automaattisäädön olisi pitänyt olla kohdallaan.
Jos kiersit mäntään sisään kovin paljon, niin saa sitä aika paljon polkea ennen kuin automaattisäätö saa tuon säädön tuotua lähellekään.
Mäntä kannattaa käsin pyörittämällä säätää niin lähelle kuin vaan saa, niin että palat saa juuri ja juuri paikalleen. Pykälä levyn ulkoreunassa tietysti pakottaa jättämään säädön kauemmas.
Käsijarrumekanismin yleisen toimivuuden (vipu, kuulat, kuulauralevy, työntötanko) voit todeta kokeilemalla kääntää käsijarruvipua palan ollessa irrallaan. Pitää tuntua männässä selvä liike.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 684#368684
Saabin ohje jarrujen säätöön on lähellä tuota mitä kerroit Haynesin ohjeenkin olevan.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/jarrut/517-3.jpg
Polkemista vaan pitää jatkaa kunnes säätö on kohdallaan, mahdollisesti kymmeniä painalluksia aina välillä kokeillen missä mennään. Jos toinen puoli on kovin paljon herkempi säätymään, se saattaa tässä vaiheessa olla jo säätynyt liian tiukalle, pitää sitten avata ja löysentää.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00