olipa aamu....
Ootte työ hassuja, kun kehuskelette karkeesti -20 pakkasista käynnistymisellä. Kun mennään -30 alle, niin silloin voidaan alkaa elvistelemään kenen autot käynnistyi ja kenen ei...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Hyvä akku on tähän asti saabien kanssa ollut se kriittisin käynnistymisen tae kovassa pakkasessa.anttisb kirjoitti:Toimiva saabbi helähtää tulille vaikka olisi -35 celssiusta.Ja ilman lämmitystä! Tottahan pidän auton roikassa jo 5:ssä asteessa pakkasta, on kone lämmin ja auto lämpiää nopeammin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Huonot akut karsiutuvat näillä pakkasilla..Mertmi kirjoitti:Hyvä akku on tähän asti saabien kanssa ollut se kriittisin käynnistymisen tae kovassa pakkasessa.anttisb kirjoitti:Toimiva saabbi helähtää tulille vaikka olisi -35 celssiusta.Ja ilman lämmitystä! Tottahan pidän auton roikassa jo 5:ssä asteessa pakkasta, on kone lämmin ja auto lämpiää nopeammin.

Totta tuokin, luulisi peruskunnossa olevan auton vielä -20° pakkasissa lähtevän ilman isompia kommervenkkejä tulille. Tosin parinkymmenen pakkasissa huomaa kyllä ensin akun kunnon, joka alkaa vanhemmuuttaan kyykätä tuossa lämpötilassa. Sitten kun pakkasta alkaa olla 25-27 niin mineraalit vetää koneen kyllä niin juntturaan, että ei hevillä starttikaan pyöritä, jos moiset on koneessa. Iso ero tuossa hyviin synteettisiin, joilla pyörii aika hyvin vielä kylmässä.Mertmi kirjoitti:Ootte työ hassuja, kun kehuskelette karkeesti -20 pakkasista käynnistymisellä. Kun mennään -30 alle, niin silloin voidaan alkaa elvistelemään kenen autot käynnistyi ja kenen ei...
Se tullut huomattua ainakin Saabeista, että yksikään omista ei ole ollut ns."perusjapsin" veroinen käynnistyjä kovissa pakkasissa. Ruiskut vaativat yleensä sahaamista ja kaasarikin hetken kylmemmällä, sinä aikana huono akku jo kyykähtää. En sitten tiedä mikä eron tekee, kaasari sunny tai corolla jaksanut huonolla akulla hikiseen pyörähtää puristuksen yli ja tömähtänyt käyntiin -34 pakkasessa, Saabin kaasari H-koneella hyvällä akullakaan toivoakaan vastaavasta, jurnuttaa aikansa ja saattaa lupailla muutaman kerran ja kastella tulpat. Onneksi noita pakkasia harvoin tulee, mutta en ainakaan kaasariversion tai k-jetin varaan laskisi yhtään, kun elohopea on liki -30. Helvetin huono kone syttymään omien kokemusten perusteella. Ja kyllä, autot on olleet huollettuja, koska auton pitää (-pitäisi) lähteä kun on tarvis...
on tullu ittekki huomattua että saabit (ja varsinki volvot) kaipaa enemmän pyöräytyksiä pakkasilla että käynnistyy ku juurikin nää japsikipot
eipä silti, aina on saabbi käyntiin lähteny 


#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
Re: olipa aamu....
Oli minullakin eilen aamu lähdin saballa kaupunkiin no ei mitään auto pelasi siellä hyvin, sitten pääsin kodinlähellä olevaan kauppaan ja kun tulin kaupasta satku ei startannut noh aikani ootettua se pörähti käyntiin, mutta en päässyt kuin tielle niin auto sammahti poikittain keskelle tietä, silloin kävi pirut mielessä, noh ystävällinen mies pysähtyi kohdalle ja tarjosi hinausapua.
Kotiin päästyäni niin kokeilin piruuttaan sartata autoa noh sehän lähti mutta sammahti vähän ajan kuluttua, päätin viedä auton suoraan turhia tutkimatta tutulle korjaamolle, että katsoisivat tilanteen, koska siltä näyttää että saabbi ei taida tykätä talvesta ollenkaan joka talvi jokin vika v*tuttaa...
Kotiin päästyäni niin kokeilin piruuttaan sartata autoa noh sehän lähti mutta sammahti vähän ajan kuluttua, päätin viedä auton suoraan turhia tutkimatta tutulle korjaamolle, että katsoisivat tilanteen, koska siltä näyttää että saabbi ei taida tykätä talvesta ollenkaan joka talvi jokin vika v*tuttaa...

sämpylä
Re: olipa aamu....
Kuullostaa aivan siltä, että kosteutta on nyt eksynyt johonkin..virranjakajakansi auki ja sitä rataa...beeba kirjoitti:Oli minullakin eilen aamu lähdin saballa kaupunkiin no ei mitään auto pelasi siellä hyvin, sitten pääsin kodinlähellä olevaan kauppaan ja kun tulin kaupasta satku ei startannut noh aikani ootettua se pörähti käyntiin, mutta en päässyt kuin tielle niin auto sammahti poikittain keskelle tietä, silloin kävi pirut mielessä, noh ystävällinen mies pysähtyi kohdalle ja tarjosi hinausapua.
Kotiin päästyäni niin kokeilin piruuttaan sartata autoa noh sehän lähti mutta sammahti vähän ajan kuluttua, päätin viedä auton suoraan turhia tutkimatta tutulle korjaamolle, että katsoisivat tilanteen, koska siltä näyttää että saabbi ei taida tykätä talvesta ollenkaan joka talvi jokin vika v*tuttaa...
VW transporter 2.5tdi vm.99
Kaksi saabia löin käymään männä viikolla - 30 oli kahessa eri mittarissa,satku vähän jäykemmin mutta tonnari "kuin palmun alta".
No se satku oli seissu jo lähes viikon ja tonnari ajossa päivittäin.
Mun og satkussa ei ikinä ole ollu lohkolämmitintä vm -90
no tonnarissa on, mutta en viiti kyykistellä sen piuhan takii.
Rauta ei valita.
No se satku oli seissu jo lähes viikon ja tonnari ajossa päivittäin.
Mun og satkussa ei ikinä ole ollu lohkolämmitintä vm -90
no tonnarissa on, mutta en viiti kyykistellä sen piuhan takii.
Rauta ei valita.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159