Tehoa 16v koneesta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
^IceMan^
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: La Joulu 02, 2006 22:50

Viesti Kirjoittaja ^IceMan^ »

samaa mielt. mut kysytää ny ammattilaisilta :D
Pieni askel ihmiselle, suuri harppaus hullulle.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mie edelleen elättelen haaveita että joku päivä pihalla on vm83 tuplis 16naulanen kone ja tupla dellut. peltipakosarja ja 2" rännillä. keula tonttiin ja jääkiekkoja takapäähän. flake maalaus ja tummat takaikkunat.
eli mie en oo mikään ammattilainen tai mitään muutakaan mutta KAASARIT.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

anaconda kirjoitti:
^IceMan^ kirjoitti:nii no 2007 vuodeks pitäs tulla et saa tehä 16v koneen kahdella tuplakaasarilla. mut kumpi. kaasarit vai ruisku.
taitaa ne kaasarit olla paremmat. :)
Missä suhteessa kaasarit on ''paremmat''?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

helpommat säätää. ja saa ne loput hevoset irti koneesta muiden viriviri juttujen jälkeen.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

esim: jos mie hiotutan nokat ja viilaan imu ja pakoaukot tuosta omasta 16tappisesta niin mistä saa säädettyä ruiskun puolelta asetukset kohdalleen? turboihin on kaikenlaisia lastuja ,mutta puhutaan nyt vapareista. bensanpaineet saa nostettua kyllä mutta mites seokset? kertokaa? tuo 2,3 lähtee kohta virivelhon pöydälle ihmeteltäväksi. se tulee löytymään 99 pellin alta.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hmm perustele miksi tuplakaasarit ei olisi helpompi säätää kuin esim joku mega? jos pohjatiedot kunnossa niin kohtuu vaivalla pääsee liikenteeseen. ei tartte opettaa "aivoille" koska tarvii soppaa lisää .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

nalleolut kirjoitti:esim: jos mie hiotutan nokat ja viilaan imu ja pakoaukot tuosta omasta 16tappisesta niin mistä saa säädettyä ruiskun puolelta asetukset kohdalleen? turboihin on kaikenlaisia lastuja ,mutta puhutaan nyt vapareista. bensanpaineet saa nostettua kyllä mutta mites seokset? kertokaa? tuo 2,3 lähtee kohta virivelhon pöydälle ihmeteltäväksi. se tulee löytymään 99 pellin alta.
Vakioruiskuihin en osaa sanoa juuta tai jaata mutta säädettävän pystyy kyllä tekemään niin ali-,kuin ylipaineisellekkin (mega,hestec,tatech,dta,haltech,vems)

Uusien tuplakaasuttimien ja imusarjojen hinnalla megasquirttaa ~2 autoa,ja näissä kahdessa on ns. taivas rajana.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

heh taivas rajana eli iso helvetti johtosarjoineen ja uusine kannettavineen. no joo mie lopetan .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

nalleolut kirjoitti:hmm perustele miksi tuplakaasarit ei olisi helpompi säätää kuin esim joku mega? jos pohjatiedot kunnossa niin kohtuu vaivalla pääsee liikenteeseen. ei tartte opettaa "aivoille" koska tarvii soppaa lisää .
Miten tuplakaasuttimilla säädetään esimerkiksi sytytystä,ahtopaineita,flektiä,bensapumppua,vesiruiskua tai esimerkiksi lähtökierrosluvun rajoitinta?

Tuplakaasareita varten joudut ostamaan muovikassillisen suuttimia,kurkkuja ja tomaatteja ennen kuin saat sen säätöihin.Tohon päälle joudut paskastamaan nakkisi konehuoneessa.Megalla kun toi sama hoituisi näppäimistöä ja hiirtä käyttämällä.Kaasarit(omien kokemuksien perusteella) on aikamoinen kompromissi moneessa suhteessa.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

nalleolut kirjoitti:heh taivas rajana eli iso helvetti johtosarjoineen ja uusine kannettavineen. no joo mie lopetan .
Ei tohon tarvita johtoja yhtäkään sen enempää kuin vakioruiskussakaan,riippuu tietty ruiskusta.
Vanha(mulla noin 10-15v vanha)läppäri riittää aivan hyvin.
Eipä tässä nyt mitään faittia olla hakemassa.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Suppari kirjoitti:
nalleolut kirjoitti:hmm perustele miksi tuplakaasarit ei olisi helpompi säätää kuin esim joku mega? jos pohjatiedot kunnossa niin kohtuu vaivalla pääsee liikenteeseen. ei tartte opettaa "aivoille" koska tarvii soppaa lisää .
Miten tuplakaasuttimilla säädetään esimerkiksi sytytystä=stropolla kerralla kohdilleen, ahtopaineita=oli puhetta vapaasti hengittävästä koneesta, flektiä=siellähän se tehtaalla laitettu anturi sen käynnistää, bensapumppua=rele sitä ohjaa, vesiruiskua=todellisessa urheiluautossa ei ole vettä edes koneessa tai esimerkiksi lähtökierrosluvun rajoitinta? sitä varten on silmät päässä ja 3" monsteri kello koelaudanpäällä-

Tuplakaasareita varten joudut ostamaan muovikassillisen suuttimia,kurkkuja ja tomaatteja ennen kuin saat sen säätöihin=pohja työn ku tekee niin selviää yllättävän vähällä,kurkut ja tomaatit voi ostaa emännälle.Tohon päälle joudut paskastamaan nakkisi konehuoneessa= ei kaikilla ole uutta ja puhdasta konehuonetta ,käsien paskaisuus on osa harrastetta.Megalla kun toi sama hoituisi näppäimistöä ja hiirtä käyttämällä=dos 1.4 tuskin auttaa yhtään. Kaasarit(omien kokemuksien perusteella) on aikamoinen kompromissi moneessa suhteessa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

nalleolut kirjoitti:
Suppari kirjoitti:
nalleolut kirjoitti:hmm perustele miksi tuplakaasarit ei olisi helpompi säätää kuin esim joku mega? jos pohjatiedot kunnossa niin kohtuu vaivalla pääsee liikenteeseen. ei tartte opettaa "aivoille" koska tarvii soppaa lisää .
Miten tuplakaasuttimilla säädetään esimerkiksi sytytystä=stropolla kerralla kohdilleen, ahtopaineita=oli puhetta vapaasti hengittävästä koneesta, flektiä=siellähän se tehtaalla laitettu anturi sen käynnistää, bensapumppua=rele sitä ohjaa, vesiruiskua=todellisessa urheiluautossa ei ole vettä edes koneessa tai esimerkiksi lähtökierrosluvun rajoitinta? sitä varten on silmät päässä ja 3" monsteri kello koelaudanpäällä-

Tuplakaasareita varten joudut ostamaan muovikassillisen suuttimia,kurkkuja ja tomaatteja ennen kuin saat sen säätöihin=pohja työn ku tekee niin selviää yllättävän vähällä,kurkut ja tomaatit voi ostaa emännälle.Tohon päälle joudut paskastamaan nakkisi konehuoneessa= ei kaikilla ole uutta ja puhdasta konehuonetta ,käsien paskaisuus on osa harrastetta.Megalla kun toi sama hoituisi näppäimistöä ja hiirtä käyttämällä=dos 1.4 tuskin auttaa yhtään. Kaasarit(omien kokemuksien perusteella) on aikamoinen kompromissi moneessa suhteessa.
Hih nussitaan sitte.
Kerrohan nalle miksi nykyään sitten noi tuplat on väistyneet paljolti säädettävien tieltä?
Niin,ja mielestäni mainittavia juttuja jotka tuplista puuttuvat ja säädettävistä ainakin megassa on:
-Tiedonkeruu(nopeuttaa säätämistä)
-Kaikki koneen tarvittava informaatio näkyy koneen näytöllä.Tuplilla tähän pääsee sijoittamalla taas sen megan verran mittareihin.

Tuplien äänillä voi kenties saada..vaikka ihailevia katseita.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Penanen
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Marras 23, 2005 18:27
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Penanen »

Tarvii se ruiskukonekin "tuplat". Ei yhel isolla reiällä toimi kuin viemäri. Horisee sit siinä kuin tuplatkin.

http://hestec.datamappi.com/verkkokaupp ... TBP45i.jpg
-86 900 turbo ic 8v -86 Crescent 3v Mi
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Penanen kirjoitti:Tarvii se ruiskukonekin "tuplat"
Ai niin. :oops:
Eipä olis taas pitänyt avata suuta.
Eli kaikki jotka harkitsevat ruiskuttamista,varautukaa myös tuplien ostoon.Pirun,taidan ajella vaan mopolla.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
^IceMan^
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: La Joulu 02, 2006 22:50

Viesti Kirjoittaja ^IceMan^ »

HILJAA PERKELE! :evil: JM: autossa saa olla vain ALKUPERÄINEN ruisku eli megat ylm. voi heittää ajatuksista helvettii. Alunperin kysymykseni oli tarkoitettu (ei ehkä kirjoitettu) että kummilla saa enemmän lörsää alkuperäsellä ruiskulla vai 2x tuplakaasari. ja autohan on ja tulee olemaan VAPARI. Ei sallita KÄYRIÄ pellin alla :D
Pieni askel ihmiselle, suuri harppaus hullulle.
Vastaa Viestiin