Tuplis tuli pihalle

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

dimebak kirjoitti:Tuo glymin punainen menee vielä käsin. Itse asiassa tuo vaha ei ole puhdistusvaha vaan puhdistava vaha joka on parhaimmillaan ku käytetään sitä glymin nestemäistä vahaa. Tuo hiovavaha josta "puhuit" on taas enemmän koneelliseen käyttöön ja niitä ei kannata kokeilla käsin. Tai no jos haluat paikat kipeäksi niin siitä vaan :lol:
Itse jouduin hiomavahaamaan satkun, kun maalipinta tuntui ikään kuin sienen tapaan imevän vahaa. Sai vahata normi vahalla koko auton 3 kertaa peräkkäin ettei jäänyt pyörrejälkiä. Lisäksi vahan kesto pinnassa oli 2viikon luokkaa.
Eli kesällä, kun sitten hiomavahasin niin kyllä se ihan käsin meni. Oli vaan todellakin hemmetinmoinen homma! Koko päivä meni, mutta se kannatti. Kiilto on kuin uudessa ja vesi helmeilee sekä lika lähtee kevyesti vieläkin vaikka kesällä oli viimesin vahaus. Ennen hiontaa tuppasi liatkin tarttumaan todella tiukkaan. Niin ja hommassa käytin Korrekin Kliineriä ja sen päälle Korrekin TFX(vai mikä se oli?). Näyttää ihan toimivalta nuo Korrekinkin tuotteet, jos vain osaa käyttää.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Jos ei maalipinta ole ihan mielettömän matta niin täältäkin annetaan ääni glymin punaiselle.Miellellään 2 kertaan,se toinen on jo sitten helpompi.Ja tulee paikatuksi nekin kohdat jotka hieman matemmaksi jäi ekalla kerralla.Lopuksi glymin kulta päälle ja se on siinä.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

jariha kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:Katos vaan..

Pisti heti silmään miten paljon pieniä eroja -82:n ja 83:n välillä on! Nopeasti katsottuna:

- maski
- puskurit
- öljyntäyttö kopassa
- erinäköinen keskikonsoli
- ilmanpoistoaukkojen kehykset
- tankin korkki
- käsijarrukahva

Sulla taloudellisuusmittarikin laudan päällä..? Vähän että kadettaa.. :D
Eikös keskikonsoli vaihtunut vasta ysikymppiin, vai miten? Yksi mikä ei kuvissa näy, niin kasikolmosessa on kierroslukumittari.
Niin onkin kiekkamittari -83:ssa.

Konsolista vielä; lisään kuvan tähän kun saan otettua omastani koska se onkin vähän ihmetyttänyt tuo.. Omasta mielestäni se mun -83:ssa oleva tuntuisi jotenkin vanhemmalta, aika varma oon että on levyrunkoinen(!). Tai sitten jopa joku omatekele..? :?
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Tri-Lo kirjoitti: Pisti heti silmään miten paljon pieniä eroja -82:n ja 83:n välillä on! Nopeasti katsottuna:
Merkittävä ero on myös kärjetön sytytys -83 alkaen. Tarkkasilmäinen näkee tämän -82 99:n kuvasta, että kärjet on (=rintapellin päällä lämppärin puhaltimen lähistöllä ei ole boksia).
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Keskikonsolista.Samanmallinen on ainakin -79 lisävarusteluottelossa.Siis 99:siin tarkoitettu.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

99:n 80-lukulaisissa on kiekkakello käsittääkseni vain, jos siinä on 5-lovinen aski tai sitten joku on sen ite sinne lisännyt jälkikäteen. Serkulla ainaskin oli -83 ilman kiekkamittaria...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Juha96 kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti: Pisti heti silmään miten paljon pieniä eroja -82:n ja 83:n välillä on! Nopeasti katsottuna:
Merkittävä ero on myös kärjetön sytytys -83 alkaen. Tarkkasilmäinen näkee tämän -82 99:n kuvasta, että kärjet on (=rintapellin päällä lämppärin puhaltimen lähistöllä ei ole boksia).
Eikös kärjetön sytkä tullut vasta vuodelle 84? Ei sitä minulla tässä kasikolmosessa vielä ole.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Mertmi kirjoitti:99:n 80-lukulaisissa on kiekkakello käsittääkseni vain, jos siinä on 5-lovinen aski tai sitten joku on sen ite sinne lisännyt jälkikäteen. Serkulla ainaskin oli -83 ilman kiekkamittaria...
Pitänee paikkansa, tosin kasikakkosissa viislovisissa ei kiekkamittaria vielä ollut, vaan toi taloudellisuusmittari.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

jariha kirjoitti:Eikös kärjetön sytkä tullut vasta vuodelle 84?
Näinhän se oli... Sori, sekoilin.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Noniin, siitä konsolista taas vaihteeksi! :)

Kuva

Mikäsetämänytsittenon..? :?

edit: Ja edestä:
Kuva
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Tarvike. Niitä kait joku teki suomessa. Sai muihinkin autoihin. Runko on MDF-levyä ja päällä keinonahka. Rakenne oli aika heikko, ainakin Saabin alkuperäseen vastaavaan verrattuna. Taitaa olla jossain varastossa vielä tuollainen pölyttymässä.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

rr kirjoitti:Tarvike. Niitä kait joku teki suomessa. Sai muihinkin autoihin. Runko on MDF-levyä ja päällä keinonahka. Rakenne oli aika heikko, ainakin Saabin alkuperäseen vastaavaan verrattuna. Taitaa olla jossain varastossa vielä tuollainen pölyttymässä.
Ahaa..! Äkkiähän se selvisi. :)

Keinonahkaa siinä tosiaan on päällä, ja hyvin on kyllä tämä vielä kasassa ainakin. Ainoa huono on että soittimen reikä on vähän turhan iso, ei oikein hyvin pysy mankka paikallaan.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

jariha kirjoitti: Eikös keskikonsoli vaihtunut vasta ysikymppiin, vai miten? Yksi mikä ei kuvissa näy, niin kasikolmosessa on kierroslukumittari.
-83 malliin eka kerran tarjolla. Isäukon -84 tupliksessa sellainen jo oli
# 419 Vesa Pohjalainen
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Pojat on heti ensimmäisenä keskellä talvea laittamassa Andrén autoa myllytykseen, itse ainakin tyytyisin ihan vain pesuun, ja siinä se ;)
Mitä järkeä autoja on kiillotella keskellä suolakautta, pysyvät hienona ehkä 2-3h, ja maalipintakin pysyy parempana kun ei koko ajan kiillota hiovalla vahalla.
Varmaan ihan järkiostos, ajaa minkä kestää ja jos hajoaa niin miettii uudelleen tilannetta ;)
EI pahan näköinen ollenkaan tuollaisenaankaan ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5866
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

Samalla sen maalipinnan kiillottaa kun vahaa. Puhdistin colorcleanerilla javahasin tossa viikko sitten ekaa kertaa satkun konepellin ja täytyy sanoa että lika, vesi, lumi, loska ja muu paska pysyy paljon paremmin poissa ja helpompi pitää auto puhtaana. Kyllä se mun mielestä vahaus kannattaa talvellakin.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Vastaa Viestiin