bmw vaiko saab...fiilikset 50\50

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

dimebak kirjoitti:Kyllähän tuo paljolti auton kunnosta kiinni yms. kiinni. Molemmat on kuiten omalla lailla mukavia ja siistejä autoja.

no bmw lähinnä jos nuorisolta on lähtösin niin on voinut olla kovinkin pahasti rääkätty..kuten tämä yksilö on...

lähinnä hintaero ja bensa sekä vakuutus kustanukset tässä kääntävät kelkkaa saapin puoleen....sekä kiinnostus turbosta ja helpoista lisä hevosista
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Daword kirjoitti:
dimebak kirjoitti:Kyllähän tuo paljolti auton kunnosta kiinni yms. kiinni. Molemmat on kuiten omalla lailla mukavia ja siistejä autoja.

no bmw lähinnä jos nuorisolta on lähtösin niin on voinut olla kovinkin pahasti rääkätty..kuten tämä yksilö on...

lähinnä hintaero ja bensa sekä vakuutus kustanukset tässä kääntävät kelkkaa saapin puoleen....sekä kiinnostus turbosta ja helpoista lisä hevosista
Kustannat Saabin niin siinäpä sitä voi alkaa opettelemaan turbon "saloja". Oma Turbo on ollut kohta kaksi vuotta ja ihan kiva käyttöauto se on, kevyt ajaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

dimebak kirjoitti:
Daword kirjoitti:
dimebak kirjoitti:Kyllähän tuo paljolti auton kunnosta kiinni yms. kiinni. Molemmat on kuiten omalla lailla mukavia ja siistejä autoja.

no bmw lähinnä jos nuorisolta on lähtösin niin on voinut olla kovinkin pahasti rääkätty..kuten tämä yksilö on...

lähinnä hintaero ja bensa sekä vakuutus kustanukset tässä kääntävät kelkkaa saapin puoleen....sekä kiinnostus turbosta ja helpoista lisä hevosista
Kustannat Saabin niin siinäpä sitä voi alkaa opettelemaan turbon "saloja". Oma Turbo on ollut kohta kaksi vuotta ja ihan kiva käyttöauto se on, kevyt ajaa.


ite tykkään hyvästä ala väännöstä..eikä tarttis konettakaan huudattaa että pääsis eteenpäin

kyllä se saappi nyt loppujen lopuks taitaa olla järkevin valinta...ei tie vaikka seuraavat 30v ajaisin saapilla :wink:
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Talvella suobbi on kumminki niin mukava ja luotettava, jos perusasiat on kunnossa.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

himmee kirjoitti:Talvella suobbi on kumminki niin mukava ja luotettava, jos perusasiat on kunnossa.

joo ja ilmeisesti ei ole hirveen paha korjata kun kone huoneeseen mahtuu kuulemma melkoisen vaivattomasti...

bmw 325 näyttää noi kone huoneet olevan pikkasen tukkosii että joutuu varmaan hiukan repiin osaa että mahtuu säätään ja kääntään.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Daword kirjoitti:
himmee kirjoitti:Talvella suobbi on kumminki niin mukava ja luotettava, jos perusasiat on kunnossa.

joo ja ilmeisesti ei ole hirveen paha korjata kun kone huoneeseen mahtuu kuulemma melkoisen vaivattomasti...

bmw 325 näyttää noi kone huoneet olevan pikkasen tukkosii että joutuu varmaan hiukan repiin osaa että mahtuu säätään ja kääntään.
Ei siellä T8 IC vehkeen konehuoneessa mitenkään liikaa sitä tilaa ole...Bensankulutuksen vähyydestäkään en olisi niin varma vs. bemari, kyllä tommonen T8 imuroi rauhallisessa ajossa yhdeksän pintaan, normiajossa kymppi. Maantiellä pintakaasulla alamäkeen myötätuulella voi mennä kasin tienoille.
Jos olet "kerran ysiysin ja kerran turbosatkun" kyydissä istunut, niin kannattaa _ehkä_ ottaa joku hieman aiheeseen vihkiytyneempi kaveri matkaan Saabia katsomaan...Ruostepeikko noita tuon ikäisiä jäytää, bemarin hapantumisesta ei ole minulla kokemusta.
Summa summarum, osta se parempi yksilö kummasta jää parempi fiilis. Jos järjellä valitsee, kannattaa matkustaa julkisilla.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

V.J.S kirjoitti:
Daword kirjoitti:
himmee kirjoitti:Talvella suobbi on kumminki niin mukava ja luotettava, jos perusasiat on kunnossa.

joo ja ilmeisesti ei ole hirveen paha korjata kun kone huoneeseen mahtuu kuulemma melkoisen vaivattomasti...

bmw 325 näyttää noi kone huoneet olevan pikkasen tukkosii että joutuu varmaan hiukan repiin osaa että mahtuu säätään ja kääntään.
Ei siellä T8 IC vehkeen konehuoneessa mitenkään liikaa sitä tilaa ole...Bensankulutuksen vähyydestäkään en olisi niin varma vs. bemari, kyllä tommonen T8 imuroi rauhallisessa ajossa yhdeksän pintaan, normiajossa kymppi. Maantiellä pintakaasulla alamäkeen myötätuulella voi mennä kasin tienoille.
Jos olet "kerran ysiysin ja kerran turbosatkun" kyydissä istunut, niin kannattaa _ehkä_ ottaa joku hieman aiheeseen vihkiytyneempi kaveri matkaan Saabia katsomaan...Ruostepeikko noita tuon ikäisiä jäytää, bemarin hapantumisesta ei ole minulla kokemusta.
Summa summarum, osta se parempi yksilö kummasta jää parempi fiilis. Jos järjellä valitsee, kannattaa matkustaa julkisilla.





asiaahan sä puhut hyvä kunto on ehdoton edellytys oikealle valinnalle...

saappaan myyjä kyllä sanoi että auto on ruosteeton ja huippu hyvin pidetty... näkee nyt sitten onko puoletkaan totta kun lähden tästä kahvi kupin jälkeen körötteleen kohti määränpäätä.
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

Kiitoksii kaikille hyvistä näkemyksistänne! pönkitti kyllä milipidettäni toisen auton suuntaan..

mutta iltaan mennessä näkee sit kumpi kurvaa pihaan.... :roll:
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

Joo eli kävin katsoo saappia ja ei voi muuta sanoo kuin WAU!! en olisi ikinä uskonot kuinka hyvä auto se on ajaa ..ohjaus on höyhene kevyt, todella hiljanen, turbo voima tuntuu uskomattoman hyvältä,

tyhmä olin alunperin kun tälläsen topikin tein.. kyl saapi on se oikee valinta ei bemu

tekis mieli lähtee cruisaileen mutta täytyy nyt hillitä huomiseen :cry:

lähtee jopa 5. vaihteella paremmin ku edellinen bemari 3.vaihteella 80km\h kiihdytettäessä. Heti ku turbo mittari pamauttaa punasen lähes tappiin saakka niin sit on menoo

omistaja kertoi että siin on ahtoja nostettu sen verran että tuntuu ja jotain muutakin piristystä tehty... itse en koneiden päälle tiedä mitään mutta tuntuu sitä voimmaa löytyvän..vähän liikaakin omasta mielestä

maalipinnaltaan auto on täysin ruosteeton kuten oli sanottukkin,sisätilat oli kuin uudesta autosta ja ilmastointiki kuulemma toimii... ja kone alkoi käynnistettäessä kehräämään ilman mitään sivu ääniä

Olen todella tyytyväinen :D
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

no tervetuloa turbo saabistiksi :D
runsas kilo siellä sitten taitaa ahtoja olla, kyllä se sillä jo mukavasti liikahtaa... vaikka lähtee todella miehekkäästi ja mukavasti vitosella vääntämään jo siitä 80kmh niin en sitä suosittele koko aikaa käyttämään, käy aika lailla paikkojen päälle, heitä nelosta.
onhan se saabi ikäisekseen todella jämäkkä ajaa kunhan on kunnossa! nyt äkkiä kamera kaupoille ja kuvia kehiin! nyt voi jo hintaakin paljastaa kun ei ole pelkoa kilpailevista ostajista :wink:

OT: missäs päin satakuntaa muuten vaikutat?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Daword kirjoitti:itse en koneiden päälle tiedä mitään mutta tuntuu sitä voimmaa löytyvän..vähän liikaakin omasta mielestä
Vielä kerkeää mieli halajamaan lisätehoa ennen kuin lumet sulaa... :twisted:
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Daword kirjoitti:Joo eli kävin katsoo saappia ja ei voi muuta sanoo kuin WAU!! en olisi ikinä uskonot kuinka hyvä auto se on ajaa ..ohjaus on höyhene kevyt, todella hiljanen, turbo voima tuntuu uskomattoman hyvältä,

tyhmä olin alunperin kun tälläsen topikin tein.. kyl saapi on se oikee valinta ei bemu

tekis mieli lähtee cruisaileen mutta täytyy nyt hillitä huomiseen :cry:

lähtee jopa 5. vaihteella paremmin ku edellinen bemari 3.vaihteella 80km\h kiihdytettäessä. Heti ku turbo mittari pamauttaa punasen lähes tappiin saakka niin sit on menoo

omistaja kertoi että siin on ahtoja nostettu sen verran että tuntuu ja jotain muutakin piristystä tehty... itse en koneiden päälle tiedä mitään mutta tuntuu sitä voimmaa löytyvän..vähän liikaakin omasta mielestä

maalipinnaltaan auto on täysin ruosteeton kuten oli sanottukkin,sisätilat oli kuin uudesta autosta ja ilmastointiki kuulemma toimii... ja kone alkoi käynnistettäessä kehräämään ilman mitään sivu ääniä

Olen todella tyytyväinen :D
Muista sitten olla kiihdyttelemättä sillä vitosella, jottei tarvi heti olla haukkumassa, kun laatikko kolisee.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Vitonenhan on og lootan ainut vaihde joka ei kierrä sivuakselin kautta. Väittäisin että lujin siis. :)
Aki Peltola #1132
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Aksu900 kirjoitti:Vitonenhan on og lootan ainut vaihde joka ei kierrä sivuakselin kautta. Väittäisin että lujin siis. :)
Niin, mutta pieneltä kierrokselta älytön vääntö päälle. Noh jokainen tyylillään.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

nyt äkkiä kamera kaupoille ja kuvia kehiin! nyt voi jo hintaakin paljastaa kun ei ole pelkoa kilpailevista ostajista :wink:

OT: missäs päin satakuntaa muuten vaikutat?[/quote]



se keltä auton ostin oli saanut sen vaihto kaupassa. Hän antoi 500 sarjan bemun ja sai sitten tuon saabin ja hiukan väli rahaa viel päälle. Saabin hinta pyynti oli viime vuoden joulukuussa n.2400e

Itse nyt en maksanut autosta kuin alle 1000e eli ei mielestäni liian kova investointi. katsastuskin on mukavasti joulukuun tienoille voimassa.

piti jokasta vaihdetta hiukan kokeilla miten kiihtyy...ajattelin aluks ettei tää nyt 5. vaihteella jaksa liikahtaa joten aattelin pikasesti kokeilla.. hiukan kyllä loksahti leuat ku alko väkisin vetään päätä niskatukeen :)

kamerakin on jo tilattu ja tupsahtaa postista varmaan loppu viikon aikaan eli laitan silloin sit muutamii kuvii saappaasta...


noista ahtojen määrästä ei oo kyl itel mitään havaintoo ku ei saapin turbo mittaris oo ku värejä mutta kaasun ku painaa pohjaan niin tappiin se mittari menee lähes salamana...
Vastaa Viestiin