Uskoisin että e36 318i on suorituskyvyltään samaa luokkaa T8 Saabin kanssa. Saab antaa kuitenkin enemmän fiilistä turbon tuoman repäisyn takia. T8 ei todellakaan ole mikään raketti, mutta kyllä sillä arkiliikenteessä pärjää. 325 Bemarin kanssa kisaillessa pitää kyllä olla T16, mikä on oikeasti suorituskyvyltään eri planeetalta T8:aan verrattuna.
saab 900 turbo vs bmw 325 ??
Kaverilla oli aikoinaan e36 318i. Kerran tyypattiin mitä auto kulkee (Saksassa tietysti
.) Auto kelasi mittariin 220, mikä lienee todellisuudessa vähän yli 200. Muutenkin kärry liikkui rivakammin mitä paperilla näyttäisi. Itse asiassa TM kiihdytti ko. automallin 0-100 tasan kymppiin, vaikka valmistaja heittää jotain 12s lukuja.
Uskoisin että e36 318i on suorituskyvyltään samaa luokkaa T8 Saabin kanssa. Saab antaa kuitenkin enemmän fiilistä turbon tuoman repäisyn takia. T8 ei todellakaan ole mikään raketti, mutta kyllä sillä arkiliikenteessä pärjää. 325 Bemarin kanssa kisaillessa pitää kyllä olla T16, mikä on oikeasti suorituskyvyltään eri planeetalta T8:aan verrattuna.
Uskoisin että e36 318i on suorituskyvyltään samaa luokkaa T8 Saabin kanssa. Saab antaa kuitenkin enemmän fiilistä turbon tuoman repäisyn takia. T8 ei todellakaan ole mikään raketti, mutta kyllä sillä arkiliikenteessä pärjää. 325 Bemarin kanssa kisaillessa pitää kyllä olla T16, mikä on oikeasti suorituskyvyltään eri planeetalta T8:aan verrattuna.
GM 900 se 2.0t -97 RE85
Pakko laittaa tähän väliin että pari vuotta sitten tuli jätettyä jopa selkeästi e36 coupe 325, täysin vakiolla -89 katillisella(160hv) tonnarilla.tema kirjoitti:Vastaavia kokemuksia.Japso kirjoitti:T16 antaa jo vakiona kovan vastuksen. E30 325i (171hv) menee aika samoihin vakion t16 kanssa 0-80kmh, kovemmissa nopeuksissa jää selkeesti. T8:n kanssa voi olla tiukkaa.
Karjay kirjoitti:Kaverilla oli aikoinaan e36 318i. Kerran tyypattiin mitä auto kulkee (Saksassa tietysti.) Auto kelasi mittariin 220, mikä lienee todellisuudessa vähän yli 200. Muutenkin kärry liikkui rivakammin mitä paperilla näyttäisi. Itse asiassa TM kiihdytti ko. automallin 0-100 tasan kymppiin, vaikka valmistaja heittää jotain 12s lukuja.
Uskoisin että e36 318i on suorituskyvyltään samaa luokkaa T8 Saabin kanssa. Saab antaa kuitenkin enemmän fiilistä turbon tuoman repäisyn takia. T8 ei todellakaan ole mikään raketti, mutta kyllä sillä arkiliikenteessä pärjää. 325 Bemarin kanssa kisaillessa pitää kyllä olla T16, mikä on oikeasti suorituskyvyltään eri planeetalta T8:aan verrattuna.
no mä en vetäs kyl singneeraustani tohon paperiin jossa väität että 318 bemari menee samaan T8 saabin kanssa
minua itseäni ei kiinnosta autossa kulkeeko se 190km\h vaiko 230km\h meinaatko että mä tossa kadulla kelaisin sellaset 200 tauluun.. hehe turhii nopeuksii tääl suomes ja vähän turhan riskaa pelii nois nopeuksis
jos tääl on oikeesti joku muu vielä sitä mieltä että suorituskyky 318 bemaris on yhtä hyvää kuin saab900 T8 niin
sehän olisi todella mukavaa
itseasiassa se on 11.5s tuon bmw 318 kiihtyvyys ja ihan hyvä jos sen kulkeen saitte 220km\h kun vaihteiden välitykset ei ainakaan anna myöden ja tulee rajotinkin mukavasti vastaan... oliko kierrokset 5. vaihteella 6700??
mutta onhan noissa jo paperillakin eroo
saab 900 ic T8
155hv 5000 r\min
245nm 3500 r\min
Bmw 318i
115hv 5500 r/min
168 Nm 3900 r/min
kyl mä löisin rahani saabin puolesta ?
Sitähän sinun ei tarvitse tehdä.Daword kirjoitti:no mä en vetäs kyl singneeraustani tohon paperiin jossa väität että 318 bemari menee samaan T8 saabin kanssa
En väittänyt että auto kulkee 220km/h, mittarinopeus on eri asia.Daword kirjoitti:itseasiassa se on 11.5s tuon bmw 318 kiihtyvyys ja ihan hyvä jos sen kulkeen saitte 220km\h kun vaihteiden välitykset ei ainakaan anna myöden ja tulee rajotinkin mukavasti vastaan... oliko kierrokset 5. vaihteella 6700??
Väitän vain, että T8 liikkuu käytännössä suunnilleen samoin kuin 2-litrainen nykyauto, kuten myös Bmw 318i. Ja mitä sillä ylipäätään on väliä, T8:ssa on fiilistä taatusti enemmän kuin tuossa bemukassa. Muutenkin absoluuttinen suorituskyky näissä vanhoissa Saabeissa on mielestäni sivuseikka.
GM 900 se 2.0t -97 RE85
Karjay kirjoitti:Sitähän sinun ei tarvitse tehdä.Daword kirjoitti:no mä en vetäs kyl singneeraustani tohon paperiin jossa väität että 318 bemari menee samaan T8 saabin kanssa
En väittänyt että auto kulkee 220km/h, mittarinopeus on eri asia.Daword kirjoitti:itseasiassa se on 11.5s tuon bmw 318 kiihtyvyys ja ihan hyvä jos sen kulkeen saitte 220km\h kun vaihteiden välitykset ei ainakaan anna myöden ja tulee rajotinkin mukavasti vastaan... oliko kierrokset 5. vaihteella 6700??
Väitän vain, että T8 liikkuu käytännössä suunnilleen samoin kuin 2-litrainen nykyauto, kuten myös Bmw 318i. Ja mitä sillä ylipäätään on väliä, T8:ssa on fiilistä taatusti enemmän kuin tuossa bemukassa. Muutenkin absoluuttinen suorituskyky näissä vanhoissa Saabeissa on mielestäni sivuseikka.
no omasta mielestäni T8 kyl on hiukkasen ripeempi kun joku 2.0L nyky auto...
esim
nissan primera 2.0 ei nopeempi
ford mondeo 2.0 ei nopeempi
jne..
no saabbi ei ole parhaimmillaan kun lähdetään paikoiltaan.. mutta jos ihan normaali vauhdista joku 2.0L yrittää ohi tulla niin on melko selvää että yritykseks jää
(vaatii tosin hyvää peruutus peili tarkkaavaisuutta ja riittävästi jarruvalojen vilkuttelua)
juu ymmärsin että mittari ei pitänyt paikkaa....
en ymmärrä pointtia miksi jotain 318 bemarii verrataan T8 ? mieluummin sit 320 bemarii jossa 150hv ja 190nm tosin tuon kanssa aika tasavertasta mutta uskon silti T8 olevan hienoinen etu puolellaan.
joo kaipa se T8 on mukava auto ajella...kaveri kehuu myös
tosin bemarinssa kun on takaveto niin sehän on selvää että se syö jonkinverran tehoa pois...
Koska mielestäni Saabilla on hienoinen etu tuohon 318i:hin hähden. Jos taas pelaisin T8 vs. 320i, joutuisin betsaamaan bemun puolesta. Eli oma "fair share" -tilanne olisi suunnilleen T8 vs. 319i, millaista mallia ei ole olemassa.Daword kirjoitti:en ymmärrä pointtia miksi jotain 318 bemarii verrataan T8 ? mieluummin sit 320 bemarii jossa 150hv ja 190nm tosin tuon kanssa aika tasavertasta mutta uskon silti T8 olevan hienoinen etu puolellaan.
OT: Oli miten oli, jos haluaa oikeasti suorituskykyisen Saabin budjetilla, kannattaa satsata 2.3T ysitonniin. Noita saa nykyisin jo erittäin siedettävään hintaan.
GM 900 se 2.0t -97 RE85
Älkää hyvät ihmiset! T8:n kanssa olin vielä onnellinen ja huoleton, toisin on nytKarjay kirjoitti:
OT: Oli miten oli, jos haluaa oikeasti suorituskykyisen Saabin budjetilla, kannattaa satsata 2.3T ysitonniin. Noita saa nykyisin jo erittäin siedettävään hintaan.
Oikeasti T8 pata on kestävimpiä Saabin koneita, ja jos sen haluaa rikkoa niin täytyy todella ranettaa tai sitten polkea sitä kuin isäntä vähämielistä piikalikkaa.
LolMinuteman kirjoitti:Oikeasti T8 pata on kestävimpiä Saabin koneita, ja jos sen haluaa rikkoa niin täytyy todella ranettaa tai sitten polkea sitä kuin isäntä vähämielistä piikalikkaa.
Mut joo, totta on että T8 on kyllä erittäin kestävä kone. Omalla T8:lla on tällä hetkellä 182 000 km mittarissa ja odotan huolettomia kilometrejä...
GM 900 se 2.0t -97 RE85
Minuteman kirjoitti:Älkää hyvät ihmiset! T8:n kanssa olin vielä onnellinen ja huoleton, toisin on nytKarjay kirjoitti:
OT: Oli miten oli, jos haluaa oikeasti suorituskykyisen Saabin budjetilla, kannattaa satsata 2.3T ysitonniin. Noita saa nykyisin jo erittäin siedettävään hintaan.
Oikeasti T8 pata on kestävimpiä Saabin koneita, ja jos sen haluaa rikkoa niin täytyy todella ranettaa tai sitten polkea sitä kuin isäntä vähämielistä piikalikkaa.
toi on yksi syy miksi itse myös aijon ostaa T8
taitaa olla muutenkin aika helppo tuosta lisää irrotella tehoi jos tarvetta ilmenee
Karjay kirjoitti:Koska mielestäni Saabilla on hienoinen etu tuohon 318i:hin hähden. Jos taas pelaisin T8 vs. 320i, joutuisin betsaamaan bemun puolesta. Eli oma "fair share" -tilanne olisi suunnilleen T8 vs. 319i, millaista mallia ei ole olemassa.Daword kirjoitti:en ymmärrä pointtia miksi jotain 318 bemarii verrataan T8 ? mieluummin sit 320 bemarii jossa 150hv ja 190nm tosin tuon kanssa aika tasavertasta mutta uskon silti T8 olevan hienoinen etu puolellaan.Saabistina tietysti valitsen Saabille edullisemman kannan.
OT: Oli miten oli, jos haluaa oikeasti suorituskykyisen Saabin budjetilla, kannattaa satsata 2.3T ysitonniin. Noita saa nykyisin jo erittäin siedettävään hintaan.
no oisit sit rahat muutaman kerran menettänyt =) täällä tänään jostain luiskelin kuinka oli T8 jätetty 320 taakse..
siteeraan tässä nyt akkosellisesti tuota kertojaa joka näin oli tehnyt
"vm91 320 bmw jäi tuolle omalle turbolleni 30-110km/h kiihdytyksessä, ainakin metelistä päätellen kaveri yritti melkolailla täysillä (ilmekin oli tietty aika myyty, kun vanha romuni pesi tuon kiiltävän bling-bling-vehkeen)!!
eipä oo mahoton väite ja moni muukin on kavereidensa kokeillut mitä mä oon kuullut että ihan 320 on jäänyt kyl usemminkin T8 jalkoihin...
siis paikoiltaan lähtevä kiihdytys ei turbo saapille hyvä mutta jo 30km\h nopeudesta lähtien tollanen pienempi tehonen bmw320 on kyl heikoilla...
mut eiköhän se fiilis oo tärkein
Noh... Kyllä T16 iha samalla tavalla kestää, itsellä nyt 3. yli 400 tkm ajettu T16 menossa.Karjay kirjoitti: Mut joo, totta on että T8 on kyllä erittäin kestävä kone. Omalla T8:lla on tällä hetkellä 182 000 km mittarissa ja odotan huolettomia kilometrejä...
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Jokke A kirjoitti:Noh... Kyllä T16 iha samalla tavalla kestää, itsellä nyt 3. yli 400 tkm ajettu T16 menossa.Karjay kirjoitti: Mut joo, totta on että T8 on kyllä erittäin kestävä kone. Omalla T8:lla on tällä hetkellä 182 000 km mittarissa ja odotan huolettomia kilometrejä...2 T8:akin ollut ja kyllä niistäkin tehoa saa irti kunhan jaksaa laittaa... Kannen laitolla on 8v:ssä pirusti merkitystä, ahdinta en koskaan itse ehtinyt vaihtaa kun tuli hyvä t16 tilalle, mutta 1,2-1,4 barin paineilla liikahtaa t8:kin jo ihan sopivasti.
voin kuulostaa nyt hiukan tyhmältä mutta mitä tarkottaa "kannen laitto" millainen operaatio ja onko kallis jos joku korjaamo sen tekee?onko haittaa kestävyyden kannalta ja mitkä hyödyt?
onko mitään tosi helppoo ja edullista tapaa ottaa parii lisä tehoo T8 koneesta? vapari on kai helpoin.. hehe
Kannen laitto = sylinterikannen kanavien avarrus. Voi tehdä itse jos osaa/saa hyvät ohjeet. Kestävyyden kannalta ei ole mitään haittaa ja hyötyä on aivan varmasti tuntuvasti. Ammattimiehen käsissä tulee varmasti paras, maksaa tietysti työstä riippuen. Tuolta vaparifilsulta ei kannata ajatella mitään lisähevosia todellakaan.
APC-modi, eli lisää ahtopainetta apc:tä modaamalla, alumiininen intercooler ja K-jettiin bensamodia. Tai vaihtoehtoisesti vaihtaa ruiskun megasquirtiin tms, mutta sen jälkeen projektin laajuus kasvaa hieman.
APC-modi, eli lisää ahtopainetta apc:tä modaamalla, alumiininen intercooler ja K-jettiin bensamodia. Tai vaihtoehtoisesti vaihtaa ruiskun megasquirtiin tms, mutta sen jälkeen projektin laajuus kasvaa hieman.
Tosiaan APC-modi on hyvä pikkumodaus, avarampi putkisto, k-jetin muokkaaminen/vaihto elektroniseen ja ahtimen vaihto sitten...Daword kirjoitti: onko mitään tosi helppoo ja edullista tapaa ottaa parii lisä tehoo T8 koneesta? vapari on kai helpoin.. hehe
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Zebe kirjoitti:Kannen laitto = sylinterikannen kanavien avarrus. Voi tehdä itse jos osaa/saa hyvät ohjeet. Kestävyyden kannalta ei ole mitään haittaa ja hyötyä on aivan varmasti tuntuvasti. Ammattimiehen käsissä tulee varmasti paras, maksaa tietysti työstä riippuen. Tuolta vaparifilsulta ei kannata ajatella mitään lisähevosia todellakaan.![]()
APC-modi, eli lisää ahtopainetta apc:tä modaamalla, alumiininen intercooler ja K-jettiin bensamodia. Tai vaihtoehtoisesti vaihtaa ruiskun megasquirtiin tms, mutta sen jälkeen projektin laajuus kasvaa hieman.
selvä. kiitoksii.
mites ku jotku on kehuneet että turbo koneesta on saatu paremmat väännöt alempaa jos on vapari? varmaan aika pientä on toi hyöty..